Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"48bfaeb8-e9c5-4a21-85af-c3141c42a7ac","c_author":"Urzinol","category":"brandchannel","description":"A nyári időszak sokak számára a szabadság, a könnyed bulik, a vízparti lazulás és a fesztiválok szezonja. A gondtalan pillanatok mögött azonban leselkedik egy gyakori, mégis sokszor elhanyagolt probléma: a köznyelvben felfázásnak hívott hólyaghurut, azaz a húgyúti fertőzés. Ez különösen a nők körében fordul elő, és nyáron még gyakoribb lehet, főleg, ha nem figyelünk oda néhány egyszerű, de fontos szempont betartására.","shortLead":"A nyári időszak sokak számára a szabadság, a könnyed bulik, a vízparti lazulás és a fesztiválok szezonja. A gondtalan...","id":"20250528_tunetmentes-fesztivalszezon-hugyuti-fertozes-urzinol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/48bfaeb8-e9c5-4a21-85af-c3141c42a7ac.jpg","index":0,"item":"6f82ba2a-0d3f-4ffc-abf4-72e5cea43c32","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250528_tunetmentes-fesztivalszezon-hugyuti-fertozes-urzinol","timestamp":"2025. június. 06. 07:30","title":"Legyen tünetmentes a fesztiválszezon! Így kerülhető el a húgyúti fertőzés nyáron","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Urzinol","c_partnerlogo":"13bb1707-7561-455d-b384-3e2a71ec9e0f","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"5fff9136-0af8-4fb7-8db8-602ec06be8bc","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Útközbeni kormányzati információval akartak visszavágni a fővárosnak.","shortLead":"Útközbeni kormányzati információval akartak visszavágni a fővárosnak.","id":"20250606_budapest-bkk-leallas-mav-utastajekoztatas-kormany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5fff9136-0af8-4fb7-8db8-602ec06be8bc.jpg","index":0,"item":"a5537cc6-e6bf-45f5-b2a7-50ec91f5dd02","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_budapest-bkk-leallas-mav-utastajekoztatas-kormany","timestamp":"2025. június. 06. 14:49","title":"A BKK-stop napján a MÁV arról tájékoztatta az elővárosi vonatok utasait, hogy rájuk most is lehet számítani","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5d612bf3-2599-4012-88f2-eb3b975613d8","c_author":"Lengyel Tibor","category":"360","description":"A közlekedés pénteki, 10 perces leállítása az első figyelmeztetés, lehet, hogy legközelebb 10 hétre áll le Budapest – mondta a HVG-nek Karácsony Gergely. A főpolgármester egy dolgot akar elérni: ne kelljen 57 milliárd forintnyi adót befizetni. Beleáll ebbe a harcba a kormánnyal, miközben hadakozik a közgyűlési frakciókkal is, mondván: „a felelősséget viselni kell, vagy haza lehet menni”. Karácsony beszélt Rákosrendezőről, a hoppon maradt NER-es oligarchákról, budapesti olimpiáról, a közgyűlés feloszlatásának esélyéről, és a 2026-os választás eredményét is elárulta.","shortLead":"A közlekedés pénteki, 10 perces leállítása az első figyelmeztetés, lehet, hogy legközelebb 10 hétre áll le Budapest –...","id":"20250604_Karacsony-Gergely-interju-szolidaritasi-ado-csod-BKK-kozlekedes-fopolgarmester","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5d612bf3-2599-4012-88f2-eb3b975613d8.jpg","index":0,"item":"b3277133-a89c-4b32-b02c-81884705c288","keywords":null,"link":"/360/20250604_Karacsony-Gergely-interju-szolidaritasi-ado-csod-BKK-kozlekedes-fopolgarmester","timestamp":"2025. június. 05. 06:00","title":"Karácsony Gergely: Budapest főpolgármestereként az az érdekem, hogy Magyar Péter miniszterelnök legyen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d4bad318-aea2-4b3f-885b-e5ff51dfffaa","c_author":"Lőrincz Tamás","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Scheer Sándor cége nyilvános árverésen, bruttó 2,3 milliárd forintért vásárolta meg a Budapest belvárosában található Duna Palotát – értesült a HVG. A vállalat tájékoztatása szerint jelenleg még csak a terveken dolgoznak, így egyelőre nem árulták el, mihez kezdenek a több mint 1200 négyzetméteres épülettel. ","shortLead":"Scheer Sándor cége nyilvános árverésen, bruttó 2,3 milliárd forintért vásárolta meg a Budapest belvárosában található...","id":"20250605_Market-egyik-tulajdonosa-vette-meg-a-Duna-Palotat-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d4bad318-aea2-4b3f-885b-e5ff51dfffaa.jpg","index":0,"item":"4c616368-6ac6-4739-8d87-53574f044408","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250605_Market-egyik-tulajdonosa-vette-meg-a-Duna-Palotat-ebx","timestamp":"2025. június. 