Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e1ced7f6-4ba8-44e6-b268-c773dda4832f","c_author":"MTI","category":"sport","description":"Az amerikai Coco Gauff nyerte meg a női egyest a francia nyílt teniszbajnokságon: a szombati döntőben szetthátrányból fordítva győzte le a világelső Arina Szabalenkát.","shortLead":"Az amerikai Coco Gauff nyerte meg a női egyest a francia nyílt teniszbajnokságon: a szombati döntőben szetthátrányból...","id":"20250607_Dramai-csataban-nyerte-Gauff-a-Roland-Garrost","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e1ced7f6-4ba8-44e6-b268-c773dda4832f.jpg","index":0,"item":"657912f5-451c-4b75-878a-3e757893de3f","keywords":null,"link":"/sport/20250607_Dramai-csataban-nyerte-Gauff-a-Roland-Garrost","timestamp":"2025. június. 07. 19:13","title":"Drámai csatában nyerte Gauff a Roland Garrost","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cf047fdb-1970-4417-8361-977a50dea7a2","c_author":"Nagy Dániel Gergely","category":"360","description":"Kritikával illeti a baloldalt, amiért értékeit félredobva hozzájárult, hogy szavazói átpártoljanak a szélsőjobboldalhoz. Didier Eribon francia filozófus a fordulatot a családjában is megélte, ennek felismeréséről is szól a magyarul megjelent Visszatérés Reimsbe című könyve.","shortLead":"Kritikával illeti a baloldalt, amiért értékeit félredobva hozzájárult, hogy szavazói átpártoljanak...","id":"20250608_hvg-didier-eribon-interju-francia-filozofus-peremvideki-hangzavar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cf047fdb-1970-4417-8361-977a50dea7a2.jpg","index":0,"item":"2ec603db-664d-4121-9c82-3504ad7a61e9","keywords":null,"link":"/360/20250608_hvg-didier-eribon-interju-francia-filozofus-peremvideki-hangzavar","timestamp":"2025. június. 08. 10:30","title":"Tizenöt éve még furcsának hatott, hogy a munkások jobbra szavazzanak, ma ők a szélsőjobb bázisa","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dd458416-26a8-4f25-b836-a5cb0b35290f","c_author":"László Ferenc","category":"tudomany","description":"A Huawei MatePad 11.5″S leszámol a zavaró tükröződésekkel és lényegében ugyanúgy írogathatunk, rajzolgathatunk rá, mint egy darab papírra. Kipróbáltuk a kínai gyártó továbbra is Google támogatás nélküli legfrissebb tabletét.","shortLead":"A Huawei MatePad 11.5″S leszámol a zavaró tükröződésekkel és lényegében ugyanúgy írogathatunk, rajzolgathatunk...","id":"20250608_matt-kijelzo-ceruza-huawei-matepad-115s-tablet-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dd458416-26a8-4f25-b836-a5cb0b35290f.jpg","index":0,"item":"efc52f8e-f33a-4538-8588-f287ac85f6d9","keywords":null,"link":"/tudomany/20250608_matt-kijelzo-ceruza-huawei-matepad-115s-tablet-teszt-velemeny","timestamp":"2025. június. 08. 18:03","title":"Mattot adott a Huawei: teszten a matt kijelzős, irkafirkás MatePad tablet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e34caa37-b9c0-4437-9485-847edc0155aa","c_author":"Alsó-Ausztria","category":"brandcontent","description":"A Duna menti kerékpárút – amely 1200 kilométer hosszan kanyarog Németországtól, Donaueschingentől egészen Budapestig – méltán tartozik Európa legnépszerűbb biciklis útvonalai közé. A legtöbben a Passau és Bécs közötti szakaszt választják, ha azonban egyedibb, természetközelibb élményeket keresünk, érdemes egy ponton letérni erről a fő vonalról, és bebarangolni Alsó-Ausztria egyik legizgalmasabb régióját: a Mostviertelt.","shortLead":"A Duna menti kerékpárút – amely 1200 kilométer hosszan kanyarog Németországtól, Donaueschingentől egészen Budapestig –...","id":"20250422_also-ausztria-kerekpar_duna_alpok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e34caa37-b9c0-4437-9485-847edc0155aa.jpg","index":0,"item":"908ee919-89ff-4a1f-83da-fb4ec640817f","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250422_also-ausztria-kerekpar_duna_alpok","timestamp":"2025. június. 07. 