Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3eba0a46-a4e4-4fd7-9b62-7d5f27184ccd","c_author":"Lengyel Tibor","category":"360","description":"A Harcosok Klubja már a sokadik eszköz, amitől győzelmet remél a Fidesz. Némelyik megoldás elérte célját, más eszközök nem váltották be Orbán és stábja reményét, ezért ezek idővel a süllyesztőbe kerültek. Vajon más jövő előtt állnak a digitális szabadságharcosok, mint a polgári körök, a szellemi honvédő CÖF-ösök, a megafonos influenszerek vagy éppen a wokebusterek?","shortLead":"A Harcosok Klubja már a sokadik eszköz, amitől győzelmet remél a Fidesz. Némelyik megoldás elérte célját, más eszközök...","id":"20250520_Harcosok-Klubja-Orban-hatalom-polgari-korok-szellemi-honvedok-megafonosok-remeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3eba0a46-a4e4-4fd7-9b62-7d5f27184ccd.jpg","index":0,"item":"dd364177-e14b-4f87-af0c-90582fc7e96f","keywords":null,"link":"/360/20250520_Harcosok-Klubja-Orban-hatalom-polgari-korok-szellemi-honvedok-megafonosok-remeny","timestamp":"2025. május. 20. 06:30","title":"A Harcosok Klubjában látja most Orbán a hatalom őrzőit – látványos a körítés, de mintha láttunk volna már hasonló csodafegyvert","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A Kossuth téri tüntetők petícióval szeretnék cselekvésre bírni Brüsszelt a kormány új civil- és sajtóellenes törvénye miatt. Drágán add az életed – a Bruce Willis-film címével biztatja küzdésre Trump ellen az amerikai sajtót a The Washington Post volt főszerkesztője. Az EU-nak egységesen, nehézsúlyú tényezőként kell belépnie a világméretű játszmába, vagy a margóra szorul. Putyin téved, ha azt hiszi, hogy az idő neki dolgozik. Trump három illúzióra alapozza ukrajnai béketörekvéseit. Témák és vélemények a világsajtóból.","shortLead":"A Kossuth téri tüntetők petícióval szeretnék cselekvésre bírni Brüsszelt a kormány új civil- és sajtóellenes törvénye...","id":"20250520_Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"544464cc-a6a5-4e94-941f-f3ddb8c29b35","keywords":null,"link":"/360/20250520_Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. május. 20. 11:12","title":"Tőkés László: Orbán elsiette, amikor a magyarellenes Simion mellett állt ki, de ennek nem lesznek messzemenő következményei","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dd2aee53-e25a-43e7-bf81-3dcaa9914e5c","c_author":"Rácz Gergő","category":"gazdasag","description":"Az idei évi gazdasági teljesítmény elmarad a korábbi várakozásoktól, jövőre viszont már reálisabbak a kormányzati optimista várakozások az MBH új makrogazdasági előrejelzése szerint. A bank elemzői úgy látják: a növekedés elsődleges lába a fogyasztás lehet, miközben a többi sarokszám is stabilizálódik, és ezt a külső tényezők jó eséllyel javíthatják.","shortLead":"Az idei évi gazdasági teljesítmény elmarad a korábbi várakozásoktól, jövőre viszont már reálisabbak a kormányzati...","id":"20250521_mbh-prognozis-gdp-novekedes-gazdasag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dd2aee53-e25a-43e7-bf81-3dcaa9914e5c.jpg","index":0,"item":"f11432bf-1325-4fc4-ae5e-af53a3f3f286","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250521_mbh-prognozis-gdp-novekedes-gazdasag","timestamp":"2025. május. 21. 06:06","title":"Rontott előrejelzésén az MBH, de úgy látja, egy kis lökés kell és beindul a gazdaság","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5425ba2c-25b6-43c3-89c1-8a071b72c8a2","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A szexuális zaklatás miatt börtönbe került egykori sztárproducer azt állítja, hibázott ugyan, de törvényt nem sértett.","shortLead":"A szexuális zaklatás miatt börtönbe került egykori sztárproducer azt állítja, hibázott ugyan, de törvényt nem sértett.","id":"20250520_harvey-weinstein-interju-artatlansag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5425ba2c-25b6-43c3-89c1-8a071b72c8a2.jpg","index":0,"item":"3b47d28a-d297-40bc-bfd1-49761c8ed1f2","keywords":null,"link":"/elet/20250520_harvey-weinstein-interju-artatlansag","timestamp":"2025. május. 20. 