Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"49540e55-dcda-4bcc-8467-50f513d156c9","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Al Bano szerint a nyár végén, ősz elején lenne a rendezvény, amivel az orosz–ukrán háború végét ünneplik majd. ","shortLead":"Al Bano szerint a nyár végén, ősz elején lenne a rendezvény, amivel az orosz–ukrán háború végét ünneplik majd. ","id":"20250217_Albano-Carrisi-orosz-ukran-haboru-beke-felkeres","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/49540e55-dcda-4bcc-8467-50f513d156c9.jpg","index":0,"item":"7b75122e-3ca8-4ac0-acb1-5800c60e2c97","keywords":null,"link":"/elet/20250217_Albano-Carrisi-orosz-ukran-haboru-beke-felkeres","timestamp":"2025. február. 17. 12:53","title":"Micsoda karrier: Gulyás Gergely esküvője után Moszkvába hívták az orosz–ukrán háború lezárását megünnepelni az olasz énekest","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"610594fe-5b3a-4af5-b9fd-eac89c62fdab","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Megszólaltak a nő családtagjai, akik végignézték a támadást, ami Turks- és Caicos szigetén történt.","shortLead":"Megszólaltak a nő családtagjai, akik végignézték a támadást, ami Turks- és Caicos szigetén történt.","id":"20250218_Nem-fotozkodott-hanem-vedekezni-probalt-az-55-eves-no-akinek-mindket-kezet-leharapta-egy-capa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/610594fe-5b3a-4af5-b9fd-eac89c62fdab.jpg","index":0,"item":"45bdaeb8-68dc-49d7-8227-0064cb1cdbcd","keywords":null,"link":"/elet/20250218_Nem-fotozkodott-hanem-vedekezni-probalt-az-55-eves-no-akinek-mindket-kezet-leharapta-egy-capa","timestamp":"2025. február. 18. 12:47","title":"Mégsem fotózkodott, mindössze védekezni próbált az 55 éves nő, akinek mindkét kezét leharapta egy cápa","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"df6a8dd2-309c-4c17-9bb0-eda3b99c729c","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"vilag","description":"A metanollal szennyezett alkoholt egyesek vélhetően közép-ázsiai tulajdonú étteremben, a piaci ár alatt szerezhették be.","shortLead":"A metanollal szennyezett alkoholt egyesek vélhetően közép-ázsiai tulajdonú étteremben, a piaci ár alatt szerezhették be.","id":"20250218_Pusztit-a-pancsolt-szesz-Torokorszagban-tobb-szaz-halalesetet-okozott-alig-ket-honap-alatt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/df6a8dd2-309c-4c17-9bb0-eda3b99c729c.jpg","index":0,"item":"bf1d2b3b-42e5-4531-aa16-fc9f6b12e70a","keywords":null,"link":"/vilag/20250218_Pusztit-a-pancsolt-szesz-Torokorszagban-tobb-szaz-halalesetet-okozott-alig-ket-honap-alatt","timestamp":"2025. február. 18. 07:09","title":"Pusztít a pancsolt szesz Törökországban, több mint száz halálesetet okozott alig két hónap alatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d7cf43d6-3b7a-4b91-8f85-956840a21e0c","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A sertések életük során akár hatszor is újra tudják növeszteni a fogaikat, ezt a tudást igyekszik megérteni egy kutatócsapat. A cél, hogy emberek is képesek legyenek erre.","shortLead":"A sertések életük során akár hatszor is újra tudják növeszteni a fogaikat, ezt a tudást igyekszik megérteni...","id":"20250218_fogak-ujranovesztese-sertesek-kiserlet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d7cf43d6-3b7a-4b91-8f85-956840a21e0c.jpg","index":0,"item":"f4661238-3f6a-444a-aa6f-103546425d42","keywords":null,"link":"/tudomany/20250218_fogak-ujranovesztese-sertesek-kiserlet","timestamp":"2025. február. 18. 