15:30","title":"Látványos kitérő: kerékpáron a Duna és az Alpok között","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"297e80f4-8ed9-4484-9f78-45c25c1f114e","c_author":"HVG","category":"360","description":"Első hallásra képtelenségnek, már a nevében is ellentmondásosnak tűnhet az átlátszó fa, pedig a kutatók évek óta foglalkoznak a megvalósításával. Készítettek is már ilyet, ahhoz viszont nagy mennyiségben kellett nem lebomló vegyi anyagokat is használniuk. Amerikai szakemberek most találtak egy ígéretes megoldást.","shortLead":"Első hallásra képtelenségnek, már a nevében is ellentmondásosnak tűnhet az átlátszó fa, pedig a kutatók évek óta...","id":"20250608_hvg-felig-atlatszo-fa-ablakuveg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/297e80f4-8ed9-4484-9f78-45c25c1f114e.jpg","index":0,"item":"dd05db2a-1285-445a-a37f-ca500af8105b","keywords":null,"link":"/360/20250608_hvg-felig-atlatszo-fa-ablakuveg","timestamp":"2025. június. 08. 15:45","title":"Fából is lehet az ablaküveg, és ez nem elírás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6905d2cc-fd0f-4ded-813e-f11d412578a9","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Robert Fico talált is egy olyan szankciós tervet, aminél vétózhat.","shortLead":"Robert Fico talált is egy olyan szankciós tervet, aminél vétózhat.","id":"20250608_robert-fico-oroszorszag-szankcio-szlovak-erdek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6905d2cc-fd0f-4ded-813e-f11d412578a9.jpg","index":0,"item":"5cfe3722-1d25-4aed-a724-95dbf1f4f01d","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250608_robert-fico-oroszorszag-szankcio-szlovak-erdek","timestamp":"2025. június. 08. 18:05","title":"Fico: Meg fogjuk vétózni az Oroszország elleni szankciókat, ha azok sértik a szlovák érdekeket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A budapesti antifa-támadások egyik vádlottjával interjúzott a Spiegel. Mostantól kezdve minden választás létfontosságú lesz Nyugaton – véli Anne Applebaum. A The New York Times vezércikke szerint Trump első négy éve csak kosztümös főpróba volt ahhoz képest, amit jelenleg előad az erkölcsi normák felrúgásának műfajában. Témák és vélemények a világsajtóból.","shortLead":"A budapesti antifa-támadások egyik vádlottjával interjúzott a Spiegel. Mostantól kezdve minden választás létfontosságú...","id":"20250608_nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"ec2d6c42-45ca-41fc-9280-cf3ea0040ecf","keywords":null,"link":"/360/20250608_nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. június. 08. 09:36","title":"Maja T. úgy érzi, az ítélet már megszületett, csak még a bizonyítékokat keresik hozzá – nemzetközi lapszemle","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dafdb947-e18c-4c7d-83c0-62d95ad9e542","c_author":"HVG Extra Pszichológia","category":"elet.pszichologiamagazin","description":"Sokkal könnyebb elkezdeni meditálni, mint gondolnánk, és valószínűleg életünk sokkal több területén érezhetjük ennek jótékony hatását, mint azt sejtjük. De hogyan formálja a lelkünket és egészségünket a rendszeres elcsendesedés és elmélkedés? Van-e helyes testtartás és ülőpozíció eközben? Meditációnak számít-e az ima? És mi köze a meditációnak a kávézáshoz vagy a fogmosáshoz?","shortLead":"Sokkal könnyebb elkezdeni meditálni, mint gondolnánk, és valószínűleg életünk sokkal több területén érezhetjük ennek...","id":"20250608_Ezzel-az-eszkozzel-meg-a-zombigorgetesrol-is-leszokhatunk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dafdb947-e18c-4c7d-83c0-62d95ad9e542.jpg","index":0,"item":"0cf00d52-e47f-44fd-be81-3f37bb2f705f","keywords":null,"link":"/pszichologiamagazin/20250608_Ezzel-az-eszkozzel-meg-a-zombigorgetesrol-is-leszokhatunk","timestamp":"2025. június. 08. 18:40","title":"Ezzel az eszközzel még a zombigörgetésről is leszokhatunk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Izgalmas forma és kiváló vezethetőség jellemzi az új Toyota Aurist: a legfontosabb hadszíntéren, az alsó középkategóriában csatába induló modell alkotóitól maga az elnök, Akio Toyoda kérte, hogy az újdonság lendületes és merész legyen. Miután kipróbáltuk az újdonságot, állíthatjuk: a vezér jól döntött!
