El kell halasztani a szegedi tram-train nagysebességű futáspróbáit
A prototípus szerelvény kerekei a hírek szerint „ellaposodtak”.
hvg.hu
Deformálódtak a január elején Magyarországra érkezett tram-train (vasútvillamos-) szerelvény kerekei, ezért el kellett halasztani a nagysebességű futáspróbáit – adta hírül a Szegeder.
A lap szerint a szerelvény Szolnokra tartott mérlegelésre – amely során a kerékpárokra és a forgóvázra jutó terhelést vizsgálták –, amikor a hibát felfedezték.
A cikkben az olvasható, hogy az úgynevezett keréklaposodás, ami miatt a tram-train egyelőre nem teljesítheti a teszteket, akkor fordulhat elő, ha azok állóra fékezés közben csúsznak. Megoldást a kerekek csiszolása jelenthet.
A Szegeder közzétette a Hungarian Trainspotter nevű YouTube-csatorna egy videóját is, amelyen a Szentesre tartó tram-train látható. Ezen kopogás hallható a forgóváz felől, ami a keréklaposodásra utalhat.
A lap úgy tudja, hogy a nagysebességű próbákat a Szolnok és Békéscsaba közötti vonalon tartották volna, most ezt halaszthatták el.
A jövőben majd Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő első tram-train január 9-én érkezett Magyarországra, és került ideiglenes állomáshelyére, a szentesi járműbiztosítási telephely korszerű emelőcsarnokába.
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.