Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b7877c7d-492b-429d-99bb-0b46c71e8886","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A minden előzmény nélküli Hyundai Elexio egy középkategóriás szabadidő-autó.","shortLead":"A minden előzmény nélküli Hyundai Elexio egy középkategóriás szabadidő-autó.","id":"20250508_700-kilometeres-hatotavu-vadonatuj-hyundai-elexio-villanyauto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b7877c7d-492b-429d-99bb-0b46c71e8886.jpg","index":0,"item":"d542abd8-e00b-4df0-ba2d-13964ee6a554","keywords":null,"link":"/cegauto/20250508_700-kilometeres-hatotavu-vadonatuj-hyundai-elexio-villanyauto","timestamp":"2025. május. 08. 07:21","title":"700 kilométeres hatótávú vadonatúj Hyundai villanyautó érkezett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e250b0dc-c7f5-4a4f-a74e-ceff9c83c1bd","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Akár Zeusz, a villámok ura is megirigyelhetné azt a drónt, amelyik egy különleges kísérlet keretében villámcsapást gerjesztett, miközben maga villámhárítóként működött.","shortLead":"Akár Zeusz, a villámok ura is megirigyelhetné azt a drónt, amelyik egy különleges kísérlet keretében villámcsapást...","id":"20250508_villamharito-dron-kiserlet-villamvedelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e250b0dc-c7f5-4a4f-a74e-ceff9c83c1bd.jpg","index":0,"item":"c235ee59-dcc5-4ec3-b175-4150afa7b2e4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250508_villamharito-dron-kiserlet-villamvedelem","timestamp":"2025. május. 08. 20:03","title":"Különleges kísérlet eredménye a repülő villámhárító: mindig oda megy a város fölött, ahova éppen kell","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e3d174bd-9ebb-40c0-b128-804f751550d4","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Csúcsmobil vékony köntösben: jön a Galaxy S25 Edge, ami sok tekintetben azt tudja majd, mint a „nagyok”. Várhatóan nem a Samsung lesz az egyetlen gyártó, ami előáll hasonló készülékkel.","shortLead":"Csúcsmobil vékony köntösben: jön a Galaxy S25 Edge, ami sok tekintetben azt tudja majd, mint a „nagyok”. Várhatóan nem...","id":"20250508_samsung-galaxy-s25-edge-vekony-okostelefon-bemutatas-datum","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e3d174bd-9ebb-40c0-b128-804f751550d4.jpg","index":0,"item":"6adb8725-6413-4393-84e8-8d890324c064","keywords":null,"link":"/tudomany/20250508_samsung-galaxy-s25-edge-vekony-okostelefon-bemutatas-datum","timestamp":"2025. május. 08. 15:03","title":"Megvan a dátum, mikor jön a Samsung legvékonyabb mobilja, a Galaxy S25 Edge","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c8202908-32d4-4dff-b13a-2fc5f4b662cb","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Már zajlik a tereprendezés, miközben a főváros azon dolgozik, hogy védetté nyilvánítsa a területet. Kiszivárgott egy látványterv is, ami alapján drasztikusan csökkenhet a zöldterületi arány.","shortLead":"Már zajlik a tereprendezés, miközben a főváros azon dolgozik, hogy védetté nyilvánítsa a területet. Kiszivárgott...","id":"20250507_ormezei-retek-termeszetvedelem-ingatlan-forras-invest-alapkezelo-zrt-ujbuda-life-program","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c8202908-32d4-4dff-b13a-2fc5f4b662cb.jpg","index":0,"item":"555734a2-4317-42a5-8a26-8f551ea19a81","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250507_ormezei-retek-termeszetvedelem-ingatlan-forras-invest-alapkezelo-zrt-ujbuda-life-program","timestamp":"2025. május. 07. 