Állásinterjúk, csapatépítők, coachok: megnéztük, hogyan épít hálózatot a Tisza Párt, multivilágba csöppentünk
Ideológiamentesen, képzésekkel, állandó versennyel, a rendszerváltás óta nem látott módszerekkel igyekszik alulról felépíteni országos hálózatát a Tisza Párt. Magyar Péterék mintha nem is pártot szerveznének, hanem a magyar népet kezdték el megszervezni. Beleshettünk a kulcslyukon, hogyan készülnek egy az egy ellen megverni a Fideszt a 2026-os választáson.
„Nagyon sokan vannak” – mondom elismerően egy ötvenes úrnak a Tisza Párt hétvégi, a Hungexpón tartott első nyilvános kongresszusán, ahol mintegy kétezer szimpatizáns jelent meg. „Ennél jóval többen vagyunk, ez csak az elit” – feleli némi büszkeséggel a hangjában.
A kongresszus név ugyanis megtévesztő, nem küldöttek vannak itt, hanem meghívottak. Ő például csak két hete lépett be egy szomszéd kerületben működő Tisza Szigetbe, és már felfigyeltek rá. Bevallotta, a meghívás elvei neki sem világosak. Mi azért megpróbáltuk megfejteni.
A szervezők szerint a jelentkezők közül azokat hívták meg, akik a legaktívabbak voltak a Tisza Szigetekben, vagy akik már a tavalyi európai parlamenti választás előtt, az országjárások során segítettek. De voltak olyanok is, akik a párt rendszerváltó castingjára jelentkeztek. Fontos volt az is, hogy a meghívottak lefedjék az egész országot, s ez láthatóan sikerült is. Férfiak, nők vegyesen voltak az ünneplőbe öltözött közönségben, ahogy a különböző korosztályok képviselői is, de érezhetően a harmincas–ötvenes középgeneráció dominált.
Akikkel tudtunk beszélni – ez nem volt könnyű, mert a szervezők azt kérték a résztvevőktől, hogy ne nyilatkozzanak a sajtónak –, azok mind diplomások voltak. Egyikük elmondta, hogy többször próbált jelentkezni a Tiszához, többször fel is vették az adatait, meghallgatták, de csak az esemény előtt igazolták vissza, megadva, hogy melyik sziget várja a munkáját, és meghívták a kongresszusnak nevezett csapatépítőre is.
Árulkodó kitűzők
A kitűzőkből is sok minden kiderült: a szürke flepnisek voltak a talpasok, a kékek azok, akik képzéseken részt vehettek, a színes kitűzősök pedig a VIP-ek. Mindenki tudta, hol a helye, hova mehet be és hova várják. Nem volt szervezési baki.
A Tiszának tehát láthatóan van egy központi hr-csapata, ami képes monitorozni a gomba módra szaporodó Tisza Szigetek közönségét, és kiválasztani a lelkes tagok közül azokat, akikre később politikai feladatot lehet bízni, akiket terhelni és versenyeztetni lehet a következő hónapokban.
Érezhetően ők voltak ott szombaton a Hungexpón.
Magyarországon eddig valószínűleg csak a multilevel marketingben utazó cégek építettek fel ilyen tudatosan és profi módon hálózatot, politikai párt nem. A Tisza a nemzetközi vállalatok módszereit használja a csapatépítésre. Ideológiai viták, pulóveres értelmiségi celebek előadásai helyett a győzelem reményét, az összetartozás érzését és gyakorlati felkészítést nyújtott a megjelent híveknek.
„Nem tudom, tudjátok-e, de történelmet csinálunk. Ez milyen érzés?” – kérdezte a közönségtől a bemelegítő előadást TEDx-es sztárfellépőként, laza angol kifejezések beszúrásával abszolváló Tarr Zoltán, a párt alelnöke és európai parlamenti delegációjának vezetője.