09:03","title":"Életük során hatszor is újra tudják növeszteni a fogaikat: egy sertésnyi lépéssel közelebb került az emberiség a foggondok megoldásához","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"54a6678a-6519-475d-a6fe-816abb5b1750","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A Broadcom a tervezéssel, a TSMC a gyártással foglalkozó részlegért jelentkezett be, a két lehetséges vevő a hírek szerint ugyanakkor nem dolgozik közös üzleten.","shortLead":"A Broadcom a tervezéssel, a TSMC a gyártással foglalkozó részlegért jelentkezett be, a két lehetséges vevő a hírek...","id":"20250217_intel-broadcom-tsmc-chipgyartas-felvasarlas-usa-tajvan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/54a6678a-6519-475d-a6fe-816abb5b1750.jpg","index":0,"item":"fad342bd-f276-4074-91c5-7367ad897ad0","keywords":null,"link":"/kkv/20250217_intel-broadcom-tsmc-chipgyartas-felvasarlas-usa-tajvan","timestamp":"2025. február. 17. 11:09","title":"Versenytársaihoz kerülhet az Intel chipgyártó részlege","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5f28e43f-c104-4f24-bbf5-4413d1457648","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"Miután kevesebb beteget látnak el tb-finanszírozással, tovább nőnek az állami várólistáik.","shortLead":"Miután kevesebb beteget látnak el tb-finanszírozással, tovább nőnek az állami várólistáik.","id":"20250217_Feleannyi-beteget-tud-ellatni-allami-finanszirozassal-a-XVII-kerulet-legnagyobb-rendeloje","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5f28e43f-c104-4f24-bbf5-4413d1457648.jpg","index":0,"item":"408fb400-a4f5-45d7-acca-f373aaf464f2","keywords":null,"link":"/kkv/20250217_Feleannyi-beteget-tud-ellatni-allami-finanszirozassal-a-XVII-kerulet-legnagyobb-rendeloje","timestamp":"2025. február. 17. 14:10","title":"Váratlanul megvágták az állami támogatást, így feleannyi beteget tud ellátni tb-finanszírozással a XVII. kerület legnagyobb rendelője","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b8972acf-1588-40fa-b835-3d7f727aaa5c","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A szén-dioxid egy olyan üvegházhatású gáz, amelyik hozzájárul a globális felmelegedéshez. Egyre nagyobb mennyiségben kerül a levegőbe, nem is bírják megkötni a növények. Ezért is mondható áttörésnek amerikai kutatók fejlesztése, egy olyan port, amelyik képes megragadni a szén-dioxid molekulákat.","shortLead":"A szén-dioxid egy olyan üvegházhatású gáz, amelyik hozzájárul a globális felmelegedéshez. Egyre nagyobb mennyiségben...","id":"20250217_oriasi-kapacitasu-szendioxid-megkoto-por","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b8972acf-1588-40fa-b835-3d7f727aaa5c.jpg","index":0,"item":"3499df12-1498-4a2b-bb79-c025f2b53c6c","keywords":null,"link":"/tudomany/20250217_oriasi-kapacitasu-szendioxid-megkoto-por","timestamp":"2025. február. 17. 19:03","title":"Egy új csodapor egyszerűen kiszippantja a levegőből a szén-dioxidot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5c0fb732-60fc-421e-901a-9deee9c963d0","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A prémium és a luxus kategória között egyenesúlyozna a német márka. ","shortLead":"A prémium és a luxus kategória között egyenesúlyozna a német márka. ","id":"20250217_Megemelik-az-Audik-arait-a-tehetosebb-vasarlok-fele-mozdulnanak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5c0fb732-60fc-421e-901a-9deee9c963d0.jpg","index":0,"item":"2447a921-d52b-45b2-bc25-ba722c7f13b0","keywords":null,"link":"/cegauto/20250217_Megemelik-az-Audik-arait-a-tehetosebb-vasarlok-fele-mozdulnanak","timestamp":"2025. február. 17. 08:03","title":"Megemelik az Audik árait, a tehetősebb vásárlók felé mozdulnának","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A navigációs rendszerek elképesztő ütemben fejlődnek. Vannak cégek, ahol a generációváltás kevésbé látványos, a háttérben folyamatosan fejlesztik a programokat, és vannak, ahol nagyok az ugrások. Így van ez a magyar NavNGo fejlesztette iGo-sorozattal is, aminek a legújabb tagja a Primo nevet viseli.
