szerző:
László Ferenc
Tetszett a cikk?

A továbbfejlesztett lágyhibrid hajtású Ignis első példányai még ebben a hónapban megérkeznek Magyarországra.

A Suzuki hazai képviselete szerda délelőtt online sajtótájékoztató keretein belül számolt be a céggel kapcsolatos legfrissebb fejleményekről.

Mint megtudtuk, a 2016 óta gyártott második generációs Ignis ráncfelvarrt kivitelének első példányai még ebben a hónapban megérkeznek Magyarországra. A módosított hűtőmaszkot kapott kisautó eddigi K12C benzinmotorját a továbbfejlesztett K12D egység váltja, ezenkívül pedig 3 Ah-ról 10 Ah-ra növelték a 12 V-os lágyhibrid hajtáslánc akkumulátorának kapacitását.

Az új Ignis mintegy félmillió forinttal drágább a kifutó típusnál. Legolcsóbban 3,945 millió forint ellenében lehet új Ignisünk, ennyibe kerül ugyanis egy 1.2 Hybrid 12V 5MT 2WD GL példány. A csúcsot az 5,285 millió forintos, fokozatmentes automataváltós 1.2 Hybrid 12V CVT 2WD GLX képviseli, ezenkívül pedig összkerékhajtással is rendelhető a típus.

A metál fényezés felára 110 ezerről 130 ezer forintra, a kéttónusú metál fényezés felára pedig 160 ezerről 200 ezerre nőtt.

©

Hasonló ráncfelvarrás várható a Swift esetében is. A módosított hűtőmaszk mellett a típus ugyancsak megkapja a K12D benzinmotort, azt viszont egyelőre nem tudni, hogy hazánkban pontosan mikor és milyen áron debütál majd az új Swift.

A Suzuki egyelőre nem tervezi a jelenlegi 12 V-os lágyhibrid hajtású modellek 48 V-ra történő átállítását, mert a jelenlegi termékpalettával is meg tud felelni az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási előírásoknak. A hazai eladásoknak egyébként mindössze 7 százalékát teszi ki a 12 V-os Swift, illetve 3 százalékát az ugyancsak 12 V-os Ignis.

A húzómodellek nem ezek a Japánban gyártott típusok, hanem a közelmúltban 48 V-os lágyhibridesítésen átesett és Esztergomban készülő Vitara, illetve SX4 S-Cross. Míg előbbi 44, utóbbi 43 százalékos házon belüli piacrésszel bír.

©

Az európai piacról a CO2-kvóta miatt kényszerűen kivonás alatt álló Jimny terepjáró a hazai Suzuki eladásoknak mindössze 1 százalékát teszi ki, míg a Swift Sport a maga 20-30 darabos értékesítési mennyiségével még ekkora részesedést sem ér el.

©

A Suzuki tavaly kiárusította az egész raktárkészletét, az idei évnek viszont nehezen indult neki: a tisztább járású motorokkal szerelt, felfrissített Vitara és SX4 S-Cross forgalmazása csak február második felében kezdődött meg.

A januárban, illetve februárban értékesített 324, illetve 710 darabos mennyiséget követően márciusban már 1282 új Suzukit adtak el Magyarországon, majd pedig a koronavírus miatt áprilisban 399-re zuhant az értékesítés. Ezt követően a piac elkezdett feléledni, melynek jeleként májusban már 697 új Suzukit adtak el itthon, és a cég vezetősége abban bízik, hogy a lendület az év második felében sem hagy alább.

2020 első 5 hónapjának értékesítési adatai alapján a Suzuki elveszítette hosszú ideje őrzött piacvezető szerepét, és jelenleg csak az ötödik a Toyotát, a Volkswagent, a Daciát és a Skodát követően. A japán cég hazai képviselete abban bízik, hogy év végére sikerül visszakerülni az első helyre.

Emlékezetes, hogy a Suzuki március 18-án jelentette be, hogy a koronavírus-járvány következtében március 23-tól április 3-ig leáll az esztergomi gyártás. A leállás végül elhúzódott, és csak április 29-én indult újra a termelés. A Suzuki kereskedésekben higiéniai kódexet vezettek be, minimalizálták a személyes kontaktusok számát és új online szolgáltatásokat indítottak.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!
Megújult a Bentley pénzcsináló autója

Megújult a Bentley pénzcsináló autója

Percenként 60 FFP2-es arcmaszkot gyárt egy most üzembe állított gép Budapesten

Percenként 60 FFP2-es arcmaszkot gyárt egy most üzembe állított gép Budapesten

Az olasz kormány módosítaná a Salvini-féle migrációs intézkedéseket

Az olasz kormány módosítaná a Salvini-féle migrációs intézkedéseket