Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ade3a5c4-afb0-4e82-ad2d-49ac16da6e92","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Egy olaszországi tanulmányi kiránduláson akart a történelemtanár a diákjával aludni, de már előtte is üzenetekkel bombázta.","shortLead":"Egy olaszországi tanulmányi kiránduláson akart a történelemtanár a diákjával aludni, de már előtte is üzenetekkel...","id":"20250611_17-eves-diak-egy-agyban-debreceni-tanar-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ade3a5c4-afb0-4e82-ad2d-49ac16da6e92.jpg","index":0,"item":"3f702a3b-72e0-48c1-a6ab-13804f21c950","keywords":null,"link":"/elet/20250611_17-eves-diak-egy-agyban-debreceni-tanar-ebx","timestamp":"2025. június. 11. 14:03","title":"17 éves diákjával akart egy ágyban aludni egy debreceni tanár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0874d883-f4da-4588-8364-3ae85341644b","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A plugin hibrid biturbó V8-as hajtású BMW XM gyengébb változata kikopott a kínálatból.","shortLead":"A plugin hibrid biturbó V8-as hajtású BMW XM gyengébb változata kikopott a kínálatból.","id":"20250612_mar-csak-az-erosebb-748-lovas-v8-cal-kaphato-a-bmw-xm","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0874d883-f4da-4588-8364-3ae85341644b.jpg","index":0,"item":"59ec01e7-c407-451f-81a8-86b28a434f01","keywords":null,"link":"/cegauto/20250612_mar-csak-az-erosebb-748-lovas-v8-cal-kaphato-a-bmw-xm","timestamp":"2025. június. 12. 08:41","title":"Már csak az erősebb, 748 lovas V8-cal kapható a hegyomlásnyi BMW XM","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5425ba2c-25b6-43c3-89c1-8a071b72c8a2","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Először 2020-ban ítélték el szexuális zaklatás miatt, majd 2022-ben is hoztak ellene egy ítéletet, amit tavaly hatályon kívül helyeztek.","shortLead":"Először 2020-ban ítélték el szexuális zaklatás miatt, majd 2022-ben is hoztak ellene egy ítéletet, amit tavaly hatályon...","id":"20250611_Ujfent-bunosnek-talaltak-Harvey-Weinsteint","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5425ba2c-25b6-43c3-89c1-8a071b72c8a2.jpg","index":0,"item":"74f07212-91dc-449f-ac81-ec67a6c08298","keywords":null,"link":"/kultura/20250611_Ujfent-bunosnek-talaltak-Harvey-Weinsteint","timestamp":"2025. június. 11. 21:03","title":"Újfent bűnösnek találták Harvey Weinsteint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05a4bb01-5cda-43f6-ac1c-53740c200515","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egyelőre nem tudni, mikor indulhat el az űrbe a második magyar űrhajós.","shortLead":"Egyelőre nem tudni, mikor indulhat el az űrbe a második magyar űrhajós.","id":"20250612_kapu-tibor-urutazas-halasztas-nemzetkozi-urallomas-nasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05a4bb01-5cda-43f6-ac1c-53740c200515.jpg","index":0,"item":"a0a99cd8-39d6-4e1a-9db2-083a306bf6ce","keywords":null,"link":"/tudomany/20250612_kapu-tibor-urutazas-halasztas-nemzetkozi-urallomas-nasa","timestamp":"2025. június. 12. 17:55","title":"Tovább húzódik Kapu Tibor űrutazásának startja, most a Nemzetközi Űrállomással vannak gondok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b536406d-800a-420a-a431-0ab0199417d1","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Voyager–1 és a Voyager–2 eltérő időpontban lépték át a Naprendszer határának tartott heliopauzát, ami fontos információval szolgált a NASA tudósai számára. ","shortLead":"A Voyager–1 és a Voyager–2 eltérő időpontban lépték át a Naprendszer határának tartott heliopauzát, ami fontos...","id":"20250611_voyager-urszonda-naprendszer-hatara-urkutatas-heliopauza","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b536406d-800a-420a-a431-0ab0199417d1.jpg","index":0,"item":"fa701a81-c11b-4137-b111-a5dee08cd586","keywords":null,"link":"/tudomany/20250611_voyager-urszonda-naprendszer-hatara-urkutatas-heliopauza","timestamp":"2025. június. 