szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ezt a több mint két évtizedes múltra visszatekintő, igen ritka 911 Turbót eddig szinte alig használták.

A Porsche 1993-ban dobta piacra és 1998-ig gyártotta 911-es sportkocsija 993-as típusszámú változatát, melyet utolsóként szereltek léghűtéses boxermotorral. A 4,24 méter hosszú, 1,73 méter széles és alig 1,3 méter magas sportkocsi kiviteltől függően 1,4-1,5 tonnát nyom a mérlegen.

A 3,6 literes hathengeres farmotor a 911 Carrera 2 alapmodellben 272 lóerőt és 330 Nm-t szabadít rá a hátsó kerekekre, a csúcsot pedig a 430 lóerős és 540 Nm nyomatékú biturbó erőforrással szerelt, összkerékhajtású 911 Turbo S jelenti. És most ez utóbbi, alig 342 példányban gyártott csúcsmodellből bukkant fel egy szalonállapotú, éppen új gazdára váró autó.

Dupontregistry.com
Dupontregistry.com

Az 1997-es gyártmányú Porsche 911 Turbo S-sel eddig kevesebb, mint 900 kilométert tettek meg, így nem csoda, hogy árcéduláján 795 900 dollár, vagyis átszámítva mintegy 255 millió forintos összeg olvasható.

Érdekesség, hogy 23 évvel ezelőtt 156 487 dollárba (50 millió forint) került a zuffenhauseni sportkupé.

Dupontregistry.com
Dupontregistry.com

A hatfokozatú kéziváltós kocsival alig 4,5 másodperc alatt letudható a 0-100-as sprint, és a gyorsulásnak csak 290 km/h-nál szakad vége.

Az 1,64 tonnás, nyolcfokozatú automataváltós aktuális Porsche 911 Turbo S már 650 lóerős, 2,7 másodperc alatt gyorsul fel állóhelyzetből 100-ra, a végsebessége pedig 330 km/h.

Dupontregistry.com

 

Dupontregistry.com
Dupontregistry.com
Dupontregistry.com
Dupontregistry.com

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!