szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A prototípus szerelvény kerekei a hírek szerint „ellaposodtak”.

Deformálódtak a január elején Magyarországra érkezett tram-train (vasútvillamos-) szerelvény kerekei, ezért el kellett halasztani a nagysebességű futáspróbáit – adta hírül a Szegeder.

A lap szerint a szerelvény Szolnokra tartott mérlegelésre – amely során a kerékpárokra és a forgóvázra jutó terhelést vizsgálták –, amikor a hibát felfedezték.

A cikkben az olvasható, hogy az úgynevezett keréklaposodás, ami miatt a tram-train egyelőre nem teljesítheti a teszteket, akkor fordulhat elő, ha azok állóra fékezés közben csúsznak. Megoldást a kerekek csiszolása jelenthet.

A Szegeder közzétette a Hungarian Trainspotter nevű YouTube-csatorna egy videóját is, amelyen a Szentesre tartó tram-train látható. Ezen kopogás hallható a forgóváz felől, ami a keréklaposodásra utalhat.

A lap úgy tudja, hogy a nagysebességű próbákat a Szolnok és Békéscsaba közötti vonalon tartották volna, most ezt halaszthatták el.

A jövőben majd Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő első tram-train január 9-én érkezett Magyarországra, és került ideiglenes állomáshelyére, a szentesi járműbiztosítási telephely korszerű emelőcsarnokába.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI / hvg.hu Gazdaság

Bemutatták a szegedi tram-traint – Fotók

Ha gazdaságilag sikeres lesz a csongrádi tram-train projekt, akkor a képviselő szerint az mintául szolgálhat az elővárosi kötöttpályás közlekedés fejlesztéséhez Budapest környékén