szerző:
hvg.hu

A helyiek szerint mindent belep a por és a sár a naponta a falvakon átdübörgő teherautóktól.

Tavaly március 8-án tették le az épülő M8-as Vas megyei, Körmendtől Rábafüzesig tartó szakaszának alapkövét, a 70 milliárd forintba kerülő úthoz az építőanyagot a kivitelező Duna Aszfalt Kft. és a Mészáros és Mészáros Kft. körülbelül 2 hónapja pedig a néhány száz fős lakosságú Vasszentmihályon keresztül szállítja az építkezéshez - írja a Nyugat.hu, amelynek beszámolója szerint a falubeliek azóza panaszkodnak az egyre elviselhetetlenebb állapotok miatt. 

A helyiek állítása szerint a beruházás legelején ugyanis semmilyen tájékoztatást nem kaptak a várható környezeti terhelésről, ahogy arról sem, hogy 2-3 éven keresztül a falun átmenő 8-as főúton szállítják az összes építőanyagot. A helyiek szerint

a falu teljesen élhetetlenné vált, a nagy sebességgel, sáros kerékkel, lefedetlenül áthaladó napi több száz kamiontól. A por és sár mindent beterít

- írták a lapnak. A helyiek szerint a 8-as és más közeli utak már most jelentős mértékben károsodtak, és elképzelhetetlennek tartják, hogy ilyen nagy tömegű anyag szállítására kaptak volna engedélyt.

A helyzet miatt február 21-ére Császár István polgármester lakossági fórumot hívott össze, ahol a faluban élők a hatóságoktól szeretnének tájékoztatást kapni arról, hogy az engedélyek kiadására milyen feltételekkel kerülhetett sor. A polgármester a fórumra hívó levelében azt írta, az építkezés miatt jelentősen megnőtt az átmenő kamionforgalom, ez pedig

nagymértékben veszélyezteti a fenti utcák melletti ingatlanok épségét és az ott lakók egészségét. A kamionok okozta porfelhő és rezgés néha már az elviselhetetlenség határát súrolja.

A polgármester a lakossági fórumra a hivatalos szerveket, a kivitelezőt, a lakosságot és a sajtót is várja, bár korábban a Magyar Közút azt válaszolta a kérdéseire, hogy a kivitelező számára már korábban előírták az utak takarítását a sárfelhordás és a lehulló anyagok miatt, de a helyszíni ellenőrzés alapján újabb korlátozó eszközök kihelyezését nem tartják indokoltnak.

Az M8-as nem autópálya és nem gyorsforgalmi út lesz, a 2x1 sávon viszont így is 110 km/h-s sebességgel lehet majd közlekedni, ha elkészül.

Állj mellénk!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig
45 millió forinttal segítették munkánkat.
Ha neked is fontos a minőségi újságírás, csatlakozz!
Vajna halála után feltűnt egy új tulajdonos a TV2-ben

Vajna halála után feltűnt egy új tulajdonos a TV2-ben

Valóra válik, amit Lázár János 2017 végén megígért

Valóra válik, amit Lázár János 2017 végén megígért

Frissíteni kell a paksi hitelszerződést a csúszás miatt

Frissíteni kell a paksi hitelszerződést a csúszás miatt

Brexit: Jobb, ha osztoznak a képviselők a taxin, mint ha megtámadják őket a tiltakozók

Brexit: Jobb, ha osztoznak a képviselők a taxin, mint ha megtámadják őket a tiltakozók

Egyesül az Extreme Digital és az eMAG

Egyesül az Extreme Digital és az eMAG

Egész büszkén feszít Lewis Hamilton egy kakukktojásnak tűnő autó mellett

Egész büszkén feszít Lewis Hamilton egy kakukktojásnak tűnő autó mellett