szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A sportos crossover sorozatgyártása a napokban kezdődött meg Romániában.

A Ford 1997 és 2002 között árulta Puma néven kompakt kupéját, mely az akkori Fiesta technikájára épült. Idén nyár elején pedig megérkezett a teljesen új fejlesztésű Puma, amely ugyancsak a gyártó említett kisautójára épül, de a mai kor elvárásainak megfelelően már divatterepjáró kialakítású. És amely mostantól hazánkban is rendelhető.

A Ford Puma Magyarországon jelenleg legolcsóbban 6,9 millió forintból úszható meg, ennyibe kerül ugyanis egy 125 lóerős 1 literes motorral szerelt, hatfokozatú kéziváltós Titanium felszereltségű modell. Ugyanezzel a hajtáslánccal, de már Titanium X felszereltséggel 7,9 millió forintba kerül a Puma. A csúcsot a 8,3 millió forintos alapárú ST-Line X jelenti, melynek 1 literes motorja 155 lóerős teljesítményű.

©

Az újdonság 4,19 méter hosszú, vagyis 14,5 centiméterrel hosszabb a Fiestánál, ezenkívül némileg magasabb és szélesebb is annál. A sportos külsejű Puma elején LED-es fényszórókra lehetünk figyelmesek, az oldalnézetet a lendületes ívek és a 16-19 colos kerekek határozzák meg, hátul pedig méretes Puma típusjelzést helyeztek el az ovális kék embléma alatt.

A kormány mögött egy 12,3 colos képátlójú digitális műszeregység található, ami a Titanium felszereltség esetén opciós extra, az ST-Line Pumákban viszont már alapáras. A 8 colos központi érintőkijelzőn Sync3 rendszer fut, ezenkívül pedig az Apple CarPlay és Android Auto támogatásról, a vezeték nélküli mobiltöltőről, illetve az 575 W-os 10 hangszórós hifiről sem feledkezhetünk meg.

A többszintes csomagtartó maximum 456 liternyi csomagot képes elnyelni, és mivel az alján egy vízleeresztő is található, rendkívül egyszerűen tisztítható.

©

 

©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Demeter Péter Autó

Kicsikét durvább: teszten a Ford Focus Active

Ha nem is a meleg vizet, de a langyosat megint fel akarják találni az autógyárak. A legeurópaibb autótípus az ötajtós kompakt, amelyekből most ügyes trükkökkel próbálnak crossoveres divatverziókat kreálni. Ilyen a Ford Focus Active is.

Buszháború Vásárhelyen: Márki-Zay politikai akcióról beszél

Buszháború Vásárhelyen: Márki-Zay politikai akcióról beszél

Szlávik: Ez a vírus már nem az a vírus, ami tavaly megjelent Magyarországon

Szlávik: Ez a vírus már nem az a vírus, ami tavaly megjelent Magyarországon

Kezelési költség nélkül visszaváltják a márciusi helyközi bérleteket

Kezelési költség nélkül visszaváltják a márciusi helyközi bérleteket