szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az olasz-amerikai Fiat-Chrysler fúzióról kezdett tárgyalásokat a francia PSG-csoporttal.

A Fiat-Chrysler (FCA) és a Peugeot-gépkocsikat is gyártó francia PSA egyesüléséről ír a The Wall Street Journal című amerikai lap.

A fúzióval egy transzatlanti autóipari óriáscég jönne létre, amely az 50 milliárd dolláros tőkéjével a Volkswagen, a Renault-Nissan és a Toyota után a világ negyedik legnagyobb autógyártója lenne.

A The Wall Street Journal iparági értesülései szerint a fúzió "az egyenlők egyesülése" lenne. Az új cégben a PSA vezérigazgatója, Carlos Tavares és az FCA elnöke, John Elkann - aki a néhai FIAT-elnök, Gianni Agnelli unokája - egyaránt megtartaná jelenlegi beosztását. Az egyeztetések azonban egyelőre - ahogyan a lap fogalmazott - "még képlékenyek, és nincs garancia arra, hogy megállapodással érnek véget". Az Agnelli család többségi tulajdonában lévő Fiat-Chrysler az idén júniusban már a francia és kínai tulajdonú Peugeot vetélytársával, a szintén francia Renault-val is tárgyalt fúzióról, de az akkori megbeszélések kudarccal zárultak.

Az amerikai lap elemzése szerint a világ legnagyobb autógyárai azzal próbálkoznak, hogy átstrukturálják termelésüket és változtassanak üzletpolitikájukon, részben mert emelkednek a termelési költségek, részben pedig mert a gyors és tartós növekedés időszaka után az autópiac jó ideje lassulást mutat. Ez különösen Európára igaz, ahol a piac túlzsúfolt és a szigorú környezetvédelmi előírások apasztják a profitot.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Sztojcsev Iván Vállalkozás

Egyre nagyobb a baj az autóiparban, és ezt mi sem fogjuk megúszni

Valami nagyon furcsa történik az autógyártásban Magyarországon és világszerte is. Sorra érkeznek a hírek arról, hogy válságot várnak az iparág szereplői, eközben a környékünkön új gyárak nyílnak, és az újonnan forgalomba állt autók száma is nő. Mi történik?