Tetszett a cikk?

A navigációs rendszerek legnagyobb gondja, hogy nem tudnak gyorsan alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez. Ebben tud segíteni a TMC, ami friss útinformációs adatokkal képes ellátni a vételére képes eszközöket

A TMC, azaz a Traffic Message Chanel ugyanis egy valósidejű szolgáltatás, ami közvetlenül a navigációs készülékekhez juttatja el az adatokat. Indulás előtt ugyan felhívhatjuk, megnézhetjük az Útinform vagy a Fővinform honlapját, hallgathatjuk a rádióban az esetleges figyelmeztetéseket, de mindez kevés lehet. Elég csak megkérdezni egy Budapesten rendszeresen közlekedőt, és ő hosszú történeteket tud mesélni arról, hogy milyen kacifántos időkben tud bedugulni a városnak egy-egy része. Arról nem is beszélve, hogy a navigációs készülékek gyártóinak a térképfrissítései nem tudják követni az alkalmi, vagy éppen hosszabb időre elhúzódó útjavításokat, tereléseket, lezárásokat. A TMC ilyen esetekben tökéletes segítő.

Autómenedzser.hu

Na de honnan érkeznek a jelek? Az első lépést a Trafficnav irodájában teszik meg. A számítógépen megadják egy adott esemény kezdő és végpontját, a jellegét, majd nyomnak egy entert. A jel innen egy komoly szerverfarmra jut, onnan pedig a Magyar Rádióhoz. Ott ezt a rövid, mindössze 37 bites kódot szépen beteszik a többi közé, majd kisvártatva kisugározzák az MR2, a Petőfi regionális frekvenciáján. Ebből a hallgató nem észlel semmit, ugyanis a TMC az egy másik hárombetűs rendszerre, az RDS-re épül. Ez, a Radio Data Service az, amin keresztül, ha erre felkészített a rádiónk, olvashatjuk a kijelzőjén, hogy mi a neve az éppen hallgatott adónak, mi a telefonszáma, e-mail címe, éppen melyik előadónak melyik zeneszáma szól. A TMC üzenetet azonban nem, ugyanis ez a 37 bites adat nem szöveges információ, hanem egy kód, amit csak a vételére képes navigációs készülékek tudnak feldolgozni.

A cikk teljes terjedelmében az Autómenedzser.hu autós portálon olvasható.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Teszt: mit tud az iGo Primo szoftver?

A navigációs rendszerek elképesztő ütemben fejlődnek. Vannak cégek, ahol a generációváltás kevésbé látványos, a háttérben folyamatosan fejlesztik a programokat, és vannak, ahol nagyok az ugrások. Így van ez a magyar NavNGo fejlesztette iGo-sorozattal is, aminek a legújabb tagja a Primo nevet viseli.

Biró Csongor Autó

Melyik autókkal a legelégedettebbek a vásárlók?

A J.D. Power piackutató és a What Car? magazin felmérésében tizedszer is az élen végzett a Lexus a vevőelégedettségi listán. A vizsgálatot 17 ezer olyan brit autós online megkérdezésével végezték, akik legalább két éve autótulajdonosok.

Autó

Nem minden gyerekülés biztonságos - teszt

A német ADAC tavaly októberben 5 különböző súlycsoportban 10 gyerekülést tesztelt. A győztes ülés a Brio Primo+Base Isofix lett. Az isofix rögzítésének köszönhetően biztonságosan beszerelhető a járműbe, és a mezőnynél nagyobb védelmet nyújt a legkisebbeknek. Az oldalütközéses töréstesztben egyedül ez az ülés kapta meg a nagyon jó minősítést.

Autó

A legjobb autók nyaraláshoz

Gondtalanabb lehet a nyaralás, ha megfelelő autóval indul útnak. Mindegy, hogy rövid, kabriós kirándulásra indul, esetleg hosszabb, több országot átölelő utazásra, vagy lakókocsis nyaralásra, ma már számtalan új- és bérelhető jármű közül választhat a pénztárcájának megfelelően.

Autó

Mitől jó egy bicikliszállító? – teszt

Németországban tetőre szerelhető biciklitartókat vettek nagyító alá. Az ACE autóklub a stuttgarti GTÜ minőségvizsgáló szervezet közreműködésével öt különböző tartót tesztelt. Az első helyet a Thule Pro Ride 591 elnevezésű terméke szerezte meg, amely a kifejezetten ajánlott minősítést kapta, és a lehető legmagasabb pontszámot érte el.

Autó

Gyerekülésteszt 2010

A gyereküléseket minősítő általános ECE R44/04 szabvány nem foglalkozik az oldalütközések következményeivel. Az ADAC német autóklub tesztjében ezt is figyelembe veszik. Négy szempontból tesztelték az üléseket, közülük a biztonság csak az egyik, bár kétségtelenül a legfontosabb. A használhatóságot, a komfortot és a kezelhetőséget is külön-külön minősítették egy ötfokozatú skálán. Egyértelműen az ADAC tesztjeinek köszönhető, hogy ma már az ülések oldal- és fejvédelmére nagy hangsúlyt fektetnek a gyártók.