szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Nyíregyházán és környékén kerül sor most hét végén a rali Európa-bajnokság (ERC) záróversenyére.

A futam az országos bajnokság záróviadala is lesz egyben, amelynek sajtótájékoztatóját kedden tarották a rendező városban. Szabó Tünde, az Emberi Erőforrások Minisztériumának sportért felelős államtitkára azt mondta, olyan versenyt sikerült Nyíregyházára hozni, amely az autó-motorsport egyik legnépszerűbb és legnézettebb eseménye.

Emlékeztetett rá, hogy rali Eb-futamot utoljára 2006-ban rendeztek Magyarországon, a szabolcsi megyeszékhely azonban Nyíregyháza-rali néven tavaly már fogadhatott egy nagy sikerű hazai versenyt. Ezen az eseményen jelentették be, hogy a nemzetközi szövetség (FIA) két évre Nyíregyházának ítélte oda a rali Eb hazai futamának rendezési jogát, de a 2020-tól 2023-ig tartó kormánytámogatás miatt mindenképpen szeretnék elérni a FIA-nál a további hosszabbítást is.

Csaknem 100 tévécsatorna fogja közvetíteni a szombati és vasárnapi versenyeket, a korábbi futamokat pedig összesen 177 millióan láthatták szerte a világon - jelezte az államtitkár.

Szerencsére nem dőlt még el az Európa-bajnoki cím sorsa, ami mindenképpen jót tesz a nyíregyházi versenynek - mondta Őry Tamás, a Rally Hungary magyarországi promótere. A szakember utalva a tavalyi ködös, párás nyíregyházi versenyre azt mondta, mivel a rali az improvizációról szól, az időjárástól nem tartanak a szervezők, a nagy nézői érdeklődést pedig jól jelzi, hogy Nyíregyháza ötven-száz kilométeres körzetében már alig lehet szállást találni.

Az összetett pontversenyben hét futam után a brit Chris Ingram, Ross Whittock (Skoda Fabia R5) kettős vezet 135 ponttal, második a 116 pontos lengyel Lukasz Habaj, Daniel Dymurski (Skoda Fabia R5) duó, míg a harmadik helyen az orosz Alekszej Lukjanuk, Alekszej Arnautov (Citroen C3 R5) páros áll 107 ponttal.

A mezőny a gyorsasági szakaszokkal Nyíregyháza mellett a Zempléni-hegységbe és Tokaj környékére "látogat el", de a mádi, tíz kilométeres gyorsaságin például a szőlőtőkék között fognak száguldani a versenyzők - mondta Őry Tamás. Hozzátette, tavaly pénteken rendezték a nyíregyházi városi gyorsaságit, ez idén vasárnap lesz, ami így kisebb terhelést ró a belvárosra.

Ifj. Érdi Tibor, az ERC2 kategória kétszeres Európa-bajnoka nagyon nehéz versenyt vár, szavai szerint a külföldi versenyzőket nagyon változó körülmények és vegyes pályák fogják fogadni, ehhez pedig nem lesz könnyű alkalmazkodni."Kíváncsian várom, hogy a magyar indulók mennyire lesznek versenyképesek a külföldiekkel szemben, az eddigi tapasztalatok szerint adott futamokon a helyi erők mindig gyorsak voltak és meglepetést okoztak a külföldi, rutinosabb versenyzőknek" - fogalmazott. Újságírói kérdésre válaszolva ifj. Érdi Tibor azt mondta, szeretnének az első ötben-nyolcban végezni, ehhez jó alapot adhat a tavaly Nyíregyházán elért jó eredmény is.

A nyíregyházi rali Eb futam történéseiről az M4 Sport napi összefoglalókkal és háttér-információkkal is jelentkezik majd.

A Rally Hungary programja november 8-án a máriapócsi Rabócsiring ralikrossz-pályán kezdődik egy villanyfényes, látványosnak ígérkező esti prológgal, majd szombaton és vasárnap további 13 gyorsasági szakasz vár a mezőnyre, amely összesen 212,14 kilométeres versenytávot teljesít.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!