szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A bőven 10 ezer fölé forgatható motorral szerelt versenyautó a 90-es évek közepére repít vissza bennünket.

A túraautózás a 90-es években élte igazi virágkorát, a DTM-ben, a BTC-ben és az ITC-ben akkoriban kivételes tehetségű pilóták és zabolázatlan versenyautók mérték össze egymással a tudásukat.

A korszak egyik ikonikus versenyautója volt az Alfa Romeo 155 V6 TI, melynek 2,5 literes lökettérforgatú 60 fokos hengerszögű V6-os erőforrása mintegy 490 lóerős teljesítményt produkál.

Ez a hatalmas erő turbó nélkül, viszont igen magas, percenként akár 11500-as fordulatszám mellett érhető el, ami meg is teszi a hatását. És egy ilyen, alig 1060 kilogramm tömegű és 300 km/h végsebességű túraautó most éppen új gazdára vár.

Classicdriver
Classicdriver

A 0-ról 100-ra 2,5 másodperc alatt katapultáló, hatfokozatú félszekvenciális váltós olasz versenyautó az RM Sotheby's június 15-i milánói árverésén cserél majd gazdát, a kocsi értékét előzetesen mintegy 700-800 ezer euróra (245-280 millió forint) becslik.

Classicdriver
Classicdriver
Classicdriver

A mellékelt fotókon látható autóval az olasz Nicola Larini versenyzett az 1996-os ITC szezonban, és ezzel nyerte meg a mugellói és interlagosi viadalokat.

Classicdriver
Classicdriver
Classicdriver

És hogy milyen hangja van egy ilyen Alfának? Nos, az alábbi videó alapján körülbelül felmérhető:

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!