Toyoda nem véletlenül adta ki az ukázt: a japán gyártó 2006-ban a Corolla ferdehátú változatát egyszerűen átkeresztelte Aurisra, azonban a szépen csengő típusnév nem volt elég a sikerhez, a vásárlóközönség túlságosan unalmasnak tartotta a modellt, aminek folyományaként a márka jelentős veszteségeket volt kénytelen elkönyvelni az öreg kontinens legfontosabb kategóriájában.
Már a korábban bemutatott GT86 is jól megmutatta, hogy a márkánál szemléletváltás zajlik és nagyobb hangsúlyt fektetnek a sportosabb, dinamikusabb irányvonalra, s ugyanez érződik az új Aurison is. Az autó már első pillantásra is sokkal mutatósabb az elődjénél: a tengelytáv nem változott, azonban a karosszéria 3 centiméterrel rövidebb, illetve 5,5 centiméterrel alacsonyabb lett, az előző változat bumfordiságához képest pedig agresszív orr-részt és sportosan elegáns hátsót alkottak a Toyotánál. A küllemre biztosan nem lesz panasz, erről árulkodott az is, hogy a portugáliai menetpróba összes megállója során bámészkodók garmadája zsongta körül az új Aurist, az egyik parkolóban például egy lelkes, Toyota-bolond luzitán már az ajánlattételt fontolgatta.
Toyota Auris Híbrid - fotók
hvg.hu
A magasságcsökkentéssel egyébként több legyet is ütöttek egy csapásra, mert ezáltal csökkent az Auris légellenállása és alacsonyabbra került a súlypontja. A karosszéria felső részein nagy szilárdságú fémeket használtak, így 50 kilogrammal csökkent a súly és növelték a merevséget. A gyártónál ezeket a módosításokat tartják a kezelhetőség, a stabilitás és a menetkomfort legfőbb alapköveinek, de változtattak a futóművön is: a leköszönő modellel ellentétben az 1,33 literes benzines és az 1,44 dízel motorral hajtott változatok felett minden modell megkapja a kettős keresztlengőkaros futóművet, ugyanakkor a csatolt lengőkaros változatokat is áthangolták. A kitűzött célt sikerült elérnie a mérnököknek: az Auris nagy sebességnél is jól viselkedik, a kanyarstabilitása remek, nem dülöngél, s a vezetési élményhez jelentős mértékben hozzájárul az autó egyik erősségének számító, kisebb áttételezésű precíz, minden apró mozdulatra reagáló kormánymű is.
Noha a hátsó ülések lábterét a langalétábbak talán szűknek fogják találni, az új Auris belső tere mégis kellően tágas és az újratervezett ülések rutinos toyotások szerint is kifejezetten jól sikerültek, kényelmesek. A kormány fogása kiváló, a műszerfal jól mutat: a hvg.hu által kipróbált hibridben teljes egészében bőr borította, ami ebben a szegmensben egyáltalán nem megszokott, ennek ellenére többen – főként a német újságírók – előszeretettel hánytorgatták fel, hogy például az Astrához és a Golfhoz képest túlságosan sok a kopogós műanyag. Ha ezzel nem is, azzal mindenképpen egyetértünk, hogy a kesztyűtartó fedele valóban fröccsöntött műanyag érzését keltette.
Toyota Auris Híbrid - fotók
Toyota
Nem nevezhető az autó erősségének a lassú működésű navigáció sem, a különféle kapcsolók, gombok viszont a helyükön vannak, kellően kézre állnak, vezetés közben sem okoz bonyodalmat működtetésük. Érdekesség, hogy a Toyota mérnökei változtattak a hibrid konstrukció akkumulátorának pozícióján: a hátsó ülések alá rejtették azt, ami jótékony hatással van az Auris súlyelosztására és nyertek némi helyet a csomagtartó számára is, amely így már 360 literes.