08:06","title":"Rendezvényközpontot akarnak építeni a védetté nyilvánítás előtt álló Őrmezei rétekre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"04fe991a-b2ae-47d2-8e5f-854fd64c4e93","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A török hatóságok kérvényezték az X-től a korlátozást. ","shortLead":"A török hatóságok kérvényezték az X-től a korlátozást. ","id":"20250508_Imamoglu-Torokorszag-Isztambul-X-polgarmester-letartoztatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/04fe991a-b2ae-47d2-8e5f-854fd64c4e93.jpg","index":0,"item":"a0b51658-9035-4b94-9d11-b95586e4c98c","keywords":null,"link":"/vilag/20250508_Imamoglu-Torokorszag-Isztambul-X-polgarmester-letartoztatas","timestamp":"2025. május. 08. 10:52","title":"Blokkolták a bebörtönzött isztambuli polgármester X-fiókját Törökországban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1d5c3055-5f5f-4622-a75f-21d93a9e66ee","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Az énekes tanácsadóként dolgozott a kormánypárti csatornánál, és mint elmondta, a megbízatása a TV2-től távozó Pavel Stanchev vezérigazgatóhoz kötődött.","shortLead":"Az énekes tanácsadóként dolgozott a kormánypárti csatornánál, és mint elmondta, a megbízatása a TV2-től távozó Pavel...","id":"20250507_Vastag-Csaba-sem-dolgozik-mar-a-TV2-nel-ahonnan-tavozott-a-vezerigazgato-pavel-stanchev-megasztar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1d5c3055-5f5f-4622-a75f-21d93a9e66ee.jpg","index":0,"item":"3318b4c1-a606-4aab-b871-ca53d360490e","keywords":null,"link":"/kultura/20250507_Vastag-Csaba-sem-dolgozik-mar-a-TV2-nel-ahonnan-tavozott-a-vezerigazgato-pavel-stanchev-megasztar","timestamp":"2025. május. 07. 10:11","title":"Vastag Csaba sem dolgozik már a TV2-nél, ahonnan távozott a vezérigazgató","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5eff675f-2f0c-47fe-b583-fa0266fdaea6","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Hunyadi Mátyás, az iszlám vallás és a kapitalizmus is szerepel a középszintű töriérettségi első részében, utána pedig jöhet az esszéírás. ","shortLead":"Hunyadi Mátyás, az iszlám vallás és a kapitalizmus is szerepel a középszintű töriérettségi első részében, utána pedig...","id":"20250507_tortenelem-erettsegi-elso-feladatok-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5eff675f-2f0c-47fe-b583-fa0266fdaea6.jpg","index":0,"item":"dcce7b66-fdb3-47b7-9208-cff5b16baa93","keywords":null,"link":"/itthon/20250507_tortenelem-erettsegi-elso-feladatok-ebx","timestamp":"2025. május. 07. 09:58","title":"Elkezdődött a történelemérettségi, nehéz esszétémákat kaptak a diákok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"03ede5ff-4608-4ecb-8848-a048a0866fd2","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Kipróbáltuk, hogy pontosan mennyi benzint és áramot fogyaszt a gyakorlatban a BYD nagyobb akkumulátorral szerelt legfrissebb plugin hibrid modellje, a tágas SUV-ok piacán versengő Seal U DM-i.","shortLead":"Kipróbáltuk, hogy pontosan mennyi benzint és áramot fogyaszt a gyakorlatban a BYD nagyobb akkumulátorral szerelt...","id":"20250507_fogyasztasverseny-1125-kilometert-igero-uj-plugin-hibrid-byd-seal-u-dm-i","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/03ede5ff-4608-4ecb-8848-a048a0866fd2.jpg","index":0,"item":"8b30e612-235b-4ca5-9ef9-e6f5d0d3180b","keywords":null,"link":"/cegauto/20250507_fogyasztasverseny-1125-kilometert-igero-uj-plugin-hibrid-byd-seal-u-dm-i","timestamp":"2025. május. 07. 09:17","title":"Milyen hatótáv-para? Fogyasztásversenyen jártunk az 1125 kilométert ígérő új BYD-val","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Bizony igazolódni látszik az alaptétel, miszerint egy széria faceliftje az igazán jó vétel. Mire megjön a frissítés tökéletesen összeérik a termék. A dizájn lehet, már nem olyan friss, de ha ügyesen nyúlnak hozzá, újabb lökést kap és a fejőstehén státuszból nem kerül át a marketinges prezentációk rettegett „döglött kutya” slide-jára. Na ez, az Audi A6-tal nem fordulhat elő.
