szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Bertone tervezte X1/9 az egyetlen középmotoros hátsókerék-hajtású Fiat, és most ebből a szériából vár gazdára egy alig használt közel 4 évtizedes példány.

A Fiat 1972-ben dobta piacra elérhető árú kompakt sportkocsiját, a Bertone által tervezett X1/9-et, melyből 1982-ig mintegy 140 500 példány készült a Fiat üzemeiben, amit aztán 1989-ig további 19 500 Bertone gyártású darab követett.

A gyártóváltásnak emléket állítandó 1982-ben 300 darab Versione Special kivitel került forgalomba, és ezek közül a legelső példány került most eladósorba.

©
©

A mellékelt fotókon látható, kéttónusú fényezésű példány 39 éves kora ellenére eddig alig több mint 9 ezer kilométert hagyott maga mögött. Ennek megfelelően alaposan meg is kérik az árát: első tulajdonosa most 38 000 dollár, vagyis átszámítva mintegy 11,4 millió forint ellenében válna meg tőle.

©
©

Az eleinte 75 lóerős 1,3 literes motorral gyártott Fiat X1/9-et 1979-től már 85 lovas 1,5 literes erőforrással szerelték, de az amerikai piacra szánt, karburátor helyett befecskendezős változat maradt 75 lóerős. Az ötfokozatú kéziváltós sportkocsi tömege alig több, mint 900 kilogramm.

©

A 3,96 méter hosszú, 1,57 méter széles és alig 1,18 méter magas X1/9 végsebessége kiviteltől függően 170-185 km/h.

©

 

©
©
©
©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!