05. 05:20","title":"A Market Zrt. tulajdonosának érdekeltségébe került a legendás belvárosi palota","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7e007cee-701f-4d81-9f87-97d96f0e7537","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Szomorú látni azt a vergődést, ahogy a vezetés nem tud megbirkózni a város mindennapi életének a kihívásaival – fogalmazott Orbán Viktor miniszterelnök a budapesti közlekedés péntekre tervezett tízperces leállásával kapcsolatban. Karácsony Gergely főpolgármester tevékenységére utalva azt mondta: ha nem megy, akkor szóljanak, segítünk. A miniszterelnök szerint futótűzként terjedt el vidéken az olcsó drog, Oroszországgal pedig fegyverkorlátozási-megállapodást kell kötni.","shortLead":"Szomorú látni azt a vergődést, ahogy a vezetés nem tud megbirkózni a város mindennapi életének a kihívásaival –...","id":"20250606_Orban-Viktor-Kossuth-radio-interju-haboru-gazdasag-inflacio-magyar-peter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7e007cee-701f-4d81-9f87-97d96f0e7537.jpg","index":0,"item":"94869d1f-fa81-4dba-b8d0-a95eefcb3d99","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_Orban-Viktor-Kossuth-radio-interju-haboru-gazdasag-inflacio-magyar-peter","timestamp":"2025. június. 06. 07:39","title":"Orbán Viktor: Vannak emberek, akik csak azért, hogy pénzhez jussanak, gonoszságokat követnek el","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9831b44b-434c-47b6-b793-340a60f47286","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az elnök rendelete hét másik országból részlegesen korlátozza a beutazást.","shortLead":"Az elnök rendelete hét másik országból részlegesen korlátozza a beutazást.","id":"20250605_donald-trump-amerikai-elnok-rendelet-beutazasi-tilalom","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9831b44b-434c-47b6-b793-340a60f47286.jpg","index":0,"item":"66c01229-15e1-4b3a-b414-05cba1407358","keywords":null,"link":"/vilag/20250605_donald-trump-amerikai-elnok-rendelet-beutazasi-tilalom","timestamp":"2025. június. 05. 06:59","title":"Megtiltotta tizenkét ország polgárainak Trump, hogy beutazzanak az Egyesült Államokba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b9acabd3-e94b-45fd-b5d8-050bbd40c07d","c_author":"Kovács Gábor","category":"360","description":"Szerdán az Európai Bizottság bejelentette: Bulgária kész arra, hogy jövőre bevezesse az eurót. Szófia számára ez a logikus döntés. Magyarország is jobban járna a közös devizával, de a kormány elkótyavetyélte a jó éveket, most pedig már képtelen teljesíteni a feltételeket.","shortLead":"Szerdán az Európai Bizottság bejelentette: Bulgária kész arra, hogy jövőre bevezesse az eurót. Szófia számára...","id":"20250605_hvg-bulgaria-eurozona-gurulo-eurok-konvergencia-kriteriumok-magyar-euroatallas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b9acabd3-e94b-45fd-b5d8-050bbd40c07d.jpg","index":0,"item":"6dfe91e1-bc6c-4816-aa60-40ade5fbc5f2","keywords":null,"link":"/360/20250605_hvg-bulgaria-eurozona-gurulo-eurok-konvergencia-kriteriumok-magyar-euroatallas","timestamp":"2025. június. 05. 09:45","title":"Guruló eurók: Bulgária a bevezetés kapujában, Magyarország egyre távolabb tőle","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7fade42c-5283-41df-8389-806481a9c521","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A kemenesmihályfai óvodában történtek miatt büntetőeljárás indult.","shortLead":"A kemenesmihályfai óvodában történtek miatt büntetőeljárás indult.","id":"20250605_kemenesmihalyfa-ovoda-gyereket-kizavartak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7fade42c-5283-41df-8389-806481a9c521.jpg","index":0,"item":"35d512d6-dbb4-40e5-9c35-8de150b4ca6a","keywords":null,"link":"/itthon/20250605_kemenesmihalyfa-ovoda-gyereket-kizavartak","timestamp":"2025. június. 05. 20:29","title":"Felügyelet nélkül, félmeztelenül kizavarták a gyereket az óvoda folyosójára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ingyenes biciklihasználat, kéreg- vagy elővárosi vasút, repülőtérré alakított hajókikötő, alagútrendszer - a városi forgalomcsillapítás-változatok közül a "belvárosdíj" bevezetése a legolcsóbb módszer.
