Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"5b4555d0-44bb-4d89-9872-ad0458b05c31","c_author":"BioTechUSA-cégcsoport ","category":"brandcontent","description":"Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági nehézségek ellenére a vállalat stabil eredményeket mutatott fel 2024-ben, bár a növekedési ütem némileg lassult a korábbi évekhez képest. Európa egyik legnagyobb étrend-kiegészítő gyártójának és forgalmazójának árbevétele 3,5 százalékkal, 93,7 milliárd forintra emelkedett, miközben az EBITDA-ja 2 százalékkal 10,68 milliárd forintra nőtt.","shortLead":"Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági nehézségek ellenére a vállalat...","id":"20250423_BiotechUSA-FC-Barcelona-gazdasagi-eredmenyek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5b4555d0-44bb-4d89-9872-ad0458b05c31.jpg","index":0,"item":"c2714ca0-eaf1-48ac-8e70-753bac2be2b8","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250423_BiotechUSA-FC-Barcelona-gazdasagi-eredmenyek","timestamp":"2025. április. 24. 07:30","title":"FC Barcelona-partnerséggel és prémium termékekkel építi globális márkáját a BioTechUSA","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7336b8cc-50fe-4b1c-8a27-f17a455781a7","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Hívást kapott az MNB egyik ügyintézője egy hazai politikai párt vezetőjétől. Az MNB által nem nevesített illető az Opus Global Nyrt. részvényeihez köthető bennfentes kereskedelem ügyében zajló eljárással kapcsolatban telefonált a jegybank szerint indulatosan. Igen, a hívó fél Magyar Péter volt, aki azt írta, nem fenyegetést, hanem ígéretet fogalmazott meg.","shortLead":"Hívást kapott az MNB egyik ügyintézője egy hazai politikai párt vezetőjétől. Az MNB által nem nevesített illető az Opus...","id":"20250423_mnb-indulatos-telefonhivas-ugyintezo-opus-bennfentes-kereskedelem-piacfelugyelet-magyar-peter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7336b8cc-50fe-4b1c-8a27-f17a455781a7.jpg","index":0,"item":"fcc7a325-f0d1-4949-9ca2-b0527a20fbf9","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250423_mnb-indulatos-telefonhivas-ugyintezo-opus-bennfentes-kereskedelem-piacfelugyelet-magyar-peter","timestamp":"2025. április. 23. 15:01","title":"Magyar Péter telefonon beolvasott az MNB ügyintézőjének, a jegybank közleményt adott ki az esetről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f8a8196b-e5bb-4cbb-8a5c-dabfa192e3d5","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"90-es táblánál lépte túl a sebességet.","shortLead":"90-es táblánál lépte túl a sebességet.","id":"20250423_Majdnem-200-zal-a-90-es-tablanal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f8a8196b-e5bb-4cbb-8a5c-dabfa192e3d5.jpg","index":0,"item":"94f59a12-280d-4b0f-8270-05b7805251c0","keywords":null,"link":"/cegauto/20250423_Majdnem-200-zal-a-90-es-tablanal","timestamp":"2025. április. 23. 14:16","title":"Félmilliós bírságot kapott a sofőr, aki majdnem 200-zal száguldott húsvéthétfőn","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a0e9d00f-6684-473a-b0bd-214a6f4274ef","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A filmben Ralph Fiennes vezetésével választanak új pápát, akinek nagy titka van.","shortLead":"A filmben Ralph Fiennes vezetésével választanak új pápát, akinek nagy titka van.","id":"20250423_Ferenc-papa-halala-utan-kilott-a-Konklave-cimu-papavalasztos-thriller-nezettsege","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a0e9d00f-6684-473a-b0bd-214a6f4274ef.jpg","index":0,"item":"5647b0ba-2aab-43e0-957c-9d7c68e159a6","keywords":null,"link":"/kultura/20250423_Ferenc-papa-halala-utan-kilott-a-Konklave-cimu-papavalasztos-thriller-nezettsege","timestamp":"2025. április. 23. 