Mi a realitása a teljes mobiltiltásnak az iskolákban?

A teljes tiltás következménye sokszor hazugság – hangsúlyozzák kérdésünkre pszichológus és pedagógus szakértők. Véleményükből kiderül, hogy mit kellene valójában megtanítani az okoseszközökről, melyik korosztályra kell a függőség miatt különösen figyelni, milyen otthoni és társadalmi minták hiányoznak a helyes telefonhasználat elsajátításához, és miért fontos, hogy a gyerek lássa, a szülőnek vannak offline örömforrásai is.

  • HVG Pszichológia 360 HVG Pszichológia 360
Mi a realitása a teljes mobiltiltásnak az iskolákban?

Országos felzúdulást és vitát gerjesztett az a rendelet, amely szerint az idei tanévkezdéstől kitiltják az iskolákból a mobilokat és egyéb okoseszközöket. Pedig az oktatáspolitika ezzel a döntéssel látszólag a nemzetközi trendeket követte. Az UNESCO tavaly nyáron publikált jelentése szerint a kutatásokból mára egyértelmű, hogy a túlzott és főleg a nem a tanári iránymutatás szerinti iskolai mobilozás a teljesítmény rovására megy, és rossz hatással van a tanulók érzelmi stabilitására. Olyannyira, hogy már az is elvonja a diákok figyelmét, ha tudják, hogy elérhető közelségben van a telefonjuk.

MAGA-hasadás és Irak emléke készteti habozásra Trumpot Irán ügyében

MAGA-hasadás és Irak emléke készteti habozásra Trumpot Irán ügyében

Két héten belül dönt ígérete szerint Donald Trump amerikai elnök, hogy az USA beszáll-e az Izrael által indított Irán elleni háborúba. A hívei megosztottak, s még sokakban élénken él, hogy 2003-ban hazugságokra alapozva támadták meg Irakot, ahol gyors győzelem helyett a kilenc évi kínlódás temérdek halottat, irdatlan költséget és egy terroristafészekké vált, szétesett országot eredményezett.