1. Hogyan sikerül új ügyfeleket szerezni a prémium vagyonkezeléshez, milyen ajánlatok számítanak vonzónak?
2. Milyen limiteket alkalmaznak a szegmentálásnál? Tapasztalatai szerint mennyire tudatosak ezek az ügyfelek, mennyi időt/figyelmet szánnak a vagyonuk gyarapítására/kezelésére?
3. Milyen tanácsot adna az „átlagügyfélnek”, hogyan és minek alapján döntsön arról, hogy mit tegyen a pénzével ezekben a hetekben?
Pintér András, az Apelso Capital Alapkezelő befektetési vezetője

1. Egyre erőteljesebben érzékeljük két nemzetközi trend hazai megjelenését, amelyek segítenek megszólítani az ügyfeleket. Egyrészt a vagyonos családok egyre inkább holisztikus, a vagyonkezelés tágan értelmezett területét egyben lefedő szolgáltatásokat keresnek. Ők nem termékeket akarnak venni, hanem a vagyoni és élethelyzetükből adódó kérdéseikre és megoldandó problémáikra keresik a válaszokat, amelyek sok esetben nem is befektetési-pénzügyi jellegűek.
Az utódlástervezés, az adó- és jogi tanácsadás, a különféle jogi strukturálások (alapítványok, bizalmi vagyonkezelési megoldások) kezdenek legalább olyan fontosakká válni, mint a konkrét befektetéskezelés.
Másrészt erősödik az ügyfelek érdeklődése az innovatívabb alternatív befektetési megoldások iránt. Ebben szerepet játszanak az utóbbi évek vírusokkal, háborúkkal, geopolitikai konfliktusokkal tűzdelt időszakai, amikor a hagyományos, passzívan kezelt kötvény- és részvényportfóliók nem mindig teljesítettek túl jól.
A vagyonos ügyfelek körében nő a fogadókészség olyan eszközök (például a private markets befektetések) iránt, amelyek nem vagy csak kevésbé szorosan mozognak együtt a hagyományos befektetésekkel, javítva a portfóliók sokktűrő képességét.
Az Apelso-csoportnál a fenti elemeket is tartalmazó vagyonkezelési szolgáltatáshoz a belépési limit 300 millió forint.