szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A BMW vezérigazgatója szokatlanul direkt módon értékelte a Tesla helyzetét.

A Tesla évek óta tartó dominanciája az elektromos autók értékesítésében hamarosan véget érhet, mivel a hagyományos autógyártók is elérkeztek arra pontra, hogy rengeteg új elektromos modellt dobjanak piacra – jelentette ki Oliver Zipse, a bajor gyártó vezérigazgatója a DLD All Stars technológiai konferencián.

A Tesla csaknem 500 ezer járművet gyártott 2020-ban, ami 36 százalékos növekedés 2019-hez képest, és a globális járvány helyzet közepette is az egekbe lőtte a Tesla részvényárait. Zipse ugyanakkor úgy véli, hogy Tesla számára nem lesz könnyű tartani ezt a tempót, mert az iparág többi szereplőjének befektetései is kezdenek megterülni – jelentette ki a bajor gyártó vezérigazgatója.

Az Automotive News cikke megjegyzi, hogy mivel a nagy autóipari szereplők vezetői nem szokták nyilvánosan értékelni a versenytársakat, a BMW-vezér nyilatkozata azt a magabiztosságot tükrözi, amely a hagyományos gyártók által az elektromos autókra való átállásra elköltött milliárdokból fakad. A BMW a legutóbb például az X1-es modelljének az akkumulátoros változatát mutatta be, és hamarosan az 5-ös és a 7-es széria is hasonló változatban készül, valamint bemutatkozik a BMW iX luxus SUV.

©

A BMW mellett az igazán gigantikus gyártók, mint a Volkswagen is felpörgette elektromosjármű-kínálatának fejlesztését, esetükben a cél idénre az, hogy 2020-hoz képest megduplázzák ezek eladásait. Mindez azt jelentené, hogy egy pillanat alatt elérik a Tesla idei tervei szerinti 750 ezer darabos eladást.

A VW 2020 második felében dobta piacra első ID modelljét, a kompakt ID.3-as típust. Az év végére Európában már több mint 54 ezer darab ID.3-at adtak el, csak a Renault Zoe-ból fogyott több, 99 ezer darab, míg a Tesla Model 3-ból 85 ezer példányt értékesítettek.

A VW nemrégiben a második ID-modellt is piacra dobta, az ID.4-et, amely az első globális elektromos autójuk az ID családból. Az autógyártó célkitűzése, hogy globálisan 26 millió EV-t gyártsanak le 2030-ig.

Természetesen a Tesla sem tétlenkedik, és a berlini gyár már 2021 közepén elkezdhet termelni, ahol az európai Model Y típusa készül majd. A gyár kapacitása a tervek szerint évente csúcsidőszakban 500 ezer autóra tervezett éves szinten.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Demeter Péter Autó

BMW 2-es Gran Coupé teszt: minden jó, csak ne kerülj hátra

Feltűnő formájú a legkisebb BMW szedán, ablakkeret nélkül ajtókkal azoknak, akinek egy sima limuzin már túl oldschool. Mindeközben viszont, annyira újvonalas, hogy elsőkerék-hajtású is, mint egy Mini. Új világban új formulákkal próbálkozik a BMW. Kipróbáltuk.

Több mint 800 milliárd forintos büntetést kapott az Alibaba Kínában

Több mint 800 milliárd forintos büntetést kapott az Alibaba Kínában

Kitört a kriptoláz az Atarinál, játékokat is lehet majd venni a digitális pénzekből

Kitört a kriptoláz az Atarinál, játékokat is lehet majd venni a digitális pénzekből

Saját tankönyveit bírálta el az állami kiadó, és kiválónak találta

Saját tankönyveit bírálta el az állami kiadó, és kiválónak találta