Kihajtották a végsebességet a BMW M5 Competition változatából – videó
307 km/h, elég korrekt, de hogyan lehet, hogy a sima M5 gyorsabb?
hvg.hu
Az új M5-ös már itt van velünk egy ideje, a motorházteteje alatt egy 4,4 literes M TwinPower Turbo V8 erőforrással. Ez a motor kereken 600 lóerős teljesítményt, illetve 750 Nm-es nyomatékot szabadít rá a négy kerékre, vagy éppen csak a hátsókra.
Van, akinek ez kevés az elégedettséghez, ezért megcsinálták az M5 Competition Package változatot is, mely 600 helyett 625 lóerős, a csúcsnyomatéka 750-ről kereken 800 Nm-re nőtt. A limitált szériás, még durvább M5-ös többek közt karbonszálas motorborítást, hangosabb sportkipufogót, illetve elöl 7, hátul pedig 10 milliméterrel ültetett futóművet kapott. A Competition csomagért mintegy 4 millió forintot kérnek pluszban.
Mint látható a videóban a Competition csomaggal az M5 az állórajtos sprintet 0-100-ig 3.1 mp alatt teljesíti, a 0-200-at pedig 10,4 mp alatt. A vége 307 km/h-nál van.
Igaz, annyiban furcsa az eredmény, hogy májusban a normál M5-nek 308 km/h-s tempót mértek ugyanezek a hollandok.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.