szerző:
László Ferenc

A négykerekű időgéppel a Shelby amerikai főhadiszállásán kötöttünk szorosabb barátságot.

A Ford és a Ferrari legendás csatározását bemutató hollywoodi film, az Aszfalt királyai tavaly év végén került a mozikba, és mind a szakma, mind pedig a laikusok tetszését elnyerte. A film egyik főszereplője a Le Mans-i 24 órás versenyt megnyert Ford GT40, és a Shelby Las Vegas-i központjában konkrétan abba a kocsiba sikerült beülnünk, melyet a film forgatása során is használtak.

©

A mellékelt fotókon látható autó nem egy a 60-as évekből származó eredeti GT40, hanem egy a közelmúltban készült GT40 50th Anniversary modell, mely azonban lényegében teljesen megegyezik az eredeti alapmodellel.

A változtatások kimerülnek abban, hogy a kocsi légkondicionálót kapott, ami a normál lehúzható ablakok hiányában nagy kincs tud lenni, ezenkívül pedig a fékek is nagyobb teljesítményűek, mint az eredeti kocsin. De fékrásegítés, ABS és kipörgésgátló továbbra sincs a fedélzeten.

©

Az 1966-os Le Mans-i győzelem emlékére készített sportkocsiból mindössze 20 példányt gyártott a Shelby. Az árcédulán 180 995 dolláros, vagyis átszámítva mintegy 54 millió forintos összeg olvasható, de ebben még nincs benne a motor és a sebességváltó ára.

©

A 15 colos kerekeken gördülő és 40 col magas (innen a típusszám) GT40 Mark II alig több, mint 1,1 tonnát nyom a mérlegen, vagyis a sofőr és utasa mögött ordító, alumínium blokkos 7 literes V8-as motornak nincs túl nehéz dolga.

Az 550 lóerőnek köszönhetően a 0-100-as gyorsulást alig 3,6 másodperc alatt le lehet tudni. Az üzemanyagot két 38 literes tartályba lehet tankolni, a betöltőnyílások a szélvédő előtt találhatók.

©

A hátsókerék-hajtású GT40-be elképesztően nehéz beszállni, és ebben az sem segít túl sokat, hogy a kormányt egy laza mozdulattal ki lehet venni a helyéről.

A beszállást nehezíti, hogy a jobbkormányos autóban nem bal-, hanem jobb oldalt található a váltókar, melytől balra egy apró kézzel kapcsolható retesz véd a hátramenet véletlen kapcsolásától. A kocsiból egyébként balkormányos változat is készült.

©

Az utastér semmi máshoz nem hasonlíthatóan szűk, 1,85 méteres magasság esetén szinte garantált a klausztrofóbiás hatás. Nagy segítség a különleges kialakítású ajtón a sofőr feje feletti kidudorodás, ami az eredeti kocsit győzemelre vezető Ken Miles-nak is jól jött.

©

Vezetni ugyan nem állt módunkban a régi-új GT40-est, de a Shelby munkatársainak elhisszük, hogy egy ilyen őszinte és kőkemény sportautó teljesen más vezetési élményt biztosít, mint egy modern sportkocsi.

És a GT40 igen komoly vezetési tudást is igényel, nem olyan könnyű vele gyorsan menni, mint egy modern Lamborghinivel vagy McLarennel, és a közértbe is egy kicsit körülményesebb leugrani vele.

©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
A Nemzeti konzultációról a Fülkében: ennyi erővel arról is lehetne konzultálni, lapos-e a Föld

A Nemzeti konzultációról a Fülkében: ennyi erővel arról is lehetne konzultálni, lapos-e a Föld

Gyönyörű naplementét fotóztak Budapesten

Gyönyörű naplementét fotóztak Budapesten

Ha a K&H Bank ügyfele, még ma ellenőrizze a számítógépét

Ha a K&H Bank ügyfele, még ma ellenőrizze a számítógépét

Katolikus diákok tüntettek kirúgott meleg tanáraikért

Katolikus diákok tüntettek kirúgott meleg tanáraikért

Már két halottja van a koronavírusnak Olaszországban

Már két halottja van a koronavírusnak Olaszországban

Karanténba zárják az Olaszországból hazaérkező magyar diákokat

Karanténba zárják az Olaszországból hazaérkező magyar diákokat