szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A duplamotoros Kacsából eleve nagyon kevés készült, hát még ebből a különleges polgárőr változatból.

A Citroën 1948-ban dobta piacra valaha készült egyik legsikeresebb modelljét, a 2CV-t. A felénk egyszerűen csak Kacsaként ismert, széles rétegek számára elérhető árú típus egészen 1990-ig gyártásban volt, és ezen időszakban a különböző variánsaiból összesen mintegy 9 millió példány készült.

A 4×4 Sahara kivitelből azonban mindössze 694 darab hagyta el a gyártósorokat 1960 és 1971 között, és ezek közül csak 86 készült kifejezetten a spanyol polgárőrség számára. És most egy ilyen, Guardia Civil kivitel vár új gazdára.

©
©

A Citroën 2CV 4×4 Sahara érdekességét az egyedi négykerékhajtás adja: az első kerekeket és a hátsó kerekeket egy-egy külön kis benzinmotor hajtja.

©
©

A két slusszkulccsal indítható különleges Kacsa eleinte 2x12, a későbbiekben pedig 2x13, illetve 2x14 lóerős teljesítményű motorokkal készült.

©

A két váltóval és két üzemanyagtartállyal szerelt 2CV 4×4 Sahara végsebessége 1 motorral 65 km/h, 2 motorral pedig 105 km/h.

©

A remek terepjáróképességű francia autó mellékelt fotókon látható példánya 1964-ban látta meg a napvilágot. A közelmúltban teljesen felújított, eddig három tulajdonossal rendelkező autó árcéduláján 139 000 eurós, vagyis átszámítva mintegy 50 millió forintos összeg olvasható.

©

 

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
László Ferenc Autó

Mosolyra hangolva: teszten a Citroen C3 Aircross

Ha már unjuk a német autók rideg tökéletességét és a japán modellek sok esetben lélektelen karakterét, akkor érdemes lehet belevágni egy francia kalandba. Például egy kompakt SUV kategóriás Citroennel.

Jóváhagyták az Erasmus+ 26 milliárd eurós költségvetését

Jóváhagyták az Erasmus+ 26 milliárd eurós költségvetését

Nem bír a kemény marsi talajjal a NASA robotvakondja, leállítják

Nem bír a kemény marsi talajjal a NASA robotvakondja, leállítják

Foreign Policy: Amerika most mutathat csak igazán példát demokráciából

Foreign Policy: Amerika most mutathat csak igazán példát demokráciából