Úgy gondolja, helyesen ül a kormánynál? Ellenőrizze le

A Jaguar egy igen alapos videón mutatta be, hogyan is kellene ülni a volán mögött.

  • hvg.hu hvg.hu
Úgy gondolja, helyesen ül a kormánynál? Ellenőrizze le

Az angol márka útmutatása arra irányul, hogy megmutassa, milyen az ideális vezetési pozíció, a kényelem és a lehetséges izom és csontrendszeri sérülések csökkentését szem előtt tartva. A videó pontosan elmagyarázza, mit kell tenni, hogy a gerincünk a legmegfelelőbb helyzetben legyen, és a medencecsontunk és a vállak is stresszmentesen helyezkedjenek el.

Az első lépés a zsebek kiürítése, mivel a nagyobb tárgyak jelentősen befolyásolhatják a megfelelő vezetési pozíciót. Szerencsére a mai autók megfelelő mennyiségű rekeszt és tárhelyet kínálnak, így ez nem jelenthet problémát.

Ezt követi a jó üléshelyzet, amelyben a lehető leghátrébb kell ülni az ülésben. Egyszerűen fogalmazva, toljuk minél hátrébb magunkat az ülésben, amíg a hátsónk az ülőlapra merőlegesen helyezkedik el, és a hátunk a támlának tud támaszkodni, és a medencecsontnak is egyenesen kellene állnia. A combokat alulról támasztja az ülőlap, kényelmesen. A fejtámasz magasságát is be kell állítani ezt követően, a fejtetővel egybe kell esnie.

A lábakat, úgy kellene elhelyezni, hogy a térdek kissé be vannak hajlítva, még akkor is, amikor a pedálok teljesen kinyomott helyzetbe kerültek. A kormánykerék fogása közben a karoknak könyökben hajlítva kell lenniük és a kormánykerék elforgatásakor a vállaknak továbbra is érinteniük kell az ülés háttámláját.

Elsőre talán nem a legkényelmesebb, ha valaki soha nem így ült a volán mögött, de hosszú távon ez a helyes testtartás, és a biztonsági asszisztensek is ilyen módon tudják a legjobban ellátni a feladatukat.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.