1. Hogyan sikerül új ügyfeleket szerezni a prémium vagyonkezeléshez, milyen ajánlatok számítanak vonzónak?
2. Milyen limiteket alkalmaznak a szegmentálásnál? Tapasztalatai szerint mennyire tudatosak ezek az ügyfelek, mennyi időt/figyelmet szánnak a vagyonuk gyarapítására/kezelésére?
3. Milyen tanácsot adna az „átlagügyfélnek”, hogyan és minek alapján döntsön arról, hogy mit tegyen a pénzével ezekben a hetekben?
Pintér András, az Apelso Capital Alapkezelő befektetési vezetője

Pintér András, az Apelso Capital Alapkezelő befektetési vezetője
Apelso Capital
1. Egyre erőteljesebben érzékeljük két nemzetközi trend hazai megjelenését, amelyek segítenek megszólítani az ügyfeleket. Egyrészt a vagyonos családok egyre inkább holisztikus, a vagyonkezelés tágan értelmezett területét egyben lefedő szolgáltatásokat keresnek. Ők nem termékeket akarnak venni, hanem a vagyoni és élethelyzetükből adódó kérdéseikre és megoldandó problémáikra keresik a válaszokat, amelyek sok esetben nem is befektetési-pénzügyi jellegűek.
Az utódlástervezés, az adó- és jogi tanácsadás, a különféle jogi strukturálások (alapítványok, bizalmi vagyonkezelési megoldások) kezdenek legalább olyan fontosakká válni, mint a konkrét befektetéskezelés.
Másrészt erősödik az ügyfelek érdeklődése az innovatívabb alternatív befektetési megoldások iránt. Ebben szerepet játszanak az utóbbi évek vírusokkal, háborúkkal, geopolitikai konfliktusokkal tűzdelt időszakai, amikor a hagyományos, passzívan kezelt kötvény- és részvényportfóliók nem mindig teljesítettek túl jól.
A vagyonos ügyfelek körében nő a fogadókészség olyan eszközök (például a private markets befektetések) iránt, amelyek nem vagy csak kevésbé szorosan mozognak együtt a hagyományos befektetésekkel, javítva a portfóliók sokktűrő képességét.
Az Apelso-csoportnál a fenti elemeket is tartalmazó vagyonkezelési szolgáltatáshoz a belépési limit 300 millió forint.