08:30","title":"Ferenc pápa halála után kilőtt a Konklávé című pápaválasztós thriller nézettsége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"18325941-9fbb-4a15-a544-74e5b7b7bced","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Tim Burton újra támad. Jön Lady Gaga és Steve Buscemi is.","shortLead":"Tim Burton újra támad. Jön Lady Gaga és Steve Buscemi is.","id":"20250423_Itt-a-Wednesday-masodik-evadanak-elozetese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/18325941-9fbb-4a15-a544-74e5b7b7bced.jpg","index":0,"item":"e3fa2544-b4b3-42c9-a9fa-0c9f16b017b6","keywords":null,"link":"/elet/20250423_Itt-a-Wednesday-masodik-evadanak-elozetese","timestamp":"2025. április. 23. 16:07","title":"Dobjon el mindent: itt a Wednesday második évadának előzetese","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"578f0eb3-6125-4768-bc6e-29ed0324e229","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A felravatalozott pápa holttestéhez péntek estig járulhatnak a hívek, hogy leróják kegyeletüket. ","shortLead":"A felravatalozott pápa holttestéhez péntek estig járulhatnak a hívek, hogy leróják kegyeletüket. ","id":"20250423_Ferenc-Papa-Szent-Peter-Bazilika-ravatalozas-Vatikan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/578f0eb3-6125-4768-bc6e-29ed0324e229.jpg","index":0,"item":"b6b0f87c-24fb-4e3e-a02a-4da79b62c32a","keywords":null,"link":"/elet/20250423_Ferenc-Papa-Szent-Peter-Bazilika-ravatalozas-Vatikan","timestamp":"2025. április. 23. 10:53","title":"Áthelyezték a Szent Péter-bazilikába Ferenc pápa koporsóját – fotók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7b0a534b-0f8f-4203-8d4f-9e6a4f76e624","c_author":"Gyenis Ágnes","category":"360","description":"Három új felügyelőbizottsági tagot nevezett ki a Pallas Athéné alapítvány vagyonkezelője a varsói GTC ingatlancéghez. A cél, hogy visszafordítsák az Állami Számvevőszék által feltételezett, rendőrségi nyomozáshoz vezető százmilliárdos vagyonvesztést.","shortLead":"Három új felügyelőbizottsági tagot nevezett ki a Pallas Athéné alapítvány vagyonkezelője a varsói GTC ingatlancéghez...","id":"20250424_MNB-Pallas-Athene-Domus-Meriti-Alapitvany-Optima-Hegedus-Istvan-GTC-fb-ASZ","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7b0a534b-0f8f-4203-8d4f-9e6a4f76e624.jpg","index":0,"item":"3d4ad314-2d25-450c-853e-3897e9e36bea","keywords":null,"link":"/360/20250424_MNB-Pallas-Athene-Domus-Meriti-Alapitvany-Optima-Hegedus-Istvan-GTC-fb-ASZ","timestamp":"2025. április. 24. 13:13","title":"Lengyelországban és Svájcban is égre-földre keresik az MNB-alapítvány százmilliárdjait","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"52b49b54-65ee-4c54-a724-8e27b1c6c698","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az egyik biciklis a szélvédőre zuhant az ütközéstől, majd az úttestre esett, a másikat az árok felé sodródva találta el az autó.","shortLead":"Az egyik biciklis a szélvédőre zuhant az ütközéstől, majd az úttestre esett, a másikat az árok felé sodródva találta el...","id":"20250423_Nyolcvannal-csapodott-ket-kerekparosba-egy-autos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/52b49b54-65ee-4c54-a724-8e27b1c6c698.jpg","index":0,"item":"a305958e-19ad-4bf5-888d-b81e4392960d","keywords":null,"link":"/cegauto/20250423_Nyolcvannal-csapodott-ket-kerekparosba-egy-autos","timestamp":"2025. április. 23. 12:21","title":"Nyolcvannal csapódott két kerékpáros közé egy autós – vádat emeltek a sofőr ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Elkötelezett Saab-rajongókként majdnem megtértünk a Volvóhoz. A bőr illata jobb, de a motor hangja és a belső tér kialakítása végül túlságosan puritánnak bizonyult saját, szubjektív tesztünkön. Persze nem kizárt, még pár nap, és beleszoktunk volna.
