szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A szupersportkocsikat megszégyenítő gyorsulású járgányt Spanyolországban tesztelik.

A Nissan néhány évvel ezelőtt az első Leafből készített egy versenyautót, azonban ez a Nismo RC kivitel ugyanazt a 109 lóerős hajtásláncot kapta, mint ami az utcai autóban is található. A most Európába érkezett utódmodell már a második generációs Leafre épül, a hajtása pedig sokkal erősebb a sorozatban készülő autóénál.

Nissan

A napokban a spanyolországi Valenciában található Circuit Ricardo Tormo versenypályán tesztelt új Leaf Nismo RC meghajtásáról két darab 161 lóerős villanymotor gondoskodik, melyek összteljesítménye 322 lóerő, ezenkívül pedig a 640 Nm-es nyomaték mellett sem mehetünk el szó nélkül.

Nissan

Az összkerékhajtású, karbonszálas műanyagot gazdagon felvonultató újdonság tömege 1 220 kilogramm, a 0–100-as gyorsulást pedig alig 3,4 másodperc alatt lehet letudni vele.

Nissan

A 4,54 méter hosszú, illetve 2,75 méteres tengelytávolságú Leaf Nismo RC magassága mindössze 1,21 méter, vagyis a versenyautó több mint 30 centiméterrel alacsonyabb az utcai forgalomba szánt normál Leaf villanyautónál. Melyből egyébként közúti használatra szánt sportos Nismo változat is készült.

Nissan
Nissan
Nissan
Nissan
Nissan
Nissan

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!