10:41","title":"Weinstein Istenre és a családjára esküdözött, hogy ártatlan","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6e0c65fb-f5bf-4d53-8190-ffb58e732b7a","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Ausztrál kutatók egy olyan gömb formájú objektumra bukkantak az űrben, ami csak egy bizonyos hullámhosszon látható, az alakja pedig tökéletesen szimmetrikus.","shortLead":"Ausztrál kutatók egy olyan gömb formájú objektumra bukkantak az űrben, ami csak egy bizonyos hullámhosszon látható...","id":"20250521_tokeletes-plazmagomb-felfedezes-teleios-urkutatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6e0c65fb-f5bf-4d53-8190-ffb58e732b7a.jpg","index":0,"item":"a34c3ccc-c475-4433-9dbd-2ca5cefe3f04","keywords":null,"link":"/tudomany/20250521_tokeletes-plazmagomb-felfedezes-teleios-urkutatas","timestamp":"2025. május. 21. 16:03","title":"Tökéletes plazmagömböt találtak az űr mélyén, a tudósok sem tudják, mit látnak pontosan","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"00ccce11-5704-40e4-b876-69a835cdb804","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Amíg büntetett előéletűnek számított, nem hódolhatott a szenvedélyének. Most, hogy három év után a jog szerint újra büntetlen, visszakapta az engedélyét.","shortLead":"Amíg büntetett előéletűnek számított, nem hódolhatott a szenvedélyének. Most, hogy három év után a jog szerint újra...","id":"20250520_Stohl-Andras-Az-igazi-buntetes-az-volt-hogy-elvettek-a-vadaszengedelyemet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/00ccce11-5704-40e4-b876-69a835cdb804.jpg","index":0,"item":"596ae217-27ee-4de4-9315-bcc98ca5cf49","keywords":null,"link":"/elet/20250520_Stohl-Andras-Az-igazi-buntetes-az-volt-hogy-elvettek-a-vadaszengedelyemet","timestamp":"2025. május. 20. 10:09","title":"Stohl András: Az igazi büntetés az volt, hogy elvették a vadászengedélyemet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"881842cc-85b0-477c-bd0a-2a5d55b5a0e1","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kiskereskedelmi vállalkozásai a további bizonytalanság elkerülése érdekében javaslatot tesznek le a kormány asztalára az árrésstop zökkenőmentes kivezetésére. Az OKSZ az objektív helyzetértékelés érdekében a javaslatok kidolgozásával külső gazdasági tanácsadó társaságot bízott meg.","shortLead":"Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kiskereskedelmi vállalkozásai a további bizonytalanság...","id":"20250520_arresstop-oksz-nemzetkozi-vallalkozasok-kivezetes-javaslat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/881842cc-85b0-477c-bd0a-2a5d55b5a0e1.jpg","index":0,"item":"c76a03c3-44bc-4082-a197-f1f905b87898","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250520_arresstop-oksz-nemzetkozi-vallalkozasok-kivezetes-javaslat","timestamp":"2025. május. 20. 09:59","title":"Árrésstop tökfejeknek: a kereskedők elvégeztetik a házi feladatot a kormány helyett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"04218dd5-e5ca-49e5-af51-9bd0d3d28594","c_author":"Balogh Csaba ","category":"tudomany","description":"Nem nehéz kitalálni, mit csinál 1400 kisebb-nagyobb technológiai vállalat, több mint 600 befektető és 100 ország, köztük 35 európai állam képviselője egy helyen: megmutatják, megnézik, megbeszélik, hol tart és merre halad a világ. Szerdán megkezdődött a berlini GITEX Europe konferencia: fejlődésről, nyitottságról és magyar szemmel nézve elképesztő összegű befektetésekről.","shortLead":"Nem nehéz kitalálni, mit csinál 1400 kisebb-nagyobb technológiai vállalat, több mint 600 befektető és 100 ország...","id":"20250521_gitex-europe-2025-technologia-nyitottsag-innovacio-kazahsztan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/04218dd5-e5ca-49e5-af51-9bd0d3d28594.jpg","index":0,"item":"969fd791-8fc2-4d42-8da3-3fee0c182d0e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250521_gitex-europe-2025-technologia-nyitottsag-innovacio-kazahsztan","timestamp":"2025. május. 21. 16:43","title":"Nyitott és bátor Európát emlegetve elindult a GITEX: „a tőke, a kód és a tehetség gyorsan beporozzák egymást”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kipróbáltuk, hogy milyen a hagyományos BMW-értékekkel szakító új 1-es, és azt is megnéztük, hogy miben különbözik tőle a divatterepjárósra faragott új X1-es.
A Ford Puma és a Porsche Taycan tesztje előtt most azt az 1-es BMW-t járjuk egy picit körbe, mely ugyan szakít néhány korábbi bajor hagyománnyal és ily módon lehet, hogy veszít néhány rajongót, viszont a hétköznapokban sokkal élhetőbbé vált és ez összességében előnyére válik.
