F1: kiderült, hogy mitől döglött le Leclerc Ferrarija a Bahreini Nagydíjon

A monacói pilóta autója lassúsága miatt csak a harmadik lett. A motort azóta megjavították, és az is kiderült, mivel volt gond.

  • hvg.hu hvg.hu
F1: kiderült, hogy mitől döglött le Leclerc Ferrarija a Bahreini Nagydíjon

A biztos győzelem felé haladt a múlt hétvégi Bahreini Nagydíjon a ferraris Charles Leclerc, amikor a verseny hajrájában autója úgy lelassult, hogy Lewis Hamilton és Valtteri Bottas is megelőzte.

Leclerc a harmadik helyet tudta csak megcsípni, ám a szíve fájdalmát valamennyire enyhítheti, hogy a Ferrari azóta rájött a probléma okára: nem a hőenergia-átalakítóval akadt gond (korábban erre gyanakodtak), az egyik henger állt le, és nincs szó maradandó károsodásról. 

A csapatfőnök Mattia Binotto pénteki közlése szerint a motort Szahírból a Ferrari ellenőrzésre továbbküldte, annak során pedig kiderült: a hiba gyorsan és könnyen javítható, ugyanis "csak" az egyik injektorral nem stimmelt valami. Mivel a javítás, illetve a problémás rész cseréje nem szabályellenes, Leclerc a kínai versenyen is ezt használhatja.

2018-ban tovább szigorodtak a felhasználható alkatrészre vonatkozó szabályok, így egy versenyző három erőforrást használhat büntetés nélkül a teljes szezonban. A hír tehát valószínűleg nagy megkönnyebbülés a Ferrarinak.

(Sky Sports)

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.