11. 18:03","title":"Egy 50 000 Celsius-fokos „falat” találtak a Naprendszer szélénél a Voyager űrszondák","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"57fb9d8c-6a10-43e0-93c7-4703526bdd57","c_author":"MTI","category":"kultura","description":"Az Előadóművészi Jogvédő Iroda szerint „a könnyűzenészek körében a mai napig nehéz elültetni az időskori öngondoskodásra való felkészülés gondolatát”, pedig bárki egy pillanat alatt elveszítheti a népszerűségét és a bevételeit.","shortLead":"Az Előadóművészi Jogvédő Iroda szerint „a könnyűzenészek körében a mai napig nehéz elültetni az időskori...","id":"20250612_Tobb-mint-500-eloadomuvesz-el-letminimum-alatt-oket-tamogattak-a-jogvedok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/57fb9d8c-6a10-43e0-93c7-4703526bdd57.jpg","index":0,"item":"71e9781c-0d6e-44f8-9413-01d9eb57b158","keywords":null,"link":"/kultura/20250612_Tobb-mint-500-eloadomuvesz-el-letminimum-alatt-oket-tamogattak-a-jogvedok","timestamp":"2025. június. 12. 15:20","title":"Létminimum alatt élő zenészek kaptak támogatást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eba50c6b-4930-435c-ae9c-ed4f1f93a003","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Francia kutatók vették górcső alá, mikor jelentkezik a nemi szakadék a fiúk és a lányok matematikai teljesítménye között – és mi állhat ennek hátterében. A megállapítások segíthetnek, hogy ezeket a különbségeket a jövőben le lehessen küzdeni az oktatásban.","shortLead":"Francia kutatók vették górcső alá, mikor jelentkezik a nemi szakadék a fiúk és a lányok matematikai teljesítménye...","id":"20250612_gyerekek-matematikai-kepessegek-nemek-kozti-kulonbsegek-okok-vizsgalat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eba50c6b-4930-435c-ae9c-ed4f1f93a003.jpg","index":0,"item":"c8146a79-ca61-4706-b281-cfd39011a24e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250612_gyerekek-matematikai-kepessegek-nemek-kozti-kulonbsegek-okok-vizsgalat","timestamp":"2025. június. 12. 11:05","title":"Miért maradnak le a lányok matematikából? Megvizsgáltak 2,7 millió gyereket, és megdöbbentő válasz született","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"755fe8a6-c1d6-44b8-b73e-b82ee8013234","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Irán, Irak és Jordánia mind lezárta saját légterét, de a legnagyobb légitársaságok is úgy döntöttek, hogy törlik vagy felfüggesztik közel-keleti járataikat.","shortLead":"Irán, Irak és Jordánia mind lezárta saját légterét, de a legnagyobb légitársaságok is úgy döntöttek, hogy törlik vagy...","id":"20250613_iran-izrael-tamadas-legicsapas-repulo-legter-elterites-jarattorles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/755fe8a6-c1d6-44b8-b73e-b82ee8013234.jpg","index":0,"item":"324f1ac7-ecbf-4087-a221-1419a6fa1f43","keywords":null,"link":"/vilag/20250613_iran-izrael-tamadas-legicsapas-repulo-legter-elterites-jarattorles","timestamp":"2025. június. 13. 10:32","title":"Látványosan kiürült a Közel-Kelet légtere Izrael Irán elleni támadását követően","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Jól variálható, nagy teherbírású, tágas családi autó a Dodge Journey. Hétszemélyes, praktikus, kiváló a hangrendszere, háromzónás a klímája, mégsem kellene. A kétliteres VW-traktorszív kiábrándító.
Az új Dodge-sorozat (Caliber, Avenger, Nitro) mindegyik tagja feltűnő, a Journey is úgy néz ki, mint egy muszklis amerikai autó. Szemből. Oldalról már inkább elefántborjú. Csak azt nem értem, ha a márkaimázst és az izgalmas formatervet kipipálták a tervezők, miért nem fordítottak többet az autó lelkére és az anyagválasztás, az összerakás minőségére. Ez minden amerikai autó sarkalatos problémája. Teljesen más ízlést szolgálnak ki, ezért nehéz Európában szerencsét próbálniuk. A Journeynak sok jó lapja van, de az utolsó ütés soha nem lehet az övé.
