szerző:
hvg.hu

A kékvérű brit gyártó készülőben lévő sportkocsija feltöltő nélkül is bőven tudja az 1 000 lóerőt.

Jó ideje nyílt titok, hogy az Aston Martin és a Red Bull Advanced Technologies közösen fejleszt egy új generációs sportkocsit, melyet sokáig egyszerűen csak AM-RB 001 néven emlegetett mindenki, és egy ideje már azt is tudni róla, hogy a végleges neve Aston Martin Valkyrie. Most pedig az is kiderült, hogy pontosan milyen kerül bele.

A mindössze 150 példányban gyártandó Valkyrieben egy 6,5 literes lökettérforgatú, V12-es szívómotor kap helyet, melyről az azt fejlesztő Cosworth azt posztolta a Twitteren, hogy a világ legerősebb turbó, illetve kompresszor nélküli motorjaként 1 145 lóerős lesz.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy ezt a teljesítményt vélhetően az F1-ből érkezett elektromos rásegítéses KERS rendszerrel tudja a technika (vélhetően emiatt később törölték a nem egyértelmű posztot), de még ez esetben is mintegy 1 000 lóerős maga a benzinmotor.

©

Jelenleg a Ferrari 812 Superfastban, illetve a Ferrari LaFerrariban található a legerősebb sorozatgyártású szívó benzinmotor. A kereken 800 lóerő az előbbi esetben egy 6,5 literes, utóbbi esetben pedig egy 6,3 literes V12-es erőforrásból ered, és a LaFerrariban ugyebár ott van még egy 163 lóerős villanymotor is.

A Valkyrie esetében a fejlesztők korábban 400 km/h-s végsebességről tettek említést, de ami talán ennél is érdekesebb, hogy a kocsival várhatóan kevesebb mint 10 másodperc alatt lehet majd állóhelyzetből 320 km/h-s tempóra gyorsítani.

Az Adrien Newey által tervezett, mindössze 1 030 kilogramm tömegű jármű tradicionálisan nagy hátsószárny nélkül is hatalmas leszorítóerővel kecsegtet, ami kanyarokban állítólag akár 4,5 G-s oldalgyorsulást is lehetővé tesz. Összehasonlításképp, a McLaren P1 e tekintetben "csak" 2 G-re képes.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
Jobb későn? Csak 2020-ban jelenhet meg az 5G-s iPhone

Jobb későn? Csak 2020-ban jelenhet meg az 5G-s iPhone

Így lesz a stresszből depresszió

Így lesz a stresszből depresszió

Szétszedték gyorsan az új iPad Prót is, és imádkozzon, hogy ne romoljon el

Szétszedték gyorsan az új iPad Prót is, és imádkozzon, hogy ne romoljon el

Mesterházy kiakadt: Karácsony nem őszinte, lenéz minket?

Mesterházy kiakadt: Karácsony nem őszinte, lenéz minket?

Jól jártak a balatoni vállalkozók az enyhe szeptemberrel

Jól jártak a balatoni vállalkozók az enyhe szeptemberrel

Túl gyorsan lemerül a telefonja? A Google hamarosan aktiválja az Androidban az egyik "szent grált"

Túl gyorsan lemerül a telefonja? A Google hamarosan aktiválja az Androidban az egyik "szent grált"