A Bugatti a 2016-os Genfi Autószalonon leplezte le a Veyron utódját, az elsőtől az utolsó csavarig teljesen új fejlesztésű Chiront, melyből most kijött egy minden korábbinál nagyobb vezetési élménnyel kecsegtető új változat. Íme a Bugatti Chiron Pur Sport:
A 4 turbóval megfújt 8 literes W16-os benzinmotor változatlanul 1500 lóerős teljesítményt ad le, azonban a legmagasabb fordulatszámát az eddigi 6700-ról 6900-ra emelték. Az 1600 Nm-es csúcsnyomaték 2000-es és 6000-es fordulatszám között hívható le.
A váltót 80 százalékban újratervezték, mind a hét fokozatot 15 százalékkal rövidebb lett, melynek köszönhetően hatodik fokozatban 2 másodperccel rövidebb ideig tart egy 60-120 km/h-s sprint.
Az elektronikusan 350 km/h-ra korlátozott végsebességű Chiron Pur Sport elöl 65, hátul 33 százalékkal keményebb rugókat kapott, a kormányzása közvetlenebb lett, a 4 kilogrammal könnyebb magnézium felnik alkalmazásával pedig jelentősen csökkent a rugózatlan tömeg.
Az 50 kilogrammal csökkentett tömegű hiperautó menetstabilizátorát is átdolgozták, így az ígéretek szerint kanyargós úton, illetve versenypályán minden korábbinál nagyobb vezetési élményt biztosít.
Az 1,19 kilogramm/lóerő arányú, fix hátsószárnyas, valamint 3D-nyomtatott titánkipufogós Bugatti Chiron Pur Sportból 16 példány készül, az árcédulán pedig 3,2 millió eurós (1,08 milliárd forint) összeg olvasható.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.