szerző:
hvg.hu

Az akár az évtized végéig tervezett könnyítés célja, hogy növeljék a keresletet a tiszta gépkocsik iránt – mondta egy lapinterjúban Olaf Scholz német pénzügyminiszter.

A kedvezmények 2021-ben járnának le, de a miniszter közölte, hogy akár 2030-ig is érvényben lehetnek az elektromos és a tölthető hibrid (plug-in hybrid) cégautókra járó ösztönzők. Az utóbbi kategória esetében azonban szigorodnak a feltételek, és csak olyan típusokra lesz érvényes az adókönnyítés, amelyek a maiaknál hosszabb távon képesek villanyüzemben működni.

Mindez segít, hogy javuljon a levegő minősége, és elérhetővé váljanak a klímacélok – tette hozzá Scholz, aki egyben alkancellár is.

Az eddigi támogatások ugyan segítették a tiszta autók németországi eladását, és a kereslet is nő, de tavaly az újonnan regisztrált autóknak még mindig csak az egy százaléka volt elektromos. A kormány elismerte, hogy nem lesz meg a kitűzött cél, és 2020-ig nem lesz egymillió elektromos autó a német utakon. A kívánt mennyiséget a jelenlegi trendek alapján csak 2022-re érik el.

Állj mellénk!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig
45 millió forinttal segítették munkánkat.
Ha neked is fontos a minőségi újságírás, csatlakozz!
A klímaváltozás ellen harcolna az Európai Parlamentben az LMP

A klímaváltozás ellen harcolna az Európai Parlamentben az LMP

Megoldódik az éjszakai mentőhelikopterezés problémája

Megoldódik az éjszakai mentőhelikopterezés problémája

Fotókon az M5-ösön történt komoly baleset

Fotókon az M5-ösön történt komoly baleset

„A biztonságos személyazonosítás stabilitást és növekedést hoz”

„A biztonságos személyazonosítás stabilitást és növekedést hoz”

Látta már a Wizz Air 100. repülőgépét? És az űrből?

Látta már a Wizz Air 100. repülőgépét? És az űrből?

Álmodozásnak tűnik, de ártani nem árt, talán segíthet is a közösségi erdőtelepítés

Álmodozásnak tűnik, de ártani nem árt, talán segíthet is a közösségi erdőtelepítés