Orbán: Évente egymillió forintot ad a kormány otthonteremtésre az állami alkalmazottaknak
A támogatás összevonható az Otthon Start hitellel is és szakértők szerint jelentős előnnyel járhat az állami foglalkoztatottak számára.
A konfekció ideje leáldozóban van. Legyen szó ruházatról, élelmiszerről, egészségügyi ellátásról vagy banki szolgáltatásokról, az emberek elvárják, hogy éppen azt kapják, amit ők szeretnének. A perszonalizációba fektető cégek egyértelműen gyorsabban növekednek, mint az ezen a területen lemaradók.
A Spotify tudja, hogy mit akarsz hallani – és azt is kínálja. Legalábbis azt, ami a folyamatos viselkedésedből logikus számára. Az alkalmazás a mesterséges intelligencia segítségével dolgoz fel hatalmas felhasználói adatmennyiséget. Tudja, mit, mikor, hogyan hallgatsz, a dalokat különböző címkékkel látja el például műfaj, korszak, tempó, hangulat és még sok egyéb jellemző alapján. Ezek a címkék lehetővé teszik, hogy a Spotify a zenehallgatási szokásaidhoz illeszkedő lejátszási listákat állítson össze.
Az alkalmazás folyamatosan tanul: állandóan mikrokísérleteket futtat különböző felhasználói csoportokon. A vállalat sikere jelentős részben köszönhető a személyre szabott ajánlásainak – felhasználói száma és bevétele is ezer százalékkal nőtt az elmúlt tíz évben, mára meghaladva a 675 milliós felhasználószámot és a 15,67 milliárd dolláros bevételt.
A legtöbb cég még messze nem tart ott, ahol a Spotify vagy a többi perszonalizációs éllovas.
Bármennyire is sok cég fektet jelentős összegeket olyan technológiákba, amelyek elvileg egyszerűbbé, gyorsabbá és intelligensebbé tennék a személyre szabást, kevesen érik el a Spotify szintjét. A Boston Consulting Group (BCG) ötezer fős globális fogyasztói felmérése szerint a megkérdezettek kétharmada még a közelmúltban is kapott olyan megkeresést, amit pontatlannak, irrelevánsnak vagy tolakodónak érzett. Mégis, több mint 80 százalékuk azt mondta, hogy továbbra is igényli és elvárja a személyre szabott élményeket.
A költségcsökkentés nem elég jó irány.
Egy másik, 1400 felső vezető körében végzett BCG-felmérés szerint tavaly a döntéshozók 85 százaléka tervezte, hogy növeli a mesterséges intelligenciára fordított kiadásokat. A legtöbb beruházás azonban a költségcsökkentésre irányul, nem pedig a személyre szabásra. A BCG szerint azonban ez komoly hiba. Szerintünk a személyre szabás lesz a mesterséges intelligencia korának egyik legizgalmasabb – és legjövedelmezőbb – üzleti lehetősége. De csak azoknál a cégeknél, amelyeknél ez a stratégia célkeresztjében van.
Sokan még mindig nem értik, mit is jelent a valódi személyre szabás.
Fontos tisztázni: a személyre szabás köszönőviszonyban sincs azzal, hogy a nevünkön szólítanak bennünket egy nekünk címzett e-mailben. A mesterséges intelligencia korszakában az ügyfelek minden érintkezési ponton személyre szabott élményt várnak el – legyen szó egy luxusbutikban való vásárlásról, online utazásfoglalásról, egészségügyi tanácsadásról vagy befektetési döntések mérlegeléséről. A valódi személyre szabás azt jelenti, hogy a vállalat képes olyan élményeket nyújtani nagy tömegben, amelyek minden egyes új interakcióval egyre pontosabbá és egyénibbé válnak. Ezáltal az ügyfél gyorsabban, olcsóbban és/vagy egyszerűbben kapja meg azt, amit keres. Ennek eléréséhez az ügyfelek öt kimondatlan elvárásának a teljesítésére van szükség: támogass engem, ismerj meg, érj el, mutasd meg, és lepj meg.
Azok a cégek, amelyek élen járnak a perszonalizációban, évente átlagosan 10 százalékkal nagyobb növekedést érnek el, mint a lemaradók
– mindemellett a részvényesi megtérülésük is magasabb. Mégis, csupán a vállalatok 10 százaléka tartozik ebbe az élmezőnybe. Az elkövetkező három évben a perszonalizáció várhatóan kétezer milliárd dolláros üzletet jelent. Azoknak a márkáknak, amelyek kihasználják a perszonalizáció által teremtett lehetőségeket, reális esélyük van arra, hogy nagy szeletet hasítsanak ki ebből.
Idén a BCG új hagyományt indít: a vállalat bemutatta a BCG Personalization Index™-et, amit a Personalized: Custoa mer Strategy in the Age of AI című könyv sikerére épített. A BCG Personalization Index™ átfogó képet ad arról, milyen állapotban van a szolgáltatások személyre szabásával foglalkozó terület a különböző iparágakban. Összesen 200 márkát vizsgáltunk meg: inkognitóban, vásárlóként teszteltük az ügyfélélményt különféle csatornákon. Pénzügyi elemzést is végeztünk, hogy megnézzük, a személyre szabás milyen hatással van a cégek növekedésére és részvényesi értékre. Az index hét különböző ágazatban mérte meg az öt alapelvárás sikerességét.
A támogatás összevonható az Otthon Start hitellel is és szakértők szerint jelentős előnnyel járhat az állami foglalkoztatottak számára.
A gázai humanitárius katasztrófa okozta egyre komolyabb nemzetközi felháborodás engedményekre kényszerítette Izraelt.
Békés Márton elmesélte első találkozását Magyar Péterrel, némileg árnyalva Orbán Viktorék narratíváját.
Hozzászólásáért akár egy év börtönnel is büntethetik.
Hamis magánokirat felhasználása miatt adtak ki elfogatóparancsot a férfi ellen.