szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A japán gyártó új kompakt modellje a dízelek kedvező fogyasztását és nagy nyomatékát a benzinmotorok finom járásával kombinálja. A turbó nélküli lágyhibrid meghajtás benzinnel üzemel.

A Mazda 2003 szeptemberében a Frankfurti Autószalonon leplezte le az első 3-as modellt, még pedig a jó öreg 323-as utódjaként. 1,5 milliónyi eladott autót követően 2008 novemberében a Los Angeles-i Autószalonon debütált a második generációs változat, amit 2013 őszén követett a harmadik kiadás. Most pedig megérkezett a negyedik generáció, mely konkrétan így mutat:
©

A Los Angeles-i Autószalonon leleplezett új Mazda 3-as a teljesen új, "Skyactiv-Vehicle Architecture" nevezetű platformra épül. Az ötajtós változat 4,46 méter hosszú, vagyis 1 centiméterrel rövidebb az elődjénél, a lépcsős hátú kivitel viszont 8 centiméterrel hosszabb lett, így már 4,66 méternyi helyet foglal.

A szélesség alig érzékelhető módon 2 milliméterrel nőtt, a magasság pedig 1 centiméterrel csökkent. A tengelytáv 2 centiméterrel növekedett, így jelenleg már 2,72 méteres.

©
©

A külsőhöz hasonlóan a beltér is teljesen megújult, a japán gyártó a korábbiaknál jobb minőségű anyagokat alkalmaz, javítottak az üléspozíciókon, az MZD Connect Infotainment System pedig 8,8 colos érintőkijelzős új hardvert és új szoftvert kapott. A 16-18 colos kerekekkel szerelt kocsi hatfokozatú kézi-, illetve hatfokozatú automataváltóval rendelhető.

©

A forgalmazás megkezdésekor három motorral érhető el az új típus. A 115 lóerős 1,8 literes Skyactiv-D turbódízel a CX-3-ból már ismerős lehet, a 2 literes Skyactiv-G szívó benzinmotor legújabb lágyhibrid kivitele pedig 121, illetve 150 lóerős változatokban készül.

©

Teljesen új fejlesztés a turbó nélküli Skyactiv-X egység, mely a világ első sűrítéses gyújtással is üzemelő sorozatgyártású benzinmotorja. A lágyhibrid kivitelű Skyactiv-X a benzines és gázolajos motorok előnyeit kombinálja egymással: a gyártó közlése szerint az egyelőre ismeretlen specifikációjú új motor nemcsak finoman jár és magas fordulatszámig pörgethető, hanem egyben alul is nagy a nyomatéka és kedvező a fogyasztása.

©

A forgalmazás 2019 elején kezdődik meg, a németországi alapár várhatóan 23 000 euró (7,46 millió forint) magasságában fog alakulni. Az alapmodell elsőkerékhajtású, de a későbbiekben érkezik majd az i-Activ AWD összkerékhajtású változat is.

©

 

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Ez történt: Kiderült, hogy a modernásoknál több a mellékhatás, mint a pfizereseknél

Ez történt: Kiderült, hogy a modernásoknál több a mellékhatás, mint a pfizereseknél

Tolószékbe kényszerül a cukorbeteg Milos Zeman

Tolószékbe kényszerül a cukorbeteg Milos Zeman

5500 forintot rabolt egy 15 éves lány Budaörsön

5500 forintot rabolt egy 15 éves lány Budaörsön