Egyszer csak jött a futár és letette az asztalom sarkára a kis csomagot. Ennyi? Sehol egy meghívás egy puccos szállodába a sajtóbemutatóra? Ajándék ingyenes változat? A cégvezetés sem akar szólni a múlt sikereiről, a nagyszerű jelenről és a fényes jövőről? Úgy tűnik, nem. Egyszerűen megérkezett egy navigációs szerkezet, rajta a legújabb iGo-val, a Primóval. Tessék, ki lehet próbálni, véleményt lehet mondani róla.
Persze megértem, hogy ennek a terméknek nem olyan beharangozás kell, mint a korábbiaknak. Ezt nem lehet megvenni a boltban, a Primót nem arra találták ki, hogy a végfelhasználó telepítse a saját okostelefonjára, PDA-jára, mint a bevallottan egyszerű közvetlen előd Amigót és a már-már legendás iGo8-at. A Primo arra készült, hogy cégeknek adják el, hogy aztán ezzel árulják a komplett navigációs szerkezetüket, vagy éppen autóipari beszállítóknak, hogy majd mint gyári rendszert lássuk viszont ezt a programot. A hírnév már megvan, az iGo-ról már azok is hallottak, akik amúgy nagyon keveset tudnak a navigációs készülékekről, de ők is ezt szeretnék, mert Pista meg a Józsi mondta, hogy ez a legtutibb, és ők azok, akik megkérdezik minden erre alkalmas fórumon, hogy a Garminra meg a TomTomra hogy lehet feltenni, és nagyon furcsállják a választ: sehogy.
A Primo első pillanatra meggyőző. Az elődei is azzal értek el hatalmas sikert, hogy rettentően jól néznek ki. Nem mórickarajzosan egyszerű vonalas ábrák felett kúszik egy nagy nyíl mutatva az útirányt, nem a semmiben lebegő vonalak előtt jelenik meg időnként egy utcanév, mint a legnagyobb konkurenseknél. Az iGo navigációs térképei olyanok, mint egy megelevenedett, de remekül áttekinthető autós térkép. Dönthetjük, nagyíthatjuk, ki- és bekapcsolhatjuk rajtuk a háromdimenziós épületek megjelenítését; örömmel tapasztaljuk, hogy mennyire jó dolog az automatikus ráközelítés a következő manőver helyszínére.
Mindezt már az előd, az iGo8 is igen jól tudta. Mi akkor az újdonság? Meglepően sok. Maga a program például elsőre egyszerűbbnek tűnik. A bevallottan lebutított, igazán kezdő felhasználóknak készülő iGo Amigóra hasonlít első látásra. Elindul a program, balra egy térképrészlet, jobbra pedig a legszükségesebb gombok, amik az induláshoz kellenek. Keresés, útvonal, egyebek. Egy jól beállított eszközön csak az első kettő kell, így gond nélkül oda merem adni az elektromos szerkezetekkel amúgy igencsak hadilábon álló anyukámnak, a kütyümániások pedig azon nyomban nyúlhatnak a harmadikhoz.
Pedig az első kettő is tartalmaz újdonságokat. Soha ilyen könnyű nem volt egy adott hely van éppen az útvonal mellett fontos dolgokat, mondjuk benzinkutat, bankautomatát, szállást vagy éppen parkolót keresni. Útvonalpontokat, akár többet is könnyedén hozzá tudunk adni a Primóban. Amint kész a tervezés, a kijelző jobb oldalán áttekinthetjük, hogy jó paramétereket állítottunk-e be, tényleg akarunk-e kompot használni, és valóban hajlandók vagyunk-e fizetni az autópályák használatáért. A térképen pedig ott van nagyíthatóan-kicsinyíthetően az útvonal, amin könnyű kiszúrni, ha valami butaságot tervezne a program, vagy valamit el akarunk kerülni, akkor korrigálhassunk még az indulás előtt. A Primo program képes arra is, hogy teherautók számára tervezzen útvonalat, az ismert súly- és magasságkorlátozásokkal. Ez nem alapfunkció, ez bizony fizetős extra, de az igazán profi kamionos navigátor programok méregdrágák, ha jók a Primóhoz adott térképek, akkor nagy sikerre számíthat.
