szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Mark Webber népszerűsítette a középmotoros Infiniti Emerg-E elektromos sportkocsi tanulmányt a június 28. és július 1. között megrendezett goodwoodi sebesség fesztiválon.

A bemutató autó hű maradt az alapjául szolgáló tanulmányautó szelleméhez és inspiráló lendületéhez: két villanymotorja összesen 402 lóerő (300 kW) teljesítményt biztosít, amelynek köszönhetően az Emerg-E négy másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 kilométer/óra sebességre, és álló helyzetből 30 másodpercre van szüksége a 130 mérföld/órás sebesség eléréséhez. Az autó a városi közlekedéshez 50 kilométer nulla emissziójú hatótávolsággal rendelkezik, amikor pedig a hatótávolságot növelő benzinmotor a két villanymotorral közösen működik, további 300 kilométeres hatótávolság érhető el.

Az erőforrások egyfokozatú hajtóművön keresztül adják le teljesítményüket, ami tulajdonképpen egy nyílt differenciálműnek tekinthető. Ez az elrendezés jelentősen csökkenti a hajtáslánc súrlódási veszteségeit.  A motorok vezérléséről és a fékezési energia visszanyeréséről négy inverter gondoskodik. A visszanyert energia az ülések mögé szerelt lítium-ion akkumulátorba áramlik. Az elektromos hálózatról (háztartási vagy gyorstöltővel) is feltölthető akkumulátor 50 városi kilométer megtételére elegendő áramot tárol; a telepek kimerülése után elindul a generátorként szolgáló, beépített benzinmotor. Ezt a könnyű és rendkívül kompakt kialakítású, háromhengeres, 1,2 literes, 35 kW-os motort kifejezetten a hatótávolság növelésére fejlesztették ki a Lotus mérnökei. Az 1500 és 4000/perc közötti főtengely-fordulatszámon üzemelő motor a maximális teljesítményét 3500-as percenkénti fordulatnál adja le.

Infiniti

Az Emerg-E teljesítményét Goodwoodban ismerhette meg a nagyközönség, ahol az Infiniti profi autóvezetői pénteken és szombaton felkapaszkodtak az autóval a híres hegyi úton, majd vasárnap a Red Bull Racing Forma 1-es pilótája, Mark Webber ült az autó volánja mögé.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Izsák Norbert Autó

Infiniti FX 30d teszt: a BMW-sek lesajnálják

Komoly problémával szembesül az az újságíró, akinek nap nap után új tesztet kell írnia gyakorlatilag ugyanarról a modellről, amelybe egy kicsit más kárpitozást, autósrádiót, netán motort szereltek. Mit tesz ilyenkor a szemfüles skribler? Átpasszolja a melót valami nyeretlen kétévesnek, aki még életében nem látott hasonló kocsit, ő meg elmegy vígan nyaralni.

Biró Csongor Autó

Infiniti duplateszt: lehet parancsolni 320 lónak?

Csak rövid idő, de esküszöm jó volt – szól a nóta. Egy-egy órát kaptunk az Infinit crossoverek kipróbálására. Ez az idő sok, ha az elhasznált benzin mennyiségét tekintjük, de kevés, ha a mellékvese velőállományában képződő adrenalin termelése a cél.

Biró Csongor Autó

Exkluzív teszt: vezettük az Infiniti hibrid nagyautóját

A Lexus után az Infiniti a második japán gyártó, amely hibrid nagyautót hoz az európai piacra. Szépen bővül a kínálat, a Lexus LS600h, a GS450h, a Mercedes-Benz S400 Hybrid és a BMW 7 ActiveHybrid mellett hamarosan érkezik az Audi A6 és a BMW 5 hibrid változata. Rövid, de exkluzív németországi tesztúton tehettük próbára a hazánkban kapható legjobb Infinitit, az M35h-t.

I. N. Autó

Infiniti EX 30d teszt: kopasz vagy nem kopasz?

Se nem terepjáró, se nem kupé, se nem átlagos egyterű: mi az? Nos, az Infiniti szerint „a világ első kupé-terepjáró crossovere”. Ez volna az EX, aminek első dízelváltozatát teszteltük.

Izsák Norbert Autó

Infiniti M teszt: sátáni tojásfőző

Rómába invitálta e rovat szerkesztőjét az Infiniti harmadik generációs luxus sportszedánja bemutatójára. Mivel az illető inkább Opelt szeretett volna tesztelni Isztambulban, ezért muszáj Herkulesként az Infinitiben kevéssé járatos kollégára, azaz rám esett a sors. Az örök városból alig láttam valamit, viszont a tesztek során számos kisebb csodában volt részem.