„Alázatosak, kitartóak vagyunk” – Mihalek Zsuzsa szerint ezért kapnak Oscar-díjat a magyar berendezők
Nem lehet iskolában megtanulni, nem olyan, mint a lakberendezés. Sokkal összetettebb feladat – mondja Mihalek Zsuzsa, aki a Szegény párák berendezéséért két brit kollégájával Oscar-díjat kapott.
HVG:Meglepte az Oscar-díj? Korábban úgy nyilatkozott, már akkor érezte, hogy itt valami ütős készül, amikor még csak a látványterveket látta.
Mihalek Zsuzsa: A jelölésben biztos voltam, de hogy meg is nyerjük, abban egyáltalán nem. Úgy éreztem, hogy a Barbie fog nyerni, mert az a film nagyon amerikai, nagyon az övék. Nézegettük a különböző online közönségszavazásokat, és a Barbie-nak mindig duplaannyi szavazata volt, mint a Szegény páráknak.
Miután a Teremtő létrehozta teremtményét, már csak figyelnie kell, merre veti a sorsa Jórgosz Lánthimosz 11 Oscar-díjra jelölt, a múlt héten bemutatott Szegény párák című filmjében.
HVG:„Sokan segítik a munkámat, és csupán szerencse kérdése, hogy az én nevemet sorolták fel az Oscar-jelöltek között” – mondta szerényen. Hányan dolgoztak önnel a Szegény párákon?
M. Zs.: A két látványtervező, James Price és Shona Heath, akik átvették az Oscar-díjat, álmodták meg az egészet. Aztán jött az art department csapat, az art directorok, akik mindezt lerajzolták, és a díszletépítészetet irányították. Amikor az építészek, festők végeztek, akkor jöttünk mi, a berendezés. Azok, akikért én feleltem, körülbelül negyvenen voltak, mindannyian magyarok.
Megvan a fővárosi költségvetés az év végéig, a kormány pedig kedvezményes lakáshitelt és az állami cégeknél folytatódó spórolást jelentett be. Eközben a nemzetközi színtéren arra készülnek, mi lesz, amikor hamarosan lejár a vámháború három hónapos tűzszünete.
David Zucker, a Naked Gun rendezője biztosan nem nézi meg a Liam Neesonnal készült negyedik részt, mert az szerinte ötlettelen másolat lesz csupán. A rendezőtrió egyharmadával Leslie Nielsen fingógépéről, a pilótás pedofilpoénokról, a Top Secret bukásáról és O.J. Simpsonról is beszélgettünk.