Milyen iszonyatos stresszelés, elemzés folyhat, hogy a hullámok tetején maradjon egy ilyen kulcsfontosságú modell. A prémiumgyártónak a felső-középkategóriában kell hozni igazán a formát, mert lehet, hogy egy A8-on, S-osztályon, 7-es sorozaton nagyobb a profit, de ott sosem lesznek százezres darabszámok. Márpedig az A6-osnak csak ezen generációja már a félmilliós eladásnál jár.
A tervezőcsapatok egy ilyen facelift során, talán mindennél többször néznek rá a konkurenciára. A Mercedes E-osztálya szinte teljesen megújult, rá sem ismerni az ugyanabba a generációba tarozó két tagjára. A BMW 5-ös sorozata is frissült tavaly, náluk mérsékeltebb a változás, inkább motorokkal és hatékonysággal újultak. Ezt az utat követte az ingolstadti Audi is. Új motorok, új váltók, új lámpák és új infotainment rendszer (MMI), ha összegezni kell, mitől más a 2015-ös modellévi változata az A6-nak.
Elsőre, a márka és az egész konszern generalissimus tervezőjének, Walter da Silvának ötlete a „Single Frame” hűtőmaszk tűnik úgy, mintha feltartóztathatatlanul növekedne. Leginkább a lámpatestek rovására, amelyek egyre kisebbek. Persze emögött inkább a világítás-technológia fejlődése keresendő, ami egyre kevesebb helyet foglal. A kettős hatás eredőjeként viszont az A6-os arca gonoszabb, mint valaha. Audisként mindebből leginkább annyit tapasztalni, hogy az autósok zavart bogarakként szaladnak szerte szét a szúrós szemű A6-os elöl. Zavarba ejtő.
Audi A6 3.0 TDI Quattro - galéria
D.P.
A mostani A6 lámpáiban az a Mátrix LED-technológia dolgozik opciósan, közel 800 ezer forintért, amely lényegében folyamatos távfényt ad, csak azokat a területeket takarja ki, ahol szembejövő forgalmat érzékel. Sőt a navigáció alapján a kanyarba is lényegében előre bevilágít. Másfelöl, már ez is olyan Audi, amin hátul futófényes az index. Ezt, a gyártó szupersport-autójában az R8-ban alkalmazta először két éve, láthatóan szépen megy le a technológia a „köznapibb” autókba is.
Persze igen nehéz köznapinak nevezni egy harmincmilliót felülről karcoló felsővezetői autót. Az új Audi A6 alapára - a 2.0 literes TFSI 180 lóerős motorral ugyanis hiába kezdődik 11 millió forintnál – azok a darabok, amelyek az igazi elégedett prémiumhatást kiváltják, bizony inkább 20 millió felett végződnek. Esetünkben, ennél is jóval magasabban, a 3.0 literes TDI quattro egész pontosan 30 148 000 forintba került. Ezért a pénzért minden apró porcikájában tökéletest kell adnia egy autónak.
Már tavaly volt szerencsénk a generáció 313 lóerős Bi-Turbó tagjához, amelyben a V6-os motort még élményautószerűvé is akarták tenni. Egy hangszintetizátor segítségével, a kabinban olyan öblös gurgulázást imitáltak, mintha egy nagy V8-as dolgozna az autóban. (A módszer vitatható, az eredmény egyébként nem, itt lehet meghallgatni.) Ilyen úri huncutság a mostani változatban ugyan nem szerepelt, de valljuk meg nincs is rá szükség. A jelenlegi változat egy S-line csomagos háromliteres állandó összkerék-hajtású és hétfokozatú S-tronic váltós (duplakuplungos) autó, amely önmagában megesz sok saját súlycsoportbéli társat.
D.P.
Az S-line csomag leginkább kézzelfogható eleme a sportülés, S Super Sport fantázianéven, négyféle módon, elektromosan állítható deréktámasszal, kagylóformával és rombuszosan vart kárpitozással. A kocsi műszerfalán a matt zongorafekete mint divatos zakó kapott vékony, mattított ezüstös betétezést. A tesztelt modell széria feltszereltsége nagyjából 80 tételből áll, amit 37 féle extra egészít ki. Ez az, ami igazán messzire fújja az árcédulát. A komfortkulcsos, láblengetésre nyíló csomagtér, a tetőablak, az első-hátsó ülésfűtés (elöl szellőztetéssel), az adaptív tempomat, a háromküllős multikormány, a Head-up display, az Audi Pre Sense biztonsági rendszer, a Bose 8 hangfalas „Surround” hangrendszer és a 17 colos, kovácsolt alufelni.
