szerző:
hvg.hu

Ebből a szempontból is újfajta balesetekre készülhetnek mind a tűzoltók, mind az kútüzemeltetők és nem utolsó sorban az autósok is.

A Tesla-gyártó jelenleg is vizsgálódik abban az ügyben, ami a napokban történt Sanghajban. Egy Model S kapott lángra a gyártó saját gyorstöltő hálózatának egyik „kútjánál”.

A helyzet szerencsétlensége, hogy egy másik ott várakozó Tesla is lángra kapott, de szerencsére senki nem sérült meg az incidensben. Arról nincs pontos információ egyébként, hogy a kocsik éppen rajta voltak-e a töltőkábeleken.

©

A tüzeket gyorsan sikerült eloltani, mert volt a közelben porral oltó készülék. Ugyanakkor ez már a sokadik eset, hogy a kaliforniai autógyártó járművei kigyulladnak. Egy korábbi eset Norvégiában történt, amikor szintén egy Supercharger állomáson keletkezett tűz, mint kiderült zárlat következtében. Fél évvel később pedig egy tesztút végződött lángokkal, mint kiderült annál az esetnél a kocsi összeszerelésekor hibáztak.

©

Egyébként a Tesla is tisztában van vele, hogy az elektromos autói miatt kell valamilyen felvilágosítást adni a felhasználóknak is, mi van, ha kigyullad egy autójuk. Ezekre az esetekre egyébként elég körülményes megoldások léteznek, bár azt írják ha kisebb tűz van, a normál kézi tűzoltó készülékek használhatók. Ha eléri az akkumulátort is a tűz, lehet ugyan vízzel oltani, de a gyártó szerint is nagy mennyiségben és 24 órán keresztül kell hűteni ezt az egységet. A másik része a dolognak a vegyi anyagok veszélyei, ugyankkor a Tesla akkumulátorai szárazcellásak, csak kis mennyiségű folyadékot tartalmaznak. Maga az akku, a motor és az egyenáram-átalakító hűtésére lényegében normál hűtőfolyadékot használnak, ami kék színű, könnyen felismerhető, ha szivárogna valahol.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
Nyugdíjkáosz januárban: sem a miniszter, sem a fideszesek nem mentek el a bizottsági ülésre

Nyugdíjkáosz januárban: sem a miniszter, sem a fideszesek nem mentek el a bizottsági ülésre

Hazánkban a Seat Tarraco: beárazták a 7-személyes új divatterepjárót

Hazánkban a Seat Tarraco: beárazták a 7-személyes új divatterepjárót

Inkább fizet sok nyugdíjas, csak ne kelljen a netbankot használnia

Inkább fizet sok nyugdíjas, csak ne kelljen a netbankot használnia

Továbbra sem találják Emiliano Salát, a Cardiff eltűnt focistáját

Továbbra sem találják Emiliano Salát, a Cardiff eltűnt focistáját

Az angolai bajnokság csak egy kicsit erősebb az NB I-nél

Az angolai bajnokság csak egy kicsit erősebb az NB I-nél

Andy Vajna halála óta már 30 százalékot zuhantak tőzsdei cégének részvényei

Andy Vajna halála óta már 30 százalékot zuhantak tőzsdei cégének részvényei