Komoly visszahívási akcióra kényszerül a Daimler, amelynek legfontosabb márkája a Mercedes-Benz. A német szövetségi közúti közlekedési hatóság (KBA) szerint a német márka 774 ezer autójában szabálytalanul működő károsanyag-tisztító berendezések lehettek, ezért gyártmányonként 5000 euróig terjedő bírság megfizetésével helyeztek kilátásba a cég számára. Andreas Scheuer német közlekedési miniszter még hétfőn találkozott az ügyben a Daimler vezérigazgatójával, Dieter Zetschével és 3,75 milliárd eurós (1200 milliárd forint) bírságot helyezett kilátásba a cég számára, amelynek nyomán elrendelték a visszahívást.
A 774 ezer érintett jármű között a Mercedes C-osztály, a Vito és a GLC modellek dízelmotorjai vannak, amelyből 238 ezer németországi forgalomban van.
A KBA régóta folytat vizsgálatokat a német autógyártóknál, a VW dízelbotránya óta és a Daimlernél lényegében hasonlóan a Volkswagenekhez feltűnően magas nitrogén-oxid-kibocsátást mutattak ki több Mercedes-modellnél, amelyekben egy programbeállítás révén a külső hőmérséklet függvényében - hideg időben - csökkenhet a kipufogógáz tisztítását végző berendezés teljesítménye.
A hatóság már májusban 6300 Mercedes-Benz Vito kisbusz visszahívására és szervízelésére kötelezte a Kecskeméten gyárat üzemeltető céget. Vizsgálata alapján az 1,6 literes, Euro 6 környezetvédelmi besorolású dízelmotorral szerelt kisbuszoknál nem felel meg az előírásoknak két programbeállítás a kipufogógáz tisztítását végző berendezés vezérlésében.
A Daimler magyarázata szerint a megoldás a motor károsodásának elkerülését szolgálja.
Arndt Ellinghorst az ISI autóipari elemző cég munkatársa szerint a Daimlernek nagyjából 100 millió eurójába fog kerülni a szoftver frissítése, amelynek nyomán tisztábban üzemelnek a Mercedes érintett járművei.
Önkéntes visszahívási akciót hirdetett Európában a Mercedes-Benz márka tulajdonosa a Daimler.