A motorkínálatot nem érintette túlságosan a sportosítás, ezen a területen csak minimális a változás. Az 1,33 literes, 99 lóerős és az 1,6 literes, 132 lóerős benzines, illetve az 1,4-es 90 lóerős dízelmotor továbbra is szerepel a kínálatban, míg a 2 literes, 124 lóerős dízel ’átfogó’ átdolgozáson esett át. A 2,2 literes dízel kiesett a palettáról, míg a csúcsmodell az általunk is kipróbált 136 lóerős hibrid, amelynek hajtáslánca ugyanaz, mint a Priusé és a CT200h Lexusé, azonban olcsóbb és a tökéletesítési folyamatnak köszönhetően jobb is annál: a zajcsökkentés terén végzett munkának köszönhetően az autó igazán halk, normál használat mellett szinte nincs is hangja, ráadásul nagyobb tempónál sem ordít. Álló helyzetből százra 10,9 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége 180 kilométer/óra, míg a kombinált fogyasztása a gyári adatok szerint 3,8 liter, igaz, a menetpróba során, a hajtósabb szakaszokon általában 5,2 -5,9 literes fogyasztás tűnt fel a kijelzőn. Tisztán elektromos hajtással egyébként körülbelül 2 kilométer megtételére alkalmas, legfeljebb 50 kilométer/órás sebesség mellett.
Toyota Auris Híbrid - fotók
Toyota
Elektronikus biztonsági rendszerek tekintetében a Toyota – egyelőre - nem bonyolította túl az új Aurist: sávtartó asszisztenst, holttér-figyelőt és egyéb, más gyártó által kínált nyalánkságokat egyelőre nem lehet rendelni az újdonságba, intelligens fényszóró és automata parkolórendszer viszont már van. Riválisaikkal ellentétben a japánok előbb a motorkínálatra gyúrtak rá, elektronikus kütyük garmadájával csak később kívánják felvértezni az Aurist.
Az elődjénél lényegesen jobb esélyekkel csatába induló új modellel a Toyotának ambiciózus tervei vannak, 2013-ban újból szeretnék meghódítani a C-szegmenst, ráadásul a flotta-fronton is sokat várnak az új Auristól. Az eladási cél 100 ezer darab az EU-ban, a gyártó számításai szerint ennek 48 százalékát teszik majd ki a flottamegrendelések. Hazánkban jövőre 500 darab értékesítését tervezik, az előzetes várakozások szerint ennek 20 százaléka a hibrid változat lesz, s a nemzetközi trendhez igazodva átfogó flottás ajánlatokkal is készülnek.
Toyota Auris Híbrid - fotók
Toyota
Árak vonatkozásában jónak ígérkezik az új Auris: a Start felszereltségű, 7 légzsákkal, első elektromos ablakemelővel, távirányítású központi zárral, USB-s audiorendszerrel szerelt, de klíma nélküli beugró modellért kevesebb, mint 4 millió forintot kell fizetni, míg a légkondival megspékelt Live-felszereltség 450 ezerrel kerül többe. A 4,8 millióért kínált Active-ban már a 6,1”-os érintőképernyő, az integrált tolatókamera, a bőrbevonatú kormánykerék, továbbá a csúsztatható könyöktámasz és a hátsó, pohártartóval szerelt kartámasz is megtalálható.
Ettől a szinttől kapható az alapon automata váltóval szerelt hibrid is, amely igazán erős ajánlat. 6,6 millióért az Active-felszereltségen felül is számos extrát tartalmaz, például a sportos üléseket, könnyűfém felniket, LED-es hátsó lámpákat. Ami még vonzóbbá teszi a hibridet, az a fenntartási költség: a prezentáción elhangzottak szerint a Toyotánál úgy számolnak, hogy a kedvező fogyasztás, az Európa számos országában a hibridhasználat miatt kapott különféle kedvezmények, valamint a szervizen megspórolható összegekkel együtt körülbelül három év alatt közel 2500 euró, azaz mintegy 700 ezer forint spórolható meg a hasonló szintű dízelmotoros változathoz képest. Idehaza – sajnos - csak a kedvező fogyasztásból és a kisebb szervizigényből profitálhatnak a vásárlók, de a Toyota kalkulációi szerint ez is elérheti az 1900 eurót.