szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az amerikai cég önvezető rendszere "mérsékelt szintű" besorolást kapott biztonság szempontjából a legnagyobb európai, személyautó biztonsági teszteket végző szervezettől.

Az Euro NCAP, amely a legismertebb független európai, járműbiztonsági teszteket végző szervezet, kifejezetten azokat a rendszereket tesztelte legfrissebb vizsgálatában, amelyek autópályán segítik a sofőröket.

Egy ilyen vezetési és biztonsági asszisztensrendszer az európai szervezet szerint akkor jó, ha egyensúlyban tartja az autó önvezető képességeinek működését és a sofőr figyelmét. Normál esetben segít sebességet tartani, fékezni, illetve finoman a sávban tartani a járművet, ezen túlmenően pedig a veszély elkerülésében is segít. Azonban a rendszernek az is feladata, hogy éberen tartsa a sofőrt, hogy az időben tudjon reagálni bármilyen váratlan eseményre.

A Tesla önvezetési modulját az Autopilotot, éppen ez utóbbiban viszont csak a hatodik helyre sorolták, összesen tíz modell összehasonlításában. A Tesla Model 3 Autopilotja mindössze 36 pontot ért abban a pontozásban, amely a sofőr figyelmének fenntartását mérte. Ugyanakkor nagyon jól vizsgázott a rendszer, amikor tényleges vészhelyzetre kell reagálnia. Itt viszont az egyetlen modell, amely maximális pontszámot ért el. Összességében a Tesla Model 3 Autopilotja 131 pontot és „közepes” besorolást kapott az európai tesztelőktől - írja az Automotive News a tesztről megjelent beszámolójában.

NCAP

A legjobban a Mercedes GLE rendszere szerepelt összesítésben, amely 174 pontot ért el, és „nagyon jó” besorolást kapott. Ebből 85 pont volt, amit a sofőr figyelmének fenntartásával ért el. A mostani teszten részt vett többi jármű is 70-es vagy annál magasabb pontszámot ért el a vezetői figyelem megtartása szempontjából.

A mérésekre azért került sor, mert a biztonsággal és a biztosítással foglalkozó szakemberek is gyakran figyelmeztettek arra a kockázatra, hogy a fogyasztók gyakran túlbecsülik egy-egy asszisztens rendszer képességeit. "Sajnos vannak olyan autósok, akik úgy gondolják, hogy ma már önvezető autót vásárolhatnak. Ez egy veszélyes tévhit, amely oda vezethet, hogy túlzottan átadják az irányítást az autónak, amely viszont nem képes mindent megoldani" - mondta a tesztelések kapcsán Matthew Avery, az Euro NCAP kutatási igazgatója.

A Mercedes GLE mellett a BMW 3-as sorozat és az Audi Q8 kapta a legmagasabb, nagyon jó minősítést, míg két modell, a Renault Clio és a Peugeot kapta a legalacsonyabb besorolást.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!