A facelift újítása, hogy mostantól az központi műszeregység közepén lévő 6,5 colos kijelzőn akár Google Street View nézet is van, ha gépkocsi rendelkezik saját SIM-kártyával, nettel. Az MMI vagyis a navigáció kezelőszerve egy kiegészítő tapipad révén a kézírást is felismeri, a központi monitoron, ami 8 colos, lehet egyénire szabni az autó beállításait is. Aki nem ül minden nap Audiban az is hamar kiismeri a logikus rendszert. Szintén a műszeregység monitorán jelenik meg a hőkamera képe is, amely az előttünk lévő melegvérű objektumokat jelzi ki vörös kerettel is. Ahogy az a galériában látható, most csak egy kutyaházra futotta, de az, szinte süt az egész nap ott heverésző négylábú „maradék hőjétől”.
D.P.
A 2967 köbcentiméteres hathengeres turbómotor teljesítménye a vérfrissítés során kapott egy kis plusz tőkét, jelenleg 272 lóerős, a korábbi ugyanilyen változat 30 lóval gyengébb volt. Az állandó, mechanikus összkerékhajtás – amit az Audi néven is nevez, a ’80-as évekből legendássá vált matricával a hátsó ajtókon – valósággal katapultálja az 1770 kilogramm önsúlyú autót. Igazából, az 5,5 másodperces 100-as sprint nem is meglepő, főleg az 580 Nm-es főtengelynyomaték ismeretében. Az 1500-as fordulatszám felett megérkező csúcsnyomatékkal és a quattro-hajtással a tapadás egy pillanatra sem vész el és apró gázpedál-billentésre is hiperűr-ugrásokat végez a „mítoszfekete metál” színű közúti romboló.
Korántsem hiteles méréssel a dinamizmusa, a 80-120-as gyorsítás viszonylatában ugyan az az érték, mint a rajtolása. Dynamic-módban, Sport váltó-állásban szinte felfoghatatlan, 5 másodperc körül van 80 Km/h-s tempóról 120-on a kocsi. Egyetlen dologra kell csak figyelni, a többi autósra. Nem ehhez vannak szokva és ugyan úgy kezdenek bármilyen manőverbe mintha mi is közéjük tartoznánk. Igazából persze, erre a többletkapacitásra a napi autózásban, csak fölényes biztonsági tartalékként érdemes gondolni, különben megőrjíti az embert a tudat, hogy mi az, amit nem használ ki.
A mindennapokban, konkrétan, a komfort üzemmód a célszerű, ahol a váltó minden fokozatban 1500-as fordulatszámnál kapcsol felfelé, pillanatok alatt D7-ben gurulunk, reálisan 8-8,5 liter körüli fogyasztással 100 kilométerenként.
D.P.
A duplakuplungos váltó ugyanakkor, mintha nem akarná kinőni „gyermekbetegségét”, a gyorsan változó használatmódot nehezen tanulja meg, a hirtelen gyorsításokra elgondolkodik, keresgéli a sebességfokozatot, amit a rendszer alacsony fogyasztás mellett ideálisnak mégis erősnek tartana. A start&stop rendszerrel való összehangoltság is megróható, méltatlanul nagyot ránt induláskor a gép. Az egyébként Euro6-os normákra készített dízel, AdBlue adalék hozzáadásával tudja a szigorú normát, ami jelen esetben 133 g/km-es CO2 kibocsátást jelent, 23 százalékkal kevesebbet, mint a prefaceliftes ugyanilyen változaté volt.
A megújult A6 még mindig nagyon tudja, amit kell: tökéletes kivitelezésű, precíz, nagystílű, kényelmes. Pont úgy és azokkal a négykarikás autókat leginkább jellemző személyiség-jegyekkel, amit megszokhattunk. Hideg, technokrata tökéletesség. Ettől félelmetes igazán egy Audi.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.
Egyelőre sok a találgatás, milyen pápa is lesz XIV. Leó, de azért messze nem sötét ló, jó néhány kardinális kérdésben pontosan tudni lehet, hol is áll. Gyorsreakciók a világlapokból.