szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A BMW vezérigazgatója szokatlanul direkt módon értékelte a Tesla helyzetét.

A Tesla évek óta tartó dominanciája az elektromos autók értékesítésében hamarosan véget érhet, mivel a hagyományos autógyártók is elérkeztek arra pontra, hogy rengeteg új elektromos modellt dobjanak piacra – jelentette ki Oliver Zipse, a bajor gyártó vezérigazgatója a DLD All Stars technológiai konferencián.

A Tesla csaknem 500 ezer járművet gyártott 2020-ban, ami 36 százalékos növekedés 2019-hez képest, és a globális járvány helyzet közepette is az egekbe lőtte a Tesla részvényárait. Zipse ugyanakkor úgy véli, hogy Tesla számára nem lesz könnyű tartani ezt a tempót, mert az iparág többi szereplőjének befektetései is kezdenek megterülni – jelentette ki a bajor gyártó vezérigazgatója.

Az Automotive News cikke megjegyzi, hogy mivel a nagy autóipari szereplők vezetői nem szokták nyilvánosan értékelni a versenytársakat, a BMW-vezér nyilatkozata azt a magabiztosságot tükrözi, amely a hagyományos gyártók által az elektromos autókra való átállásra elköltött milliárdokból fakad. A BMW a legutóbb például az X1-es modelljének az akkumulátoros változatát mutatta be, és hamarosan az 5-ös és a 7-es széria is hasonló változatban készül, valamint bemutatkozik a BMW iX luxus SUV.

BMW

A BMW mellett az igazán gigantikus gyártók, mint a Volkswagen is felpörgette elektromosjármű-kínálatának fejlesztését, esetükben a cél idénre az, hogy 2020-hoz képest megduplázzák ezek eladásait. Mindez azt jelentené, hogy egy pillanat alatt elérik a Tesla idei tervei szerinti 750 ezer darabos eladást.

A VW 2020 második felében dobta piacra első ID modelljét, a kompakt ID.3-as típust. Az év végére Európában már több mint 54 ezer darab ID.3-at adtak el, csak a Renault Zoe-ból fogyott több, 99 ezer darab, míg a Tesla Model 3-ból 85 ezer példányt értékesítettek.

A VW nemrégiben a második ID-modellt is piacra dobta, az ID.4-et, amely az első globális elektromos autójuk az ID családból. Az autógyártó célkitűzése, hogy globálisan 26 millió EV-t gyártsanak le 2030-ig.

Természetesen a Tesla sem tétlenkedik, és a berlini gyár már 2021 közepén elkezdhet termelni, ahol az európai Model Y típusa készül majd. A gyár kapacitása a tervek szerint évente csúcsidőszakban 500 ezer autóra tervezett éves szinten.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Demeter Péter Autó

BMW 2-es Gran Coupé teszt: minden jó, csak ne kerülj hátra

Feltűnő formájú a legkisebb BMW szedán, ablakkeret nélkül ajtókkal azoknak, akinek egy sima limuzin már túl oldschool. Mindeközben viszont, annyira újvonalas, hogy elsőkerék-hajtású is, mint egy Mini. Új világban új formulákkal próbálkozik a BMW. Kipróbáltuk.