szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ebből a szempontból is újfajta balesetekre készülhetnek mind a tűzoltók, mind az kútüzemeltetők és nem utolsó sorban az autósok is.

A Tesla-gyártó jelenleg is vizsgálódik abban az ügyben, ami a napokban történt Sanghajban. Egy Model S kapott lángra a gyártó saját gyorstöltő hálózatának egyik „kútjánál”.

A helyzet szerencsétlensége, hogy egy másik ott várakozó Tesla is lángra kapott, de szerencsére senki nem sérült meg az incidensben. Arról nincs pontos információ egyébként, hogy a kocsik éppen rajta voltak-e a töltőkábeleken.

carscoops.com

A tüzeket gyorsan sikerült eloltani, mert volt a közelben porral oltó készülék. Ugyanakkor ez már a sokadik eset, hogy a kaliforniai autógyártó járművei kigyulladnak. Egy korábbi eset Norvégiában történt, amikor szintén egy Supercharger állomáson keletkezett tűz, mint kiderült zárlat következtében. Fél évvel később pedig egy tesztút végződött lángokkal, mint kiderült annál az esetnél a kocsi összeszerelésekor hibáztak.

carscoops.com

Egyébként a Tesla is tisztában van vele, hogy az elektromos autói miatt kell valamilyen felvilágosítást adni a felhasználóknak is, mi van, ha kigyullad egy autójuk. Ezekre az esetekre egyébként elég körülményes megoldások léteznek, bár azt írják ha kisebb tűz van, a normál kézi tűzoltó készülékek használhatók. Ha eléri az akkumulátort is a tűz, lehet ugyan vízzel oltani, de a gyártó szerint is nagy mennyiségben és 24 órán keresztül kell hűteni ezt az egységet. A másik része a dolognak a vegyi anyagok veszélyei, ugyankkor a Tesla akkumulátorai szárazcellásak, csak kis mennyiségű folyadékot tartalmaznak. Maga az akku, a motor és az egyenáram-átalakító hűtésére lényegében normál hűtőfolyadékot használnak, ami kék színű, könnyen felismerhető, ha szivárogna valahol.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!