A Frankfurti Autószalon kívánatos sportautói és a német márkák hangár méretű standjai között szinte elvész a Suzuki legújabb modellje, a világpremierjét ünneplő Baleno. Pedig a japánok B-szegmensbe szánt és Indiában gyártott újdonsága éppen azt nyújtja, amire egy racionálisan gondolkodó vásárlónak szüksége van: kifejezetten formás külsőt, a kisautós méret ellenére tágas utasteret, valamint megbízható és modern technikát, mindezt a márkára modelljeire jellemző kedvező áron. A modell Európában 2016 tavaszától lesz kapható.

A Baleno lemezei alatt az új generációs, megnövelt szilárdságú, csökkentett tömegű platform lapul, melynek köszönhetően a kategóriatársakhoz képest mintegy 10 százalékkal sikerült megnövelni a karosszéria szilárdságát. Emellett a lágy formát létrehozó folyamatos vázstruktúrának köszönhetően az autó súlya 15 százalékkal csökkent. A teljes járműre kiterjedő optimalizálás az alvázhoz kapcsolódó elemeket is magában foglalta, így sikerült a rezgést és a zajokat is csökkenteni.
A Swiftnél épphogy hosszabb, szélesebb és alacsonyabb Baleno csomagtartója az átgondolt kialakításnak köszönhetően 355 literes, amely az egyik legjobb érték a B-szegmensben. Ez részben annak köszönhető, hogy felfüggesztés formáját úgy optimalizálták, hogy a csomagtartó hátsó részében mindkét oldalon még több hely szabaduljon fel a hosszú vagy széles tárgyak szállításához. A csomagtér másik jelentős előnye a rugalmasság. A rendelkezésre álló raktér jelentősen megnövelhető a hátsó üléstámlák lehajtásával, az első ülések előrecsúsztatásával, illetve a padlólemez felső vagy alsó fokozatba állításával.

A motorháztető alatt a legfontosabb újdonság az 1.0 literes, háromhengeres, közvetlen befecskendezésű Boosterjet turbómotor, amely 112 lóerővel és 170 Nm maximális nyomatékkal látja el a Balenót, ötfokozatú manuális, vagy hatos automatával szerelve. Az új turbómotor mellett a felfrissített 1.2-es Dualjet szívó benzinessel is rendelhető lesz az autó, amely 90 lóerőt és a 120 Nm nyomatékmaximumot biztosít, hatékonyabb termikus hatásfokkal, szintén ötfokozatú manuális váltóval párosítva, illetve igény esetén fokozatmentes automatával.
Érdekesség, hogy a gyengébbik benzinmotor úgynevezett SHVS enyhe hibridhajtással is rendelhető lesz, ami azt jelenti, hogy az integrált gyújtásgenerátor besegít gyorsításkor, és energiát termel a regeneratív fékezés során, hatékonyabban, mint a hagyományos generátorokkal működő rendszerek.
Ha kíváncsi, mi minden történt eddig a Frankfurti Autószalonon, ide kattintson.
Ha nem szeretne lemaradni a Frankfurti Autószalon legfrissebb eseményeiről, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát. |