Szteroidos népautó: tovább hergelték a VW Golf R-t

Sikerült találni néhány extra lóerőt a wolfsburgi márka népszerű kompaktjának amúgy sem gyenge motorjában.

  • hvg.hu hvg.hu
Szteroidos népautó: tovább hergelték a VW Golf R-t
Jó ideig a GTI volt a Volkswagen igazi népautójának, a Golfnak a legerősebb és leggyorsabb kivitele, de aztán megérkezett a még nála is keményebb, összkerék-hajtású R változat. Melynek aktuális kivitelének 2 literes 4 hengeres TSI turbómotorja kereken 300 lóerős teljesítményt, illetve 400 Nm nyomatékot ad le egy hétfokozatú duplakuplungos DSG automataváltón keresztül.

De akadnak olyanok, akik ezzel a produkcióval, illetve a 4,7 másodperces 0-100-as sprintidővel, valamint az opcionálisan 250-ről 270 km/h-ra emelt végsebességgel sem maximálisan elégedettek. Nekik készült ez a változat:

ABT
ABT

A mellékelt fotókon az ABT által kezelésbe vett Golf R látható, melynek motorja az erősítőkúrát követően immár 350 lóerős teljesítményt, illetve 440 Nm-es nyomatékot szabadít rá a kerekekre. A 20 colos kerekeken gördülő járgány ültetett sportfutóművet, illetve hangosabb sportkipufogót is kapott, de azt sajnos nem tudni, hogy milyen mértékben javultak a menetteljesítményei.

ABT

 

ABT

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.