Nehéz ügy. Nem könnyű objektíven beszélni valamiről, ami imádat és rajongás tárgyává vált. A száraz tények unalmasak, a lila költői ömlengés nevetséges, középút pedig aligha van. A tesztalany ezúttal egy különleges autó, hogy versenyautó, sportautó vagy közlekedésre alkalmatlan eszköz, mindenki döntse el maga. Kuriózum a magyar piacon. Míg Astra OPC-t és Zafira OPC-t látni itthon, brutál Vectrát alig. Utódjából, az Insignia OPC-ből sem futhat sok itthon, talán a tesztautó az egyedüli. Jó hír, hogy hamarosan vezethetjük a kombit is, automatikus váltóval.
Sokat vártunk az új Opel Astrára, de ha már megérkezett, egyszerre két modellt is teszteltünk. Az 1,7 literes dízel parádés öltözetet kapott, csinos és sportos külleme takarékossággal társult. A szürke eminenciás szerepét betöltő jól felszerelt 1,6 literes benzines változat a cégek autóparkjában lesz megbízható, kényeztető és megnyugtató munkatárs.
Íme, egy újabb bizonyíték, hogy a nagyság a kis dolgokban rejtőzik: az Audi A1 minden porcikájában a nagy Audik technikáját, tudását, komfortját hordozza. A négy méternél kisebb kisautón egyáltalán nem érződik, hogy valójában nem más, mint egy VW Polo szmokingba öltöztetve. The Next Big Audi - ez a szlogenje.
Elkötelezett Saab-rajongókként majdnem megtértünk a Volvóhoz. A bőr illata jobb, de a motor hangja és a belső tér kialakítása végül túlságosan puritánnak bizonyult saját, szubjektív tesztünkön. Persze nem kizárt, még pár nap, és beleszoktunk volna.
Komoly problémával szembesül az az újságíró, akinek nap nap után új tesztet kell írnia gyakorlatilag ugyanarról a modellről, amelybe egy kicsit más kárpitozást, autósrádiót, netán motort szereltek. Mit tesz ilyenkor a szemfüles skribler? Átpasszolja a melót valami nyeretlen kétévesnek, aki még életében nem látott hasonló kocsit, ő meg elmegy vígan nyaralni.
Tizenötév hosszú idő, főként egy autómodell életében. A Sharant 15 évvel ezelőtt dobták először piacra, együttműködve a Forddal. 2000-ben jött egy generációváltás, majd 2003-ban egy ráncfelvarrás. A VW Sharan nagyra nőtt, start-stop rendszer segít a takarékoskodásban, az elektromos tolóajtók új dimenziókat nyitnak meg.
Ennél egyszerűbb és nagyszerűbb autót nem kívánhat senki. Egy mozdulattal hátradobjuk a tetőt, beröffentjük a motort, kövér gázzal és riszáló fenékkel nekiszaladunk a világnak. Ha nem lenne család és nem lenne munka, még mindig tartana a félmeztelen rohanás. Születésnapos a Mazda MX-5, ünnepeljük együtt.
A július a Fiatnál a cinquecento éve, 2007-ben született újjá az ötszázas, 2008-ban jött az Abarth változat, 2009-ben kinyílt a világ az 500C-ben, idén pedig forradalmi megoldású kéthengeres turbómotorral vezethettük az aranyos miniautót. Eddig 550 ezret adtak el a modellből, 30 ezer kabriót, 7 ezer dízelt. Az igazi virágzás csak most kezdődik, a varázsszó neve: TwinAir.
Tíz évvel az első S60-as megjelenése után bemutatkozott az utód, a legsportosabbnak nevezett Volvo. Atlétikus, gömbölyded, suhanó formavilága, pezsgő színei, kimagasló védelmi technikája és erőtől duzzadó motorjai azt sejtetik, hogy újra a hazai üzleti szféra egyik kedvence lesz. Itthoni bemutatóján a gyalogosvédelmi rendszert lehetett kipróbálni.
Akinek tetszik a Peugeot 207, de kicsinek találja az ötajtóst és még akad pénze bőven extrákra, bátran válassza a 207 SW Outdoort. 1,6 literes aranyat érő HDi motorjával igazi csúcsmodellt teszteltünk.
Miért volt nagy dolog, hogy a fiatal Csehov paródiát írt róla, és hogyan segíthet a fake news felismerésében – erről beszélgettünk Szilágyi Márton irodalomtörténésszel.