"Igazából a munkába utazást kéne megszüntetni, azt, hogy az emberek egyazon városon belül is órákat ingáznak otthonuk és munkahelyük között" - utalt az alvó- és belvárosok közötti transzport problémáira Kevin O'Connor, a Melbourne-i Egyetem várostervezési tanszékének professzora, a jelenleg folyó 10. Velencei Építészeti Biennále keretében rendezett kerekasztal-beszélgetésen. Szerinte az internet korában a távmunka általánossá válása korántsem futurisztikus elképzelés, mint ahogyan az sem, ha a nagyobb ipari cégek lakóparkszerű munkáskolóniákat építenének, és oda gyűjtenék dolgozóikat.
"Ausztráliában talán egy helyre lehet terelni a dolgozókat, de a költözéstől ódzkodó európaiak nemigen lennének erre hajlandók" - replikázott kollégájával Francesco Filippi, a római műegyetem (UTSD) közlekedéstudományi tanszékének professzora. Ráadásul - mint ezt a HVG-nek kifejtette - szép elképzelés az apróbb, de koherens egészet alkotó egységekre bontani a nagyvárosokat, de ezzel még korántsem sikerül megoldani például a szórakozási, esetleg vásárlási céllal a belvárosba igyekvők közlekedését.
Marad tehát a motorizáció és a közlekedési gondok. Az autósok kiszorítása a dugó sújtotta övezetekből az egyik legegyszerűbb, és igen célravezető módszer - véli Filippi. Ezzel a megoldással 1975-ben Szingapúrban próbálkoztak először. A belvárosi zónákba való behajtásért beszedett útdíj eredetileg kissé nehézkesen ment: az autósoknak jegyet kellett váltaniuk a sorompóknál. Az elmúlt években Oslo, majd London és Stockholm vezette be a Szingapúrban egyébiránt 41 százalékos forgalomcsökkenést eredményező sarcot. Ma a gépjárműveket a rendszám alapján kamerák azonosítják a fizetőövezetekbe történő behajtáskor. (Hasonló technológiát alkalmaz egyébként évek óta számos magyarországi bevásárlóközpont is.) A fizetési övezet nagysága városonként eltérő, a legnagyobb területű az oslói (64 négyzetkilométer), míg a legkisebb a szingapúri (7,25 négyzetkilométer). Összehasonlításképpen Budapest V., VI., VII., VIII. kerületeinek együttes területe megközelítőleg 14 négyzetkilométer.
A díjfizetési kötelezettség a munkanapokra vonatkozik, és akkor is csak a nappali időszakra, egyedül Oslóban kell éjjel-nappal fizetni a behajtásért. A díj nagysága átlagosan 1-2 eurónak (280-560 forint) felel meg, míg Londonban a behajtások számától függetlenül 8 font (3200 forint). A díjfizetésre minden városban több mód is rendelkezésre áll, az sms-ben történő fizetéstől kezdve az internetes bankkártyás fizetésen át az újságárusoknál megvásárolható parkolójegyekig. A díjbevételeket általában a közlekedés fejlesztésére fordítják. Oslóban például az ebből származó 130 millió eurós éves díjbevétel megközelítőleg az országos útépítési kiadások 15 százalékát fedezi. A díjfizetés tehát legtöbbször klasszikus adóztatást jelent, ahol a beszedett díjak újraelosztásra kerülnek, azzal a különbséggel, hogy az adóbevételek felhasználása egyértelműen összekapcsolható az adófajtával.
