Könnyen az Év Autója lehet 2019-ben ez a most hazánkba jött Citroën divatterepjáró

Ha a Citroën C5 AirCross bezsebeli a rangos autós díjat, akkor azt elsősorban kényelmes rugózásának, puha üléseinek és praktikus kialakításának köszönheti majd. Gyorsan kipróbáltuk, jövünk minden részlettel, így többek közt a hazai árakkal is.

Könnyen az Év Autója lehet 2019-ben ez a most hazánkba jött Citroën divatterepjáró
A Citroën 2015-ben a Sanghaji Autókiállításon leplezte le az akkor még csak Aircross nevet viselt koncepcióautóját, melynek végleges változata 2017-ben ugyanitt mutatkozott be, akkor már C5 Aircross néven. A kínai piacos változatot követően a 2018-as Genfi Autószalonon az Európának szánt kivitel is felbukkant, ami most végre hazánkba is megérkezett.
László Ferenc

A középkategóriás divatterepjárók között versenyző, egyedi külcsínű francia újdonság 4,51 méter hosszú, 1,86 méter széles, illetve 1,7 méter magas. A tengelytáv ugyanúgy 2,73 méteres, mint a prémium kategóriás DS7 Crossback esetében, a hasmagasság 23 centiméter.

László Ferenc

Az utastér az átlagnál több hellyel kecsegtet és nem elhanyagolható szempont, hogy a második sorban három különálló, sínen tologatható és dönthető háttámlájú ülést kapunk. Az ily módon a manapság már nem olyan népszerű egyterűek funkcionalitásával kecsegtető C5 Aircross csomagtartója alaphelyzetben 580-720 literes, a hátsó támlák ledöntésével pedig egészen 1630 literig növelhető a tér.

László Ferenc

Említést érdemel továbbá a 12,3 colos digitális műszeregység, a 15 milliméteres habréteget kapott feláras Advanced Comfort ülések, az alapáron járó, progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztés, a 17-20 colos kerekek, a 20 vezetéssegítő rendszer, illetve a 30-féle színkombináció.

Az elsőkerék-hajtású újdonság 3 hengeres 1,2 literes, illetve 4 hengeres 1,6 literes benzinmotorokkal készül, rendre 130, illetve 180 lóerős teljesítménnyel. Dízel fronton egy 1,5 literes egység érhető el kiviteltől függően 130, illetve 180 lóerős teljesítménnyel. A kéziváltó 6, az Aisintól származó automata pedig 8 fokozatú.

László Ferenc

A hamarosan a hazai webes konfigurátorba is bekerülő C5 AirCross alapára 6 790 000 forint, mely összegért egy Puretech 130 Live lehet a miénk. Ugyanezzel a felszereltséggel a BlueHDI 130 kezdőára 7 490 000 forint. Az eggyel magasabb Feel felszereltség felára rendre 550 000 forint, a csúcsot jelentő Shine szint pedig további 1 200 000 forintos kiadást jelent. Egy automataváltós BlueHDI 180 Shine alapára 10 490 000 forint.

László Ferenc

Az ígéretek szerint 2020 elején érkezik hazánkba a C5 Aircross Hybrid. A 180 lóerős 1,6 literes benzinmotorral szerelt újdonság 225 lóerős rendszerteljesítményű, és az erő egy nyolcsebességes automataváltón keresztül érkezik meg a kerekekre. A padlóba szerelt 13,2 kWh-s akkumulátorcsomag révén mintegy 50 kilométeres távolságot lehet megtenni tisztán elektromos üzemmódban, ilyenkor maximum 133 km/h-val suhanhatunk. Egy teljes feltöltés a gyártó ígérete szerint mintegy 2 órányi időt vesz majd igénybe.

László Ferenc

A Citroën C5 AirCross nemrégiben bekerült az Év Autója 2019 döntősei közé. A március Genfi Autószalonon kiderül, hogy ez a francia SUV, vagy esetleg a következő delikvensek közül valamelyik lesz a rangos díj bezsebelője: Alpine A110, Ford Focus, Jaguar I-Pace, Kia Ceed, Mercedes A-osztály, Peugeot 508.

A C5 AirCross komfortja és praktikuma már a mai rövid menetpróbán is meggyőző volt, hamarosan pedig részletes tesztben számolunk be az újdonság gyakorlati tudásáról.

László Ferenc

 

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.