„Ott az élmény, hogy a Hold fényénél találjunk haza” – olvasható a Volvo honlapján, ha valaki van annyira elkötelezett érdeklődő, hogy direkt az új C70-es netes oldalára kattint. Miért? Elromlott a navigáció? – kérdezhetnénk rosszmájúan. Persze, lehet a fényszórók égtek ki ilyen hamar, vagy a kocsi robbant le, és most gyalogosan kutyagolunk haza a Hold fényében fürdő, lágy tücsökszóba és friss szalma illatába burkolózó mezőkön át. Nem kizárt az sem, azért a Hold fényére való utalás, mert a tinivámpír sorozat Twilight első részének a filmhez hasonlóan ikonikussá lett kocsija, a C30-as sikerét lovagolná meg a nagytestvér, mármint a C70-es is. Nem tudjuk, az viszont tény, hogy alaposan túllőttek a célon a Volvo reklámszövegírói, amikor a friss kampány figyelemfelkeltő mondatait fogalmazgatták.
Autómenedzser.hu
„Az élet nemcsak a Volvóról szól. Ezért van Volvóm” – szól egy másik, generálisabb szlogen. Nemzetközi hírű lingvisták hónapok óta gyöngyöző homlokkal elemezgetik ezt a frázist, de egyelőre még adósok egy olyan értelmezéssel, ami jó fényt vethetne a Volvóra, pláne egy kifejezetten olyan élményautóra, mint aminek a C70-es szándékozik lenni. Nehéz lehet marketingesnek lenni ezek után a Volvónál, amit a kínai Geely mintegy 1,8 milliárd dollárért vásárolt meg a minap a Fordtól (az utolsó papíron augusztus 2-án száradt meg a tinta). Vagy ezek az ötletek már a kínai éceszgéberek agyából pattantak volna ki?
Mindegy is, sokkal jobban jár mindenki, ha az autót kezdjük el mustrálni. 1997-ben mutatták be az első generációs C70-est, aminek akkor még erotikusan gömbölyded formája volt. Az egyszeri vagány Volvo-vásárlónak akkor még dönteni kellett, kabriót, vagy kupét óhajt, most kábé ugyannyi pénzért kettőt is kap: kabriót és kupét is. A világ talán első keménytetős valóban négyüléses kabrióját a Volvo hozta ki pár éve, ez most a ráncfelvarrt változat. És nézzük, nézegetjük, akárhogyan is, de nem csúnya. Sőt, 1,4 méteres magasságával nagyon alacsony és sportos, ívei és szögletei enyhén maszkírozott és csak kicsit szelídített agressziót sugallnak. Nem mindenkinek tetszik, de szerethető és tisztelhető. És tény: ha már az azonos platformra épült Focus CC és e között kell választani, nem vitás, melyik mellett döntünk.
Van, akinek bejön az ijesztően bonyolult tetőszerkezet, van, akinek nem, de az is tény, hogy a teszt ideje alatt egyszer sem gabalyodott össze. Ámulunk is a mérnöki teljesítményen, de vászonhoz szokott bensőnknek sok ám az a jó 30 másodperc, amíg lehúzzuk a tetőt; van olyan piros lámpa Budapesten, ahol nem mernénk elindítani a nyitást, félve a többi autós haragjától. Merthogy a tetőszerkezet csak akkor működik, ha tövig nyomjuk a féket, nem lehet a ponyvás prémium kocsik többségéhez hasonlóan lassú menetben működtetni, így biztosan megvárakoztatnánk a mögöttük állókat.
