Annak adnánk minél többet, aki már kipróbálta a szolgáltatást – interjú Vető Bálinttal, a Mol Limo vezetőjével
Új furgonnal bővült a közösségi alapon működő Mol Limo flottája, amellyel akár egy költözést is le lehet bonyolítani. A cég vezetője, Vető Bálint arról is beszél, hogy egyre több vállalkozás veszi igénybe a szolgáltatásukat a cafeteria terhére, és a mesterséges intelligenciát is bevetik, hogy növeljék az autók kihasználtságát.
HVG: Hány ügyfelük van, és milyen az életkori megoszlásuk?
Vető Bálint: Immár 130 ezren vannak, az átlagos életkoruk 35 év – amikor a Mol Limo indult, még csak 30 év volt. Az autómegosztás manapság nem egy niche szegmens: eljutott azokhoz az átlagemberekhez is, akiknek nincs kimagasló digitális affinitásuk. Életkor szerint viszonylag homogén az ügyfélkörünk: 23 év alatt kevesen vannak, 25–40 év között szinte egyenletes az eloszlásuk, 45 fölött pedig meredeken csökken. A legidősebb ügyfelünk 82 éves.
HVG: 20 év alattiak nem vehetik igénybe a Limót. Felső életkori korlát miért nincs?
V. B. : Bizonyos életkor fölött már szigorúan veszik a jogosítvány meghosszabbításához szükséges orvosi vizsgálatot, ráadásul ezt kétévente újra el kell végezni. Nem a mi dolgunk eldönteni, hogy az illető alkalmas-e a vezetésre. A szolgáltatás indulásakor az egyetlen korlát az volt, hogy az ügyfél legyen nagykorú. De a baleseti statisztikákban kimagaslott a fiatalok aránya, ezért döntöttünk a szigorítás mellett. Világszinten elfogadott, hogy az autóbérlő cégeknél 21 év a korhatár, egyes észak-amerikai vállalatok a 25 év alattiaknak extra díjat is felszámolnak.
HVG: Hogyan oszlanak meg a regisztrációk a magánszemélyek és a vállalatok között, amelyek például céges autó helyett Limo-bérletet adnak a dolgozóiknak?
V. B. : Az ügyfelek nagyjából 90 százaléka magánszemélyként regisztrált, de ezzel a profillal üzleti útra is sokan használják az autóinkat. Vannak, akik a cafeteria keretére kérnek bizonyos összeget, ami adó- és járulékmentes, de ezt jellemzően magáncélra használják. A fennmaradó 10 százalék a vállalata profilján keresztül regisztrál, ők jellemzően egy- vagy többnapos bérlésre viszik az autókat.
HVG: Júniustól lehetővé tették, hogy az ügyfelek külföldre is menjenek a Limókkal. Ezzel kapcsolatban milyenek a tapasztalatok?
V. B. : A szolgáltatásaink bővítése után jellemzően sokkal többen regisztrálnak, ebben az esetben is láttunk kiugrást. Óvatosan kezdtünk bele, mert vannak olyan operációs feladatok, amelyeket külföldön is meg kell oldani, például hogy az autóban lévő üzemanyagkártya a külföldi partnerhálózatoknál is működjön. Az ügyfél ugyanúgy kilométeralapon fizet, mintha Szombathelyre ment volna. Az első tapasztalatok pozitívak. Emellett az új modellek bevezetésével párhuzamosan vagy éppen a szolgáltatási terület bővítésével is nőtt a regisztrálók száma.
HVG: Mekkora az aktív használók aránya?