A tapasztalatok szerint a díjfizetési rendszer bevezetése megváltoztatja a közlekedési eszközök egymáshoz viszonyított árát is. Az autózás megdrágul, míg a tömegközlekedés olcsóbbá válik, így az utóbbit többen választják. Hogy a megnövekedett igényeket kielégítsék, Londonban a fizetési övezetben a csúcsidőszakban az autóbuszokon a férőhelyek számát összesen 14 ezer 500 fővel emelték, Stockholmban 197 új autóbuszt állítottak forgalomba, 16 új autóbuszvonalat létesítettek, és ahol lehetséges volt, növelték a járatsűrűséget. Emellett számos új parkolási zónát is létrehoztak a fizetőövezetek határán.
[[ Oldaltörés: Nem pöfögnek a belvárosban (Oldaltörés) ]]
A díjfizetési rendszerek tapasztalatai eddig pozitívak. Londonban a zónába behajtó gépjárműforgalom 18 százalékkal, ezen belül az autóforgalom 37 százalékkal csökkent. Ezzel párhuzamosan a közlekedés sebessége ismét növekedésnek indult, a buszközlekedés kiszámíthatóbbá vált, a késések száma a felére esett. Stockholmban a próbaidőszak alatt a forgalom - a mérési pont függvényében - 20-26 százalékkal volt alacsonyabb, ami meghaladta a tervezők előzetes 10-15 százalékos várakozásait. A károsanyag-kibocsátás a díjfizetési zónában 14 százalékkal, az egész megyében 2,5 százalékkal csökkent.
A bevételgeneráló díjfizetéshez képest a legtöbb "duguláselhárító" beruházás irdatlan költséggel jár. Nem így a manapság már Bécsben is kipróbálható bérkerékpár-szolgáltatás. Lyonban valósággal forradalmasította az autóktól zsúfolt belváros közlekedését a 2005 tavaszán bevezett Vélo'v elnevezésű kerékpárkölcsönző-rendszer. A JCDecaux cég a városvezetéssel karöltve 2 ezer, speciálisan erre a célra gyártott, lopásgátlóval felszerelt drótszamarat állított forgalomba, amelyet a lyoniak a tömegközlekedési eszközök megállóinak közelében kiépített bicikliparkolók bármelyikében kikölcsönözhetnek és bármelyikében leadhatnak. A hálózatot úgy tervezték, hogy az egyes bringatárolók ne legyenek egymástól messzebb 300 méternél, ennél többet csak a külső kerületekben kell bicikli után kajtatni. A karikázni kívánók, amennyiben betöltötték a 14 évet, előzetesen kiváltott éves bérletettel vehetik igénybe a Vélo'v biciklijeit. Bérletet viszont csak úgy vásárolhat az ember, ha 150 eurót letétbe helyez, ez a garancia arra, hogy a kerékpár 24 órán belül visszakerül valamelyik tárolóba, máskülönben a kaució automatikusan elvész. Egyébként a biciklik használata igazán nem drága: a bérlet típusától függően az első félóra vagy óra ingyenes - az idő lejártára 25 perc után hangjelzés figyelmeztet - , a következő egy órára 50 centet, azt követően pedig minden újabb megkezdett óra használatért további 1-1 eurót számítanak fel. A sikeren felbuzdulva a városháza és az üzemeltető a hálózat bővítését tervezi: a Vélo'v-parkolók számát az idén 173-ról 243-ra növelik. A 300 kilométeres kerékpárutat pedig 2010-ig további 200 kilométerrel akarja megfejelni.
A velencei építészeti mustrán az amerikai technológia fellegvárának számító Massachusetts Institute of Technology (MIT) diákjai valami hasonlót képzeltek el, amikor a bevásárlókocsikhoz hasonlóan egymásba csúszó, így spórolósan leparkolható elektromos autókból álló flottát terveztek. Elképzeléseik szerint a városi közlekedésben használható, egy-, illetve kétszemélyes járgányok jelenthetik például a robogók alternatíváját. Ennél jóval radikálisabb ötlettel állt elő Joel Kotkin amerikai teoretikus, aki Los Angelesbe vezettetné be a villamost, és egyáltalán San Francisco mintájára majd minden, dugógondokkal küzdő amerikai városnak a kötött pályás közlekedés ezen légkímélő módját javasolja. Vannak, akik metróval és az évszázados kéregvasúttal egybeoltott elővárosi vasútra esküsznek, ahogyan ez Berlinben és Nápolyban is működik. De a légi és a földi közlekedés összeköttetési problémái miatt kialakuló dugók elkerülésére Genova kikötőjének vízére telepítendő repülőteret felvázoló terv is látható a velencei biennálén: a reptér így a belvárosban is van meg nem is.
