Sportkocsival kezdik a kínaiak az MG-Roverek gyártását

Egy-két hónapon belül beindul a termelés az MG-Rover egykori üzemében, Longbridge-ben - közölte az új tulajdonos, a kínai Nanjing Automobile. Terveik szerint első lépésben a MG-TF sportautót fogják gyártani.

  • MTI/hvg.hu MTI/hvg.hu
Sportkocsival kezdik a kínaiak az MG-Roverek gyártását

A próbagyártás a tervek szerint néhány héten belül megkezdődik, s áprilisban indulhat a sorozatgyártás. Az első évben háromezer autót akarnak gyártani, majd 12 ezret 2009-ben. A gyár fénykorában a kibocsátás elérte az évi 110 ezret. A TF modell értékesítése várhatóan júliusban kezdődik Nagy-Britanniában.

A Nanjing Automobile 2005 nyarán vásárolta fel a csődbe jutott brit MG Rovert, 53 millió fontért (78 millió euró). A cég adóssága ekkor 1,4 milliárd font volt. A 1994-től hat évig a BMW tulajdonában volt, de a bajor cég - miután a Rover még 1999-ben is jelentős veszteséget termelt - 2000-ben, 10 font jelképes összegért eladta az autógyárat a Phoenix brit pénzügyi befektetőcsoportnak. A cégcsődöt megelőzően a Rovernek 6 ezer alkalmazottja volt, és évente mintegy 112 ezer autót gyártott. A Nanjing a tervek szerint 250 dolgozóval kezdi meg az összeszerelést.

Az idei aszályt az egész ország megszenvedheti, Orbánék nagy mentőöve pedig csak kivételezetteknek nyújthat reményt

Az idei aszályt az egész ország megszenvedheti, Orbánék nagy mentőöve pedig csak kivételezetteknek nyújthat reményt

A két évvel ezelőttinél is durvább aszály néz ki idén, az őszi vetés hamarabb ért be, a tavaszi kultúrák „nagyon rossz állapotban vannak”, ha nem jön eső, nagy terméskiesések lehetnek a kukoricában. A kormány most leginkább az öntözéssel kampányol az aszály ellen, kár, hogy ez a hazai termőterületek alig több mint 2 százalékán érhető el.