A
Citroën 2015-ben a Sanghaji Autókiállításon leplezte le az akkor még csak Aircross nevet viselt koncepcióautóját, melynek végleges változata 2017-ben ugyanitt mutatkozott be, akkor már
C5 Aircross néven. A kínai piacos változatot követően a 2018-as
Genfi Autószalonon az Európának szánt kivitel is felbukkant, ami most végre hazánkba is megérkezett.
A középkategóriás divatterepjárók között versenyző, egyedi külcsínű francia újdonság 4,51 méter hosszú, 1,86 méter széles, illetve 1,7 méter magas. A tengelytáv ugyanúgy 2,73 méteres, mint a prémium kategóriás DS7 Crossback esetében, a hasmagasság 23 centiméter.
Az utastér az átlagnál több hellyel kecsegtet és nem elhanyagolható szempont, hogy a második sorban három különálló, sínen tologatható és dönthető háttámlájú ülést kapunk. Az ily módon a manapság már nem olyan népszerű egyterűek funkcionalitásával kecsegtető C5 Aircross csomagtartója alaphelyzetben 580-720 literes, a hátsó támlák ledöntésével pedig egészen 1630 literig növelhető a tér.
Említést érdemel továbbá a 12,3 colos digitális műszeregység, a 15 milliméteres habréteget kapott feláras Advanced Comfort ülések, az alapáron járó, progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztés, a 17-20 colos kerekek, a 20 vezetéssegítő rendszer, illetve a 30-féle színkombináció.
Az elsőkerék-hajtású újdonság 3 hengeres 1,2 literes, illetve 4 hengeres 1,6 literes benzinmotorokkal készül, rendre 130, illetve 180 lóerős teljesítménnyel. Dízel fronton egy 1,5 literes egység érhető el kiviteltől függően 130, illetve 180 lóerős teljesítménnyel. A kéziváltó 6, az Aisintól származó automata pedig 8 fokozatú.
A hamarosan a hazai webes konfigurátorba is bekerülő C5 AirCross alapára 6 790 000 forint, mely összegért egy Puretech 130 Live lehet a miénk. Ugyanezzel a felszereltséggel a BlueHDI 130 kezdőára 7 490 000 forint. Az eggyel magasabb Feel felszereltség felára rendre 550 000 forint, a csúcsot jelentő Shine szint pedig további 1 200 000 forintos kiadást jelent. Egy automataváltós BlueHDI 180 Shine alapára 10 490 000 forint.
Az ígéretek szerint 2020 elején érkezik hazánkba a C5 Aircross Hybrid. A 180 lóerős 1,6 literes benzinmotorral szerelt újdonság 225 lóerős rendszerteljesítményű, és az erő egy nyolcsebességes automataváltón keresztül érkezik meg a kerekekre. A padlóba szerelt 13,2 kWh-s akkumulátorcsomag révén mintegy 50 kilométeres távolságot lehet megtenni tisztán elektromos üzemmódban, ilyenkor maximum 133 km/h-val suhanhatunk. Egy teljes feltöltés a gyártó ígérete szerint mintegy 2 órányi időt vesz majd igénybe.
A Citroën C5 AirCross nemrégiben bekerült az Év Autója 2019 döntősei közé. A március Genfi Autószalonon kiderül, hogy ez a francia SUV, vagy esetleg a következő delikvensek közül valamelyik lesz a rangos díj bezsebelője: Alpine A110, Ford Focus, Jaguar I-Pace, Kia Ceed, Mercedes A-osztály, Peugeot 508.
A C5 AirCross komfortja és praktikuma már a mai rövid menetpróbán is meggyőző volt, hamarosan pedig részletes tesztben számolunk be az újdonság gyakorlati tudásáról.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.