szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egyre fontosabb szerepet kapnak majd az elektromos kisáruszállítók, ha a városokban tényleg komolyan veszik, hogy fontos az alacsony légszennyezettség.

2020-tól az Opel furgonja, a Vivaro is kapható lesz tisztán akkumulátoros-villamos hajtással. Kétféle nagyságú akkumulátor közül lehet majd választani a felhasználási körülményektől függően: az 50 kWh kapacitásúval a hatótáv eléri a 200 kilométert, míg a 75-össel pedig 300-at lehet megtenni.

A Vivaro-e alapja a konszern EMP2-padlóváza, amely hagyományos és elektromos hajtóműhöz egyaránt alkalmas.

©

Az Opel új transzportere már nem két-, hanem háromféle hosszúságban (4,60, 4,95 és 5,30 méter) készül, 200 kilogrammal megnövelt hasznos teherbírása eléri az 1400-at, és elődjénél fél tonnával nehezebb, 2500 kilogrammos utánfutót vontathat. Legtöbb kivitele csak 1,90 méter magas, így behajthat mélygarázsokba is.

A Vivaro első generációját 2001-ben dobták piacra, és 2014-ig volt kapható kisbusz, furgon és platós kivitelben is. 2014 közepén jött a második generáció, amelyből idén nyárig 310 ezer talált gazdára.

Természetesen az Opel kishaszonjárműve mellett az azonos alapra épülő francia variánsai is érkeznek sorban, így jön a Peugeot Expert és a Citroen Jumpy tisztán elektromos változata is.

2021-ben társul a Vivaro-e-hez az Opel Combo és a Zafira Life is villanyautóként.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Heten álltak oda átadni a szentendrei bicikliutat

Heten álltak oda átadni a szentendrei bicikliutat

Palkovicsék „finomhangolnák” az alapkutatások finanszírozását

Palkovicsék „finomhangolnák” az alapkutatások finanszírozását

Mészáros Lőrinc: Gyurcsány és Medgyessy ledarálta a magyar építőipart

Mészáros Lőrinc: Gyurcsány és Medgyessy ledarálta a magyar építőipart