László Ferenc
Az 1-es BMW kategóriája ma már nem olyan népszerű, mint néhány évvel ezelőtt, hiszen egyre többen ülnek át az ilyen hagyományos kompakt autókból divatterepjárókba. Így azt is megnézzük, hogy mit nyújt a pénzünkért a gyártó legkisebb méretű és legnagyobb darabszámban értékesített SUV modellje, a felfrissített X1-es.
László Ferenc
Szentségtörés
A BMW 2004-ben dobta piacra az első 1-es szériát, amit aztán 2011-ben követett a második generáció. A legkisebb bajorokat sokan azért szerették, mert hátsókerék-hajtásuk komoly vezetési élményt biztosított, ráadásul igény szerint akár 6 hengeres motorokkal is rendelhető volt a típus.
A most kijött új 1-es BMW ehhez képest alaphelyzetben már elöl hajt és felár ellenében összkerekes, ráadásul már 6 hengeres motorral sem rendelhető. A miértre a válasz egyszerű: az átvariált hajtáslánc nagyobb utas- és csomagtérrel kecsegtet, és egy ilyen kompakt autó esetében lassan már annak is örülhetünk, hogy a legújabb CO2-kvóták miatt nemcsak 3-, hanem 4 hengeres motorok is kerülnek a géptető alá.
László Ferenc
Az újdonság befoglaló méretei nem sokat változtak, de az arányok jelentősen módosultak. Az autó designja kevésbé orrnehéz, az oldalnézet egészen harmonikus lett, de leginkább kétségtelenül hátulról mutat jól az 1-es. Főleg abban az esetben, ha a tesztautónkhoz hasonlóan dupla kipufogóvéggel bír, és a 236 ezer forintos felárú Misano kék fényezés sem mutat rosszul rajta.
Elöl körülbelül ugyanakkora a hely, mint eddig, hátul viszont sokat javult a helyzet. A hátsó üléseken helyet foglalók 1,9 centiméterrel nagyobb fej-, illetve 3,3 centiméterrel nagyobb lábteret kapnak, bár megjegyzendő, hogy az 1-es BMW még mindig a kategória szűkösebb utasterű modelljei közé tartozik. A csomagtartó kapacitása 360-ról 380 literre nőtt, és a hátsó ülések lehajtásával 1200 literesre növelhető a puttony.
László Ferenc
Milyen belül?
Az 1-es BMW továbbra sem olcsó mulatság, cserébe viszont abszolút prémium minőségű utasteret kapunk. A vaskos M sportkormány remek fogású, mögötte egy 10,25 colos digitális műszeregység található és hasonló képátlójú a műszerfal közepén lévő érintőpanel is. Alapáron be kell érnünk egy 5,1 és egy 8,8 colos panellel.
A gesztusvezérlésnek továbbra sem látjuk sok értelmét, a hangvezérlésben már több a fantázia, a 7.0-ás szoftvert futtató infotainment rendszert pedig gyorsan ki lehet ismerni és meg lehet szeretni. Nem annyira high-tech, mint az A-osztályban lévő MBUX, de sokaknak talán éppen emiatt nyerheti el a tetszését.
Ezenkívül említést érdemel még a 9,2 colos HUD, a 68 ezer forintos kormányfűtés, a 287 ezer forintos Harman Kardon hifi, illetve a 372 ezer forintos panoráma üvegtető. Alapáron még 2020-ban is csak halogénes fényszórót kapunk, a LED-ért mindenképpen felárat kell fizetni.
László Ferenc
A legjobb az egészben, hogy a vezetési élmény a teljesen új hajtáslánc ellenére sem szűnt meg teljesen, hanem inkább csak átalakult. A kormányzás rendkívül pontos és bár a nyomaték alaphelyzetben az első kerekekre jut, a tesztautóban lévő xDrive rendszer szükség esetén szempillantás alatt képes hátra küldeni az erő 50 százalékát. A nyolcfokozatú automataváltó gyorsan és finoman vált, ellenben az automatikus start/stop rendszer lassú és finomnak semmiképp sem mondható.
A tapasztaltabb sofőrök számára jó hír, hogy a menetstabilizátort teljesen ki lehet kapcsolni. A sportfutómű remek partner a kanyarvadászatban, viszont a hazai utakra egyáltalán nem merjük ajánlani, mert még a lelket is kirázza belőlünk. Az adaptív futómű mindenképpen megér 50 ezer forintot, de még Comfort módban is túl kemény az új 1-es BMW.