Az autóforgalom föld alá terelése szintén jó, bár költséges megoldás lehet. Az európai mintapéldányok a belga fővárosban láthatók. Az egymilliós város közlekedését nagyban megkönnyítő alagutakat a brüsszeliek az 1958-as világkiállításnak köszönhetik. A 14-15. századi városfal nyomvonala mentén húzódó körgyűrű nagyrészt a föld alatt szeli át a sugárirányban bevezető utakat, így a reggeli és az esti csúcsforgalmat leszámítva folyamatosan, jó tempóban haladva lehet körbeautózni a történelmi városmagot. A kelet-nyugati irányban utazóknak sem kell a centrumon átküzdeni magukat, a kis körgyűrű, az Yser teret a koekelbergi Szent Szív-székesegyházzal összekötő, II. Leopold királyról elnevezett 3,5 kilométer hosszú, Európába párját ritkító alagúton keresztül néhány perc alatt elérhető a tengerpart vagy az Antwerpen felé vezető autópálya, illetve a délen évtizedek óta torzó Brüsszelt körbeölelő külső körgyűrű, a Ring. Később épült, de szintén pótolhatatlanná vált az az alagútrendszer, amely Brüsszel keleti kapujában az európai negyedet köti össze az E-40-es autópályával. A hajdani városfejlesztők előrelátóak voltak: annak idején presztízsberuházásnak tűnhetett az alagutak építése, de nélkülük ma a belga fővárosban megbénulna a közlekedés. Pedig a tömegközlekedésre sem lehet panasz: három metró, valamint az északi és a déli pályaudvar között föld alá vitt villamosvonal könnyíti meg a brüsszeliek és a főváros vendégeinek életét.
A főváros közlekedése egy szóval: jó. Kicsit bővebben: egyre rosszabb. Hatékonyabb szervezéssel jelentős javulást lehetne elérni, de a működőképesség hosszabb távú fenntartásához komolyabb beruházások szükségesek.
A Lexus GS 450h, a világ első hibrid prémium szedánja és az első teljes értékű hibrid jármű, amely orrmotoros építést kombinál hátsókerék hajtással a sportos menetteljesítmények biztosítása érdekében.
Bármelyikünket érheti közlekedési baleset. A pánikot csökkentheti, valamint a későbbi kárrendezési ügyintézést megkönnyíti, ha tudjuk, mi a teendőnk egy ilyen szituációban. Mire számíthatunk, ha vita merül fel a másik féllel szemben? Milyen lehetőségünk van, amennyiben a károkozó ismeretlen, vagy például egy szarvas, netán rendőr?
A hidrogénnel működtetett dugattyús motor könnyebb, nagyobb teljesítményű és olcsóbb a szintén szóba jöhető tüzelőanyagcellánál, gyártása pedig beilleszthető az eddigi technológiába. A 12 hengeres, 210 kW/285 LE teljesítményű motorral felszerelt BMW H2R kísérleti autó számos rekordot állított fel a hidrogénhajtású járművek kategóriájában. Előkészületben áll egy sorozatgyártású modell bevezetése is, ennek megjelenése a következő két év folyamán várható.
A hidrogénmeghajtású autók időről-időre a magazinok címlapjára kerülnek, mint technológiai messiások, amelyek véget vetnek a globális felmelegedésnek, s pontot tehetnek az olajhoz kötődő társadalmi feszültségek végére. A kérdés már csak az, mikor érkezik el a hidrogén-kánaán?
Nyugat-Európában, Észak-Amerikában és Japánban már nem fordulnak meg egy elektromos, gázos vagy hibridhajtású autó láttán. A környezetkímélő négykerekű nálunk még ritka. Itthon a magas ár mellett negatív mítoszok is gátat szabnak elterjedésüknek. Íme 10 előítélet, amelyről lerántjuk a leplet.