Nagyon ügyes, okos, ötletes a csomagtartója is, nem néztük ki belőle a 404 litert, persze ez csak felhúzott tetővel ilyen nagy, megkockáztatjuk, a szegmensben az egyik legnagyobb. Babakocsi, összecsukható asztal biztosan elfér benne, sőt több karton bor is egymás mellett – erről nem nyitunk vitát, empirikus módon győződtünk meg róla.
Ez persze még messze nem a kabrió Bentley luxusimázsa, de megvan benne a visszafogott eleganciának egy olyan eleme, ami hiányzik az MX-5-ből, vagy a Peugeot 308 CC-ből. Talán az is közrejátszik ebben, hogy ez a Volvo egyik első kabriós modellje. (Most nem számítanám ide az ÖV 4 túrakocsit 1927-ből.) Szóval, a legtöbb ember nem kabrióként gondol a Volvóra, ezért még körbelengi kicsit az unikalitás, az egyediség lila ködszerű párája.
Fáj beismerni, de igaz: nem tudjuk, miért, de jobb illata van az utastérben a bőrnek, mint a Saabokban. Tud ám büdös is lenni a bőr, de itt nem, Volvót meghazudtoló elegancia illata lengi be az utasteret, és kifejezetten esztétikus a bordó színű bőr. Mindennek van súlya, ami a biztonságot illeti nem spóroltak az anyaggal. Az oldallégzsákot ügyesen elrejtették az ajtó bőrborításában, szépen, hivalkodás nélkül, de asszertíven közli: ott van.
Autómenedzser.hu
A sok kellemkedés mellett ráadásul még a kormány fogása is kellemes, nem túl divatos, inkább konzervatív és elegáns, de éppen itt jön a bibi. Nem elég, hogy minket nem tud meghatni az IKEA dizájn, az álminimálos műszerfal, de rosszabb az, hogy nem is illik ehhez a kocsihoz – nem beszélve arról az otromba műanyagdarabról, ami a szivargyújtót rejti, vagy a visszapillantóval egy magasságban lévő nagyon gagyi, sorjás légbeömlőről. Ez a kocsi túl puritán ahhoz képest, hogy milyen körülmények között ülünk. Ahogyan a svéd luxusszállók helyett is inkább a párizsi Ritzet választanánk; ha valakitől ötcsillagos árat gombolnak le, akkor ne az legyen a kényelem netovábbja, hogy nyírfurnér íróasztallapon merített papírra írhat a Mont Blanc töltőtollával. Ha tényleg kényeztetni akarnak, akkor a gyönyörűen varrott bőrülés és bőrbetétek mellett ne az alumínium műszerfal íveiről kelljen írnom, hanem a tocsogósan luxus műszerfalról, ami persze itt nincs. Ha már kabrió és kanyarkövető fényszóró, és gombnyomásra lágyan kiemelkedő navigációs monitor és egyebek, akkor ne aludjak el az unalomtól, ha véletlenül arrébb rebben a tekintetem. Az első generációs, puhatetős C70-nél még szó sem volt efféle unalomról. Meglehet, nincs igazam, de mintha a teszetoszaságot érezném: nem tudták a Volvónál eldönteni, hogy a régi vásárlókat akarják megtartani, vagy inkább újítanának, és nyitnának a sportos yuppiek felé. Ez az autó egyik csoport mellett sem mer kiállni teljes mellszélességgel.
Furcsa ellentmondás viszont, hogy a kormányon a gombok szinkronban vannak a puritán műszerfallal, mégis, nem bántják annyira a szemet, és iszonyatosan kényelmesen, könnyen kezelhetőek. A visszapillantók már nem sikerültek ilyen jól, nem mindig látszódnak a szomszéd sávban közlekedők, de nagy előnyük, hogy érdekes látvány az autó oldala bennük. A navigációt három éves lányom is simán tudná kezelni – kollégáim mondjuk nem tudták, de ez nem a Volvo hibája. A kormányra applikált minijoystick használatába egy perc alatt belejövünk, és onnantól már könnyedén irányítjuk a szoftvert. Igaz, mi csak az egyszerűbb üzemmódot használtuk, mert hogy az elején ezt el lehet dönteni. Persze, miután a gép magától ajánlja fel a választást, kíváncsiak volnánk, ezek után ki akarja a bonyolultabb kezelést használni.
