Az idősödő társadalom hatásait egy iparág sem kerülheti el

7 perc

2025.04.14. 11:21

A Boston Consulting Group szakértői szerint a következő évtizedek nyertesei azok a vállalatok lesznek, amelyek a hosszú életúttal – vagyis a hosszan tartó egészséges életutat segítő legfontosabb életpillanatokkal – terveznek.

A hosszabb élet következményeivel minden vállalat, mindenféle ágazatban szembesülni fog. A munkavállalóknak egyre nagyobbak lesznek az egészséggel kapcsolatos elvárásai, a munkáltatóknak pedig meg kell küzdeniük a növekvő hiányzásokkal, a csökkenő termelékenységgel és a magasabb egészségügyi költségekkel, miközben biztosítaniuk kell, hogy az idősebb munkavállalók elkötelezettek maradnak és úgy érzik, a cég támogatja őket.

Emellett nőni fog a keresletet a proaktív egészségmenedzsmentet, a hosszú életet és az életminőséget támogató termékek és szolgáltatások iránt.

A pénzügyektől az élelmiszereken és az autókon át a szórakozásig minden iparágnak újra kell gondolnia, hogy hogyan fogja kiszolgálni az idősödő népességet.

Néhány példa:

  • Pénzügyi szolgáltatások – A pénzintézeteknek olyan új megtakarítási, befektetési és biztosítási termékeket kell kifejleszteniük, amelyek figyelembe veszik a hosszabb élettartamot és a növekvő egészségügyi költségeket.
  • Autóipar – A népesség elöregedésével nagyobb szükség lehet autonóm járművekre, idősbarát fuvarmegosztási megoldásokra és ergonomikus járműtervezésre.
  • Kiskereskedelem – A kiskereskedőknek valószínűleg át kell alakítaniuk az üzletek elrendezését és a termékkínálatot, hogy támogassák a hosszabb élettartam miatt megváltozó vásárlási élményt. Az élelmiszerláncok például intelligens polctechnológiát alkalmazhatnak, hogy valós idejű táplálkozási javaslatokat adjanak.

Változásra nyitott egyének


Az ügyfélélmény (Customer Experience, CX) stratégiák és a viselkedéstervezési elvek szerint

  • a hosszú életút feltérképezésével,
  • a véleményformáló kulcspillanatok megtalálásával, és
  • a viselkedési archetípusok alkalmazásával

a vállalkozások előre láthatják azokat a kritikus pillanatokat, amikor az egyének a legnyitottabbak a változásra, és reagálhatnak ezekre. A szervezetek így az egészséges öregedést támogató, de az üzleti növekedést is elősegítő lépéseket tehetnek. Versenyelőnyt jelent, ha ki tudják szolgálni az idősödő népesség igényeit, így új bevételi forrásokat és hosszú távú ügyfélhűséget teremtenek.