szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A duplamotoros Kacsából eleve nagyon kevés készült, hát még ebből a különleges polgárőr változatból.

A Citroën 1948-ban dobta piacra valaha készült egyik legsikeresebb modelljét, a 2CV-t. A felénk egyszerűen csak Kacsaként ismert, széles rétegek számára elérhető árú típus egészen 1990-ig gyártásban volt, és ezen időszakban a különböző variánsaiból összesen mintegy 9 millió példány készült.

A 4×4 Sahara kivitelből azonban mindössze 694 darab hagyta el a gyártósorokat 1960 és 1971 között, és ezek közül csak 86 készült kifejezetten a spanyol polgárőrség számára. És most egy ilyen, Guardia Civil kivitel vár új gazdára.

Classicdriver
Classicdriver

A Citroën 2CV 4×4 Sahara érdekességét az egyedi négykerékhajtás adja: az első kerekeket és a hátsó kerekeket egy-egy külön kis benzinmotor hajtja.

Classicdriver
Classicdriver

A két slusszkulccsal indítható különleges Kacsa eleinte 2x12, a későbbiekben pedig 2x13, illetve 2x14 lóerős teljesítményű motorokkal készült.

Classicdriver

A két váltóval és két üzemanyagtartállyal szerelt 2CV 4×4 Sahara végsebessége 1 motorral 65 km/h, 2 motorral pedig 105 km/h.

Classicdriver

A remek terepjáróképességű francia autó mellékelt fotókon látható példánya 1964-ban látta meg a napvilágot. A közelmúltban teljesen felújított, eddig három tulajdonossal rendelkező autó árcéduláján 139 000 eurós, vagyis átszámítva mintegy 50 millió forintos összeg olvasható.

Classicdriver

 

Classicdriver

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

László Ferenc Autó

Mosolyra hangolva: teszten a Citroen C3 Aircross

Ha már unjuk a német autók rideg tökéletességét és a japán modellek sok esetben lélektelen karakterét, akkor érdemes lehet belevágni egy francia kalandba. Például egy kompakt SUV kategóriás Citroennel.