A furcsa kettősség akkor is elkísér, amikor végre beindítjuk a motort. A vadiúj D4-es közös nyomócsöves dízelmotor öthengeres és 177 lóerős, brutális 400 Nm-es nyomatékkal, amit már 1750-es fordulaton szállít. Menetközben a karosszéria meg se mukkan, nyitott és csukott tetővel egyaránt, kabrióhoz képest meglepően merev a test, se nyekkenés, se nyiszogás, szépen tartja az utat. A fékek is tanítanivalóan finoman, mégis határozottan fognak, ebben sincs hiba, s még a hatsebességes automata is ügyesen muzsikál. Amiben hiba van, az a hang. Valahogy idegesít a kabrióban a dízel hangja. És nem áll össze a fejemben a kép: itt egy roppant sportos autó, amire jó ránézni, jó vele fékezni, sőt nagy gázzal gyorsulni is, de ilyen sokféle élmény mellett lehangoló, hogy egy Kamaz döngicsél a fülünkbe. Egy ilyen autóban a dízel bizony valahol megalkuvás. Még ha okos és előnyös megalkuvás, akkor is az. Talán még próbálgatták is hangolgatni, de nem sikerült túl jól, kis gázzal nagyon erőlködős a motor hangja. Ha odalépünk neki, akkor már nincs gond, rövid gondolkodás után nekiindul. Persze, nem szabadul el a pokol ilyenkor se, de váratlan egy dízeltől, ahogy hirtelen nekilendül, pláne a teherautós hang után.
Szóval, számunkra egy ideális öszvér megoldás. Egyrészt sportkocsinak tűnik, a futóműve is alakulgat hozzá, a külalakja és minden egyéb erre utal, még a belsejében is egyes elemek, viszont olcsó a fenntartása és élményautónak sem utolsó – a hangot leszámítva. Meg most jut eszembe, hogy napfényben egész jópofa a középkonzol, ami mögött át lehet nyúlni. Még nem szeretem, de azt hiszem, meg tudnám szokni.
Két éve már teszteltük a Volvo nagy limuzinját, akkor a 185 lovas D5 dízelmotorral szerelt svéd nem nyerte el a tetszésünket hangos motorja miatt. Az új D5 20 lóerővel izmosabb, hangja szebben, ércesebben, férfiasabban szól, összkerékhajtását és intelligens életvédelmi megoldásait tapasztalva józan választás lehet a német versenytársakkal szemben.
Régi arccal vehettem birtokba a legkisebb Volvót, így nem tudtam beleszeretni, igaz, ki sem szerettem az egyhetes próba során belőle. Metroszexuálisok, szinglik, státuszukat fitogtatók, fiatal, jómódú párok ideális autója, azoké, akik szerelemben élnek, és első vágyra vásárolnak.
Március 28-án a Zhejiang Geely Holding és a Ford aláírta a Volvo Car tulajdonjogát érintő részvényvásárlási szerződést. A Volvo svéd márka marad, és folytatja az üzleti és terméktervek sikeres fejlesztését. A felvásárlás biztosítja a Volvo nyereséges növekedését, és remek lehetőség a Volvo terjeszkedésére a fontos kínai piacon és a világ más részein.
Tíz évvel az első S60-as megjelenése után bemutatkozott az utód, a legsportosabbnak nevezett Volvo. Atlétikus, gömbölyded, suhanó formavilága, pezsgő színei, kimagasló védelmi technikája és erőtől duzzadó motorjai azt sejtetik, hogy újra a hazai üzleti szféra egyik kedvence lesz. Itthoni bemutatóján a gyalogosvédelmi rendszert lehetett kipróbálni.