A 2 literes turbódízelmotor 190 lóereje és 400 Nm-es nyomatéka több, mint elegendő a dinamikus haladáshoz. 0-ról 100-ra alig 7 másodperc alatt fel lehet gyorsulni és az Autobahnon akár 230-cal is repeszthetünk. A tesztfogyasztás 6,5 liter magasságában alakult, ami az 50 literes üzemanyagtartállyal kombinálva mintegy 770 kilométeres hatótávot tesz lehetővé.
László Ferenc
BMW X1
A müncheniek 2009-ben rukkoltak elő az első X1-essel, amiből 2015-ben érkezett meg az a második generáció, aminek most éppen felvarrták a ráncait. A designerek óvatosan bántak a szikével, a facelift előtti és utáni X1-esek között nincsenek hatalmas különbségek. A hűtőrácsot persze szinte már kötelező volt nagyobbra venni, ezenkívül pedig átrajzolták a lökhárítókat és a lámpákat, valamint jött három új fényezés. Ilyen például a tesztautónkon is tetten érhető Storm Bay fantázianevű szürke árnyalat.
Ha az 1-es után ülünkbe az X1-esbe, az olyan, mintha visszautaznánk néhány évet az időben. A kormány mögötti műszeregység még csak minimálisan digitális, a középső kijelző felszereltségtől függően 6,5, 8,8, illetve 10,25 colos felületén még a régebbi felhasználói felület fogad, és a klímavezérlő is a jó öreg nyomó/tekerőgombos iskolát képviseli. Aminek persze megvannak a maga gyakorlati előnyei.
László Ferenc
A nyolcfokozatú automataváltó kapcsolókarja még nem elektronikus, hanem mechanikus, de a rendszer sebességére és finomságára ezúttal sem lehet panaszunk. Az üléspozíció értelemszerűen sokkal magasabb, mint az 1-esben, ami nem meglepő, hiszen az X1-es 16 centiméterrel magasabb a kistestvérénél. A tengelytáv megegyezik, viszont hosszúság, illetve szélesség tekintetében az X1-nek 12, illetve 3 centiméter az előnye, ami abszolút tetten érhető a szellősebb utastérben. A csomagtartó 505-1550 literes térfogatú, ami akár családi használatra is alkalmassá teszi az X1-est.
Sokan nem tudják, de az X1 már rég az 1-es előtt átváltott az elsőkerékhajtású platformra, és persze felár ellenében itt is rendelhető xDrive összkerékhajtás. A kormányzás kevésbé közvetlen, mint az 1-es esetében, illetve a nagyobb tömeg és légellenállás miatt a lágyabb felfüggesztésű X1-es menetteljesítményei is visszafogottabbak.
László Ferenc
A 190 lóerős dízelmotorral szerelt X1-es 0,8 másodperccel rosszabb 0-100-as értékkel, illetve 11 km/h-val szerényebb végsebességgel rendelkezik, mint a hasonlóan erős 1-es. Értelemszerűen a fogyasztás is magasabb, az X1 nálunk 0,7 literrel fogyasztott többet 100 kilométeren, mint az 1-es.
Míg az 1-es egyelőre nem érhető el hibridként, az X1-esből már készül zöld rendszámos plugin hibrid változat. Az X1 25e 220 lóerős összteljesítményű, 50 kilométeres elektromos hatótávú és 7 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet.
László Ferenc
Konklúzió, árak
Az 1-es BMW már sosem lesz olyan driver's car, mint volt korábban, de még így is messze átlagon felüli vezetési élményt biztosít egy olyan korban, amikor a legtöbb vásárló nem is igazán tudja, hogy milyen hajtás és hány hengeres motor van a kocsijában. Az utas- és csomagtér végre nagyobb lett, de családi felhasználásra jobb választás az elsőgenerációs X3-ashoz hasonló méretű X1-es, ami viszont fedélzeti elektronika és vezetési élmény fronton egyértelmű lemaradásban van az Év Autója döntős testvérmodellhez képest.
Legolcsóbban 8 millió forintért lehet 1-es BMW-nk, ennyibe kerül ugyanis egy kéziváltós és 140 lóerős 118i. A 190 lóerős 120d minimum 10,9 millió forint ellenében vezethető haza, és ebben az árban már benne van az xDrive összkerékhajtás és az automataváltó. A jól felszerelt tesztautó árcéduláján 17,1 millió forintos összeg olvasható.
László Ferenc
Az X1 118i 9,06 millió forinttól indul, vagyis a divatterepjárós életérzés felára körülbelül 1 millió forint. A 120d xDrive 12,3 millió forinttól lehet a miénk, és az extrákkal telepakolt tesztautó 19,1 millió forintba kerül.
Titkos tippünk mindkét modell esetében a 118d változat, mely még mindig bőven elég erős és kétkerékhajtású kivitel az 1-es esetében 9,1 millió forinttól, az X1-es esetében pedig 10 millió forinttól kapható.