A Grand Voyager kistestvérének is tartott Journey akkor rúghatna labdába a magyar piacon, ha nem lenne ekkora verseny. Ha önmagában nézzük és nem hasonlítjuk a többi szereplőhöz, kiváló autó a Journey, mind családi, mind üzleti vonatkozásban. Jó vezetni, kényelmes, a magas pozíció révén az SUV-t kedvelők számára is ideális, komfortos a futóműve, a kanyarokban sem billeg, a kormányzás pontos, a váltó hosszú úton jár, de hibátlan.
A beltér világos, ám a műanyagok minősége gyatra, még akkor is, ha több puhább elemet használnak, mint a legutóbb vezetett amerikaiban, a Jeep Compassban. Rossz úton, és amikor rángatni kezd a rugalmatlan dízel, zörög az egész műszerfal. Tesztautómban alig volt nyolcezer kilométer, a kesztyűtartó fedele mégis beragad, csak kipiszkálni lehet. Sok értelme nincs, nagyon kicsi az űrtartalma, kettő is van belőle. Rengeteg a tároló, a könyöktámasz több doboz sört elnyel. Mindenkinek jut palacktartó, mélyek az oldalzsebek. Az anyósülés ülőlapja felhajtható, alatta hatalmas tárolódobozt találunk. Még három ilyen meglepetést tartogat az autó, a második üléssor padlójában kettő mély, a csomagtartóban pedig egy széles rakodódoboz bújik meg. Ha nagy buliba megyünk, vagy csempészünk, akár 60-70 palack kis sört is elrejthetünk. A csomagtartóba beépített, tölthető LED-es elemlámpa ráadás.
A hátsó sorokban már-már repülőgépes komfort kényeztet, az olvasólámpácskák külön irányíthatók, akárcsak a szellőzőrostélyok a mennyezeten. A tetőablak elektromos mozgatású.
Kényelmi és technikai fölényét nem tudja nagyobb pénzre váltani a Journey, pedig lenyűgöző a felszereltsége: négy elektromos ablakemelő, háromzónás (a középső sorban és a középkonzolon is külön állítható) automatikus klíma, tempomat, elektromosan állítható vezetőülés, beszédvezérléssel is működő szórakoztató- és navigációs rendszer, Bluetooth, 10 gigabájt merevlemezes Infinity hangrendszer hatlemezes cédétárral.
A műszerfal oldschool hatású, de jópofa, az 1981-es Nissan Cherry-re emlékeztet, annyi különbséggel, hogy ez zöldes háttérvilágítást kapott, és fehéren izzanak a mutatók. Az ablaktörlő darabosan, hangosan dolgozik, nincs automatikus törlési funkciója, a világítást is kézzel kell kapcsolgatni.
A középkonzol agyonzsúfolt, nehezen áttekinthető, hiába sokoldalú a rendszer, menet közben jobb, ha nem babráljuk. Inkább próbálkozzunk a hangvezérléssel, igaz, ahhoz idegek kellenek.
A hatodik és hetedik ülés a csomagtartóban elrejthető, ilyenkor valódi raktere van a Journeynek, de hét üléssel is marad hely két-három kisebb hátizsáknak. A hátsó sorba nem könnyű a beszállás, az ülés hajtogatása nehezebb, mint origamizni. Nem azért, mert túl bonyolult, hanem mert nem következetes, azaz, ami sikerül elsőre, az másodszorra és harmadszorra nem. A középső üléssor egyharmad/kétharmad arányban tologatható. Az első ülés asztalkaként használható.
Német motor hajtja (Oldaltörés)
A zörgő műszerfalon túl az autó fájó pontja a motor, amely a Volkswagentől érkezett. A Journeyben nagyon csúnyán szól a 140 lovas kétliteres PD TDI, ráadásul nem is mozgatja túl meggyőzően a nagytestű egyterűt. Ha elviseljük a nagy zúgást és sietünk, a fogyasztás rovására lendületbe is kergethetjük, autópályán könnyedén tartja a 140-150-es tempót. A futómű jól csillapít, csak az a kérdés, meddig tudja elviselni a magyar kátyúkat. Én már hallani véltem furcsa zajokat a bal első lengőkar felől.
A fogyasztás az átlagnál kissé rosszabb, a hétszáz kilométeres tesztelés során vegyes üzemben 8,8 literes átlagot mértünk 100 kilométerenként.
Az új Dodge Journey agresszíven sportos külsővel és sokféleképpen alakítható, rugalmas utas- és csomagtérrel készül, valójában a frissen megújult Grand Voyager rövid tengelytávú testvére. VW-dízellel, hatfokozatú kézi, illetve duplakuplungos automatikus váltóval (Getrag) kapható.