„Nem akarhatnak több ezer békés polgárt erővel szétkergetni” – politikai elemzők a betiltott Pride-ról
Mi lenne, ha a kormány csöndben kiszállna a csatából vagy épp ellenkezőleg, még jobban beleállna?
A japán gyártó új kompakt modellje a dízelek kedvező fogyasztását és nagy nyomatékát a benzinmotorok finom járásával kombinálja. A turbó nélküli lágyhibrid meghajtás benzinnel üzemel.
A Los Angeles-i Autószalonon leleplezett új Mazda 3-as a teljesen új, "Skyactiv-Vehicle Architecture" nevezetű platformra épül. Az ötajtós változat 4,46 méter hosszú, vagyis 1 centiméterrel rövidebb az elődjénél, a lépcsős hátú kivitel viszont 8 centiméterrel hosszabb lett, így már 4,66 méternyi helyet foglal.
A szélesség alig érzékelhető módon 2 milliméterrel nőtt, a magasság pedig 1 centiméterrel csökkent. A tengelytáv 2 centiméterrel növekedett, így jelenleg már 2,72 méteres.
A külsőhöz hasonlóan a beltér is teljesen megújult, a japán gyártó a korábbiaknál jobb minőségű anyagokat alkalmaz, javítottak az üléspozíciókon, az MZD Connect Infotainment System pedig 8,8 colos érintőkijelzős új hardvert és új szoftvert kapott. A 16-18 colos kerekekkel szerelt kocsi hatfokozatú kézi-, illetve hatfokozatú automataváltóval rendelhető.
A forgalmazás megkezdésekor három motorral érhető el az új típus. A 115 lóerős 1,8 literes Skyactiv-D turbódízel a CX-3-ból már ismerős lehet, a 2 literes Skyactiv-G szívó benzinmotor legújabb lágyhibrid kivitele pedig 121, illetve 150 lóerős változatokban készül.
Teljesen új fejlesztés a turbó nélküli Skyactiv-X egység, mely a világ első sűrítéses gyújtással is üzemelő sorozatgyártású benzinmotorja. A lágyhibrid kivitelű Skyactiv-X a benzines és gázolajos motorok előnyeit kombinálja egymással: a gyártó közlése szerint az egyelőre ismeretlen specifikációjú új motor nemcsak finoman jár és magas fordulatszámig pörgethető, hanem egyben alul is nagy a nyomatéka és kedvező a fogyasztása.
A forgalmazás 2019 elején kezdődik meg, a németországi alapár várhatóan 23 000 euró (7,46 millió forint) magasságában fog alakulni. Az alapmodell elsőkerékhajtású, de a későbbiekben érkezik majd az i-Activ AWD összkerékhajtású változat is.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Mi lenne, ha a kormány csöndben kiszállna a csatából vagy épp ellenkezőleg, még jobban beleállna?
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Az OKSZ főtitkára szerint a kiskereskedőket hasonló ideológiai előítéletek sújtják, mint az 1960-as években.
Orbán korábban azt mondta, ez tüdőn lőné a gazdaságot.