A Ruf Automobile GmbH-t 1939-ban alapította idősebb Alois Ruf, és a kezdetekben autójavítással foglalkozó kis cég szépen lassan autógyártó manufaktúrává nőtte ki magát. A Ruf az idei
Genfi Autószalonon igen komoly erőkkel képviselteti magát, és itt debütált az alapítás 80. évfordulójára készült
Ruf CTR, amit maga a cégvezér, az ifjabb Alois Ruf mutatott be.
A Ruf CTR az 1987-ben kijött erősen módosított és azóta ikonikussá vált tuning Porschéra, a Ruf Yellowbirdre hasonlít. A meredeken álló szupermodern fényszórókat kapott autó igen rövid, hátul nagy fix szárnyat visel, a szénszálas anyagok széles körben történő felhasználása miatt pedig mindössze 1250 kilogrammot nyom a mérlegen.
A 2,34 méteres tengelytávolságú, egyedi építésű autó farában egy 3,6 literes 6 hengres biturbó boxermotor teljesít szolgálatot, mely 6750-es fordulatszámon 710 lóerőt szabadít rá a hátsó kerékre, a 2750-4000 közötti nyomatékcsúcs nem kevesebb, mint 880 Nm.
A hétfokozatú kéziváltóval és régimódi műszerfallal szerelt Ruf CTR állóhelyzetből mintegy 3,6 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, a végsebessége 360 km/h. Az erősen limitált szériás sportkocsi ára átszámítva mintegy 220 millió forint.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.