A
Bugatti 1991-ben dobta piacra a keresztségben
EB 110 nevet kapott szupersportkocsit, melyből 1995-ig alig 139 példány készült. Az 560-612 lóerős legendás EB 110 utódja lett a
Veyron, majd pedig a jelenleg is forgalmazott
Chiron, és a gyártó úgy döntött, hogy utóbbiból készít egy az EB 110-nek emléket állító modellt. Íme a Centodieci:
A nagyközönség által élőben először a Pebble Beach Concours d’Elegance-on megtekinthető újdonság vonalvezetése egyrészt a közel 3 évtizedes múltra visszatekintő felmenőre, másrészt pedig egy sci-fi autóra emlékeztet.
A lemezek alatt nem titkoltan a Chiron technikája rejtőzik, vagyis többek közt egy 8 literes négyturbós W16-os motor, mely nem kevesebb, mint 1 500 lóerőt, illetve 1 600 Nm-t szabadít rá a négy kerékre. A 2 tonnás Bugatti mintegy 2,5 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100-as tempóra, a végsebessége pedig meghaladja a 400 km/h-t.
Előzetes információk szerint a legújabb Bugattiból mindössze 10 példány fog készülni, az árcéduláján pedig 8,9 millió dolláros, vagyis átszámítva mintegy 2,52 milliárd forintos összeg lesz olvasható.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.