szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A nemrégiben debütált japán kisautó aktív biztonsági megoldásain a jelek szerint bőven lehetne mit javítani.

A Suzuki 1970-ben dobta piacra a legkisebb terepjárók között hadrendbe állított Jimnyt, melyből 1981-ben mutatkozott be a második generációs változat, és amelynek 1998-ban érkezett harmadik generációja egészen a közelmúltig kapható volt. És így mutat a vadonatúj negyedik generációs modell:

Suzuki

Az új Jimnyt máris összetörték, de szerencsére nem közúton, hanem az Euro NCAP töréstesztjeiben. Az eredmény sajnos nem túl jó, ugyanis a miniterepjáró a maximálisan megszerezhető ötből mindössze hármat zsebelt be.

Az 1 tonnánál alig nehezebb 3-ajtós Jimny felnőtt-, illetve gyermekutas-védelmét 73, illetve 84 százalékra értékelték a szakemberek. Gyalogosvédelemben 52 százalékos eredményt ért el az autó, aktív biztonsági segédrendszereit pedig mindössze 50 százalékra értékelték az Euro NCAP töréstesztek során.

Összehasonlításképp, a nemrégiben kijött Ford Focus úgy kapott 5 csillagot, hogy az említett kategóriákban 72-87 százalékos eredményt ért el, az ugyancsak 5 csillagos új A6-os Audi pedig 76-93 százalékos eredményt produkált.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!