Madonna lázadó élete – 6. rész: Férfiak szoknyában, nők zakóban
Madonna több mint popsztár. Amióta az 1980-as évek elején színre lépett, folyamatosan borzolja a kedélyeket, sorra dönti a tabukat, kísérletezik a legkülönfélébb műfajokkal és minden alkotásában megújul. Táncos, énekes, színész, zeneszerző, filmrendező, stílusikon, politikai és melegjogi aktivista, szókimondó feminista. Generációk ízlését és világlátását befolyásolta, nők millióinak tanította meg, hogyan vállalják fel a vágyaikat és a véleményüket. Mary Gabriel lebilincselő memoárjában korunk egyik, ha nem a legnagyobb női bálványának életútját mutatja be a detroiti évektől a szupersztárrá válásig. A könyvet különösen izgalmassá teszi, hogy a szerző Madonna karrierjét nem popzenei vákuumban ábrázolja. A HVG Könyvek által kiadott biográfiából több részt is bemutatunk itt a hvg360-on.
"Csalódással járhat, amikor az ember megismeri a bálványát. […] Amikor őt megismertem, nem csalódtam".
Jean-Paul Gaultier
Karrierje során Madonnát a sors több olyan munkatárssal is összehozta, akiknek művészi és társadalmi érzékenysége hajszálpontosan megegyezett az övével. Egyikük Párizstól délre, egy munkásosztálybeliek lakta külvárosban született, egy könyvelő és egy iskolai menza pénztárosának egyetlen gyermekeként. Az életébe a nagymamája csempészett varázslatot, aki ápolónő létére szépségszalont működtetett a házában, miszticizmussal és alternatív gyógymódokkal foglalkozott, és a ruhatára tele volt a púderrózsaszín különböző árnyalataiban pompázó fűzőkkel. Évtizedekkel később a fiú ezeket a fűzőket ikonikus divatkellékekké változtatta, és nemzedéke legjelentősebb francia divattervezőjévé vált. Jean-Paul Gaultier-nek hívták.
Madonnával már jóval azelőtt ismerték egymást, hogy elkezdtek volna együtt dolgozni. A díva már 1985-ben, a Kétségbeesve keresem Susant premierjén viselte a divattervező kreációját. Gaultier pedig a kezdetektől fogva hallgatta Madonna zenéjét és figyelemmel kísérte pályája felívelését: látta a tévében a „Holiday” című számot énekelni, és élőben látta, amint a VMA-n a „Like a Virgin” című dal előadásakor a színpadon hentergett. 1987-ben pedig személyesen is találkoztak, amikor Madonna a Who’s That Girl-turné párizsi koncertje után meglátogatta Gaultier szalonját. Egyszóval kölcsönösen tisztelték egymást, mert mindketten szenvedélyesen kísérleteztek, folyamatosan lázadtak, és ami talán a legfontosabb, pikáns humort vittek a munkájukba. De csak 1989 végén kezdődött intenzív, évtizedes együttműködésük.