Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
Az egyre kelendőbb divatterepjárókat elsősorban a nagy fogyasztásuk és magas károsanyag-kibocsátásuk miatt éri kritika.
Olyan korban élünk mostanság, melyben egyrészt minden korábbinál szigorúbb CO2-kvótákat kényszerítenek a gyártókra, másrészt viszont a vásárlók egyre nagyobb arányban váltanak normál személyautókról emelt építésű és magasabb károsanyag-kibocsátású divatterepjárókra. Egy olyan korban, ahol a Ford Mondeónak és a 6-os Mazdának nem lesz utódja, mert a vásárlók inkább a SUV modelleket keresik.
Egy szubjektívre vett cikkben korábban már körbejártuk a témát, hogy milyen előnyökkel és hátrányokkal járnak a divatterepjárók, melyek egyes körökben mostanság kezdenek közutálat tárgyával válni. A német nagyvárosokban sokan egyre kevésbé befogadók a nagy SUV-okkal szemben, olyannyira, hogy Kölnben és Hamburgban az ilyen kategóriás autók szélvédőjén az utóbbi időkben olyan papírok kezdtek felbukkanni, melyeket első blikkre akár büntetési cetlinek is lehet nézni.
A szórólapok persze nem hivatalos forrásból származnak, és nem is tartalmaznak büntetési tételt. A készítők arra kívánják felhívni a figyelmet, hogy ezek az autók több okból sem passzolnak a városi forgalomba. Meglátásuk szerint a SUV-ok nagyobbak és nehezebbek a hasonló kategóriás normál személyautóknál, és emiatt többet fogyasztanak, és több károsanyagot juttatnak a levegőbe. Illetve, ha a tulajdonos személyautós menetdinamikát szeretne, akkor erősebb motorral kell megrendelnie új divatterepjáróját.
A szórólapok készítői fontosnak tartják tudatosítani az autótulajdonosokkal, hogy a SUV-ok sok helyet foglalnak a már amúgy is túlzsúfolt városokban, és baleset esetén nagyobb kárt okozhatnak, ráadásul sokat kitakarnak a forgalomból, ami balesetveszélyes lehet.
Berlinben nemrégiben súlyos balesetet okozott egy divatterepjáró vezetője, melyben négy személy, köztük egy hároméves gyermek vesztette életét. A történtek után komoly SUV-ellenes hangulat alakult ki a német fővárosban, olyannyira, hogy egyes politikusok felvetették a nagyméretű divatterepjárók belvárosból történő kitiltásának ötletét.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.