szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Talán bele sem gondolunk, hogy egy furgonban hátulról mekkora veszély jöhet.

Miközben az EuroNCAP a nálunk legismertebb független törésteszteket végző intézet szigorú szabványok mentén csak a személyszállító járműveket, és csak városi tempó mellett töri, a svájci Dynamic Test Center AG sokkal extrémebb teszteket is végez. Ilyen volt például, amikor 200 km/h-s tempóval ütközettek egy kocsit, a szokásos 50-es helyett.

Most ismét tanulságos videóval jelentkeztek, amelyben azt mutatják be, milyen, amikor egy 770 kilogrammnyi rakománnyal megpakolt Mercedes Vito karambolozik.

A sebesség ez alkalommal a szokásos óránkénti 50 kilométer volt, a hátul elszabaduló zsalukő betonkockák mégis nagyon komoly pusztítást végeztek, hiába voltak hevederekkel valamennyire rögzítve. Látható az is, hogy bár a légzsák megvédte az utastérben lévőket a frontális ütközés során, de